Književnost i kultura
206 prikaza

'On' Jess Kidd pleše na rubu trilera, postmagičnog realizma i gorke komedije

1/3
JessKidd.com
Iznimno zabavan roman kojeg nije teško čitati na bezbroj razina, iako, doduše, ne treba mnogo time razbijati glavu, dovoljno je prepustiti se

Mračan i duhovit, fantastičan i gotovo naturalistički, brutalan i okrutan te istovremeno duhovit, ciničan i idealističan istovremeno, roman “On” pleše na rubu odličnog trilera, neke vrste postmagičnog realizma i gorke komedije. Čini se, kako bi neki rekli, da je to jedna velika “mešanica pred golom od Vardarot”, ali nije, svi ti elementi dobro su izbalansirani, ma koliko suprotni bili, ne smetaju jedan drugome, dapače, nadopunjuju se i nadograđuju, ne dopuštajući niti jednom da nadvlada, ali niti da omete priču. Roman počinje kao klasičan krimić engleskog tipa u kojem se ubojstvo događa na početku, ali već i u tom dijelu upozorava da tu neće biti riječ o uobičajenom “tko je ubojica” krimiću, jer nas Jess paralelno uvodi u atmosferu bajke. Ti elementi - bajkovitost i tvrdokuhani noir krimić - izmjenjivat će se tijekom cijeloga romana. Kao što će se izmjenjivati periodi u kojima se radnja događa - 70-ih kad siroče i sitni kriminalac Mahoney, neodoljivi šarmer i sitni kriminalac, dolazi u bogu iza nogu irski gradić kako bi otkrio što se dogodilo s njegovom majkom za koju cijeli život nije znao ni tko je ni je li živa.

Ovaj je članak dio naše pretplatničke ponude. Cjelokupni sadržaj dostupan je isključivo pretplatnicima. S pretplatom dobivate neograničen pristup svim našim arhiviranim člancima, ekskluzivnim intervjuima i stručnim analizama.
Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi se u raspravu.