Ispred Ateljea 212 u ponedjeljak je bila strašna gužva. Nesumnjivo uobičajena slika za taj kultni beogradski teatar, ali ovoga puta povod je bilo gostovanje zagrebačkog Satiričkog kazališta Kerempuh s predstavom “Šest likova traži autora” Olivera Frljića. U natiskanoj gomili mnogo je i onih koji su dan ranije u Beogradskom dramskom pozorištu (BDP) čekali u jednako velikom redu kako bi pogledali Frljićevu predstavu “Gorki - Alternativa za Njemačku” berlinskog teatra Maksim Gorki.
Dan ranije u BDP-u situacija je bila nešto bolja i mnogi su mogli ostati stajati sa strane. Ono što su vidjeli je tipičan “frljićevski” teatar, deklarativno osuđujući, bespoštedno kritičan i izrazito fokusiran na glumca koji tu kritiku isporučuje. Dvije se predstave međusobno razlikuju po polazišnim točkama - kod “Šest likova” to je dramski klasik Luigija Pirandella u kojemu osnovu za orgijastičko rastakanje hrvatskog desničarskog populizma daju “likovi” koji, kad se pojave na sceni, mole glumce da odigraju njihovu nasilnu, traumatičnu i incestuoznu obiteljsku priču, a sve “u ime obitelji”, kao metafore licemjerja dvostrukih moralnih standarda propagiranih konzervativnih obiteljskih vrijednosti.
U slučaju predstave “Gorki - Alternativa za Njemačku” provokacija se nalazi već u samom naslovu, koji spaja ime teatra koji je postao sinonim za multikulturalnost njemačkoga društva s nazivom ultradesničarske stranke. Kako svaka “frljićevska” umjetnička akcija uključuje pomicanje granica spremnosti umjetnosti na samopropitivanje, redatelj je od glumaca tražio da se i sami učlane u AfD, pri čemu je posebna provokacija skrivena u razotkrivanju nemorala stranke koja se zalaže za ukidanje dotacija teatru Maksim Gorki, ali je od njega istodobno spremna uzeti novac za članarine.
Bogata autoreferencijalnost glumaca uobličena u manifestnu prozivku njemačke desničarske retorike “Gorkoga” i izvanredna intertekstualnost zagrebačkih “Šest likova” kojom se jeftina hrvatska dnevnopolitička demagogija raskrinkava do apsurda, u beogradskoj su publici našli vrlo pažljivog i zainteresiranoga gledatelja, koji zna prepoznati i one manje očite referencijalne metaforičke niti upozorenja i koji na njih zna reagirati – smijehom, odobravajućim aplauzom, ovacijama... Frljićeva društvena kritika jednako je aktualna i u glavnom gradu Srbije, a sudeći prema reakcijama publike, njegove su predstave opravdale status vrhunaca ovogodišnjeg Bitefa - kazališni Beograd definitivno voli Frljića.
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Express.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Express.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.
Pa neka samo spomene klerofsšističku SPC pa će vidjeti koliko ga vole,tu istu SPC koja ne dopušta da se osnuje MPC ili CPC pa i HPC u koju idu Makedonci ili Crnogorci i Hrvati i onda ti takvi pričaju i pišu o cinizmu.