1990-e su bile godine u kojima je cvjetala kinematografija puna suludih ubojica. Nije da su druge godine bile loše (pozdrav Hannibalu Lecteru), ali film koji je mnoge ostavio bez daha pojavio se 1995. godine i nije djelovao obećavajuće jer je bio plod čovjeka kojem je ovo prvi scenarij i ne pretjerano poznatom redatelju (iako je glumačka postava, tj. Brad Pitt, Morgan Freeman, Kevin Spacey i Gwyneth Paltrow i više nego obećavala).
'Sedam' je nadmašio ikakva eventualna očekivanja i postao modernim klasikom, a u čast 20. godišnjice od premijere, evo nekoliko činjenica koje dokazuju da su filmaši u ovom slučaju stvarno razmišljali izvan svih okvira... što im se itekako isplatilo.
Priču je smislio zaposlenik u CD shopu
Scenarist Andrew Kevin Walker završio je filmski program na javnom sveučilištu u Pennsylvaniji, no nekoliko godina kasnije nije bio ni blizu filmskoj industriji nego je jedva sastavljao kraj s krajem radeći u CD shopu u New Yorku.
Bio je toliko depresivan da je napisao mračnu priču o lovu na ubojicu koji koristi sedam smrtnih grijeha kao inspiraciju za zločine. A kad je bio gotov, bio je toliko zadovoljan napisanim da je poslao scenarij profesionalnom piscu Davidu Koeppu nakon čega je uslijedio telefonski poziv u kojem ga je Koepp obavijestio da je spreman scenarij poslati agentu, koji je pak pronašao kupca u New Line Cinema.
David Fincher se pridružio ekipi iz zabune
Fincher je dotad iza sebe imao samo jedno nezadovoljavajuće iskustvo režiranja 'Aliena 3', te je znao da nema još puno prilike impresionirati Hollywood. Odabrao je 'Sedam' zbog nekonvencionalnog pristupa žanru, posebno zbog završetka filma u kojem detektiv kojeg glumi Brad Pitt otkriva da je ubojica odrubio glavu njegove žene i poslao mu je u kutiji.
Producenti su željeli promijeniti kraj kako bi žena preživjela, ali kad je Fincher pokazao zanimanje za filmom, primio je Walkerov intenzivan završetak priče, te je odlučio da je to ono što želi snimiti. Studio je pristao, iako se producent Arnold Kopelson protivio cijelo vrijeme tijekom snimanja filma.
Brad Pitt se 'ubio' od rada
Tijekom scene u kojem Pittov lik, detektiv David Mills, lovi ubojicu po kiši, Pitt se spotaknuo i rukom probio staklo automobila. Ozbiljno je ozlijedio ruku, sve do kostiju, te je trebao nositi gips ostatak snimanja, što je nadopisano u scenarij.
A pri naknadnom snimanju scena koje se događaju ranije u scenariju, morao je sakriti ruku najbolje što je mogao.
Kevin Spacey nije primio zasluge koje je zaslužio
Kad je Fincher unajmio Spaceyja za lik ubojice Johna Doea, Spacey je smatrao da će biti zanimljivije ako sakriju od javnosti da je on uključen u projekt.
Smatrao je naime da ako se sazna da se on pojavljuje u filmu, javnosti neće biti teško otkriti tko je dežurni krivac (iako se film u SAD-u počeo prikazivati samo tjedan dana nakon 'Privedite osumljičene' gdje se razotkrio kao famozni Keyser Söze).
Tako se Spacey nije spominjao u reklamama i najavama filma, te njegove ime nije otkriveno ni na uvodnoj špici.
'Lijenost' je predstavljao jako, jako mršav mladić
Za odabir statiste koji je trebao biti ubijen kod prikaza lijenosti, tražena je osoba koja može dugo ležati na miru i koja je jako mršava. Glumac Michael Reid MacKay, težak svega 44 kilograma, savršeno se uklapao u ulogu.
"Pitali su me mogu li još malo smršaviti. Ali nisam", prisjeća se MacKay.
'Škrtost' nije znala što je čeka
Glumac Gene Borkan odgovorio je na poziv za casting na kojem se tražio netko nalik odvjetniku. Tek kad je došao na snimanje saznao je da će morati biti gol, prekriven krvlju i glumiti mrtvaca.
"U tom trenutku sam odlučio ponovno pregovarati o uvjetima", izjavio je Borkan, te je tražio i dobio pet puta veću cijenu od uobičajene za statiste, točnije 522 dolara, kao i jedne gaće.
Većina nasilja ne događa se na ekranu
Unatoč detaljnim pregledima mučenih, napuhnutih i tijela punih insekata, gotovo sve scene krvoprolića odvijaju se prije nego detektivi Mills i Somerset (Morgan Freeman) stupe na scenu.
Jedino prikazano ubojstvo je ono kada Mills ubije Doea zbog toga što mu je ovaj ubio suprugu.
Čak je i uvodna špica bila revolucionarna
Fincher je originalno planirao film započeti scenom u kojoj detektiv Somerset posjećuje svoj dom na selu i vraća se vlakom natrag. Tad su pozvali Kylea Coopera, koji je na kraju montirao nešto sasvim drugo uz glazbu Nine Inch Nailsa.
New York Times je Cooperov posao prozvao korakom unaprijed u filmskom stvaralaštvu, a dizajner je poslije pozvan da radi na projektima poput serijala 'Spider-Man' i 'Zora živih mrtvaca'. Njegov rad je bio toliko očaravajuć da je redatelj Zach Snyder jednom rekao da neki redatelji odbijaju raditi s njim jer on 'uvodnu špicu zna učiniti puno boljom od ostatka filma'.
Ostatak teksta pročitajte u Mental Flossu.