Potrošači žele svježiju hranu s manje aditiva i to je pokret koji će nas pratiti u doglednoj budućnosti. Zaključak je to troje predavača na nedavno održanoj konferenciji o hrani u organizaciji magazina Fortune. Direktori na najvišim pozicijama unutar Campbell Soup, Quaker Foods i Hinta slažu se da potrošače sve više zanima transparentno i jednostavno označavanje hrane i ne vide zašto bi se u budućnosti taj interes smanjio.
"Novi potrošači hrane okreću se svježijim i čišćim markama, a svemu tome kraljuje transparentnost", rekla je Suzanne Ginestro, šefica marketinga u C-Freshu, odjelu Campbell Soupa. Dodala je i da kvaliteta proizvoda često igra veću ulogu od marke pod kojom izlazi.
Slične opservacije ima i Kara Goldin, šefica Hinta, kompanije koja proizvodi pića bez dodanih šećera ili umjetnih zaslađivača. Becky Frankiewicz, šefica Quaker Foods, proizvođača u okviru PepsiCo-a ima slično viđenje stvari. Goldin posebno naglašava želje potrošača za transparentnošću svega što kupuju, bilo da je riječ o najnovijem čudu tehnologije ili hrani na policama malih dućana.
Jasne deklaracije
Frankiewicz kaže da proizvođači moraju jasno napisati što se sve nalazi u njihovim proizvodima i kako se rade. Sve to ipak ne znači da potrošači ne žele povremeno uživati i u nekoj nezdravoj hrani. Hrana velikih proizvođača ne mora uvijek biti savršeno zdrava.
Kako je to rekla novinarka Fortunea Beth Kowitt, potrošači ponekad kažu jednu stvar i rade nešto potpuno suprotno. Ponekad ljudi kažu da žele zdravije se hraniti, ali svejedno troše milijarde dolara na nezdrave grickalice i sokove. Znaju da ta hrana nije zdrava, ali svejedno je kupuju.
"Sam pojam 'zdravo' za sobom povlači neke konotacije. Definicija zdrave hrane se mijenjala. Uvjerena sam danas to znači ponuditi kupcima pravu hranu", kaže Ginestro.
Kowittova je kasnije pitala predavače je li pokret za zdraviju prehranu samo kratkotrajna moda. To bi moglo objasniti zašto male kompanije koje nude svježu i zdravu hranu ostvaruju nevjerojatne uspjehe. S druge strane spektra nalaze se veliki proizvođači kao što je PepsiCo, a oni čiste svoje proizvode. Osim toga, donose nove i zdravije proizvode na tržište i ulažu u male kompanije koje bi im mogle biti konkurencija.
Povratak korijenima
Sve tri direktorice slažu se da zdravija hrana nije samo trend. Na neki način tjeraju velike proizvođače da se vrate svojim korijenima proizvodnje hrane. Uzmimo za primjer Quaker Foods, kompaniju staru oko 140 godina. Na početku su se bavili problemom transporta hrane.
Oni su osmišljavali načine za prijevoz svježe hrane ljudima koji ne žive u blizini poljoprivrednih imanja. Danas se okreću upravo toj ideji, kako zdravu hranu prebaciti na police dućana razbacanih diljem Sjedinjenih Američkih Država.
"Sve to nas vraća našim korijenima. Uvjerena sam da svjedočimo velikim promjenama koje će nas pratiti u budućnosti", zaključila je Frankiewicz.