Vjenčanje Ishe Ambani, kćeri najbogatijeg Indijca Mukesha Ambanija, s njezinim prijateljem iz djetinjstva Anandom Piramalom, koji poput nje potječe iz bogate i poslovno uspješne indijske obitelji, događaj je godine. Slavlja traju već nekoliko dana, a kruže priče kako će se za proslavu njihove ljubavi potrošiti oko 15 milijuna dolara, a možda čak i više (neki su se razbacivali podacima kako će se ta brojka približiti nevjerojatnom iznosu od 100 milijuna).
U događajima prije ceremonije vjenčanja i na samom vjenčanju, sudjelovati će nekoliko tisuća ljudi, od organizacije do gostiju, koji su već počeli pristizati u Mumbai, pa je tako zabilježeno povećanje broja čarter letova i dolazaka. Gosti će biti smješteni u luksuzne hotele, a svaki dio ceremonija odisat će bogatstvom, milijunima i luksuzom. Sama činjenica kako će jedna od gošća biti i Beyonce koja će održati privatni koncert uzvanicima. Pokazuje to i koliko su ova vjenčanja važna i izvan granica Indije, piše New York Times.
I dok će cijela Indija, ali i ostatak svijeta, pratiti što se ovog tjedna događa, a posebno danas, ima mnogo i onih koji će kritizirati ovakav način razbacivanja novcem, u zemlji u kojoj većina ljudi zarađuje oko 30 dolara mjesečno. Po nekim istraživanjima oko jedan posto Indijaca ulaze u onu kategoriju super bogatih, čija bogatstva se procjenjuju nevjerojatnim iznosima, i koji BDP-u doprinose sa 22 posto. Deset posto najbgatiji u Indiji, po podacima iz 2012. godine, u svojim su rukama držali 63 posto bogatstva zemlje.
Sociologinja Patricia Uberoi tako kaže kako su vjenčanja u Južnoj Aziji pravi primjer "razbacivanja novca''. No ona su zapravo puno više od toga, prikaz je to moć, povezanosti, i jedan glamurozni povratak tradiciji i socijalno slavlje ukorijenjenog konzervativizma, piše The Conversation.
Indijska vjenčanja, posebno ona super bogatih Indijaca, spajaju onaj zapadnjački pogled na vjenčanja, i bogatu tradiciju, koju se poštuje, i unutar nje živi. Tako vjenčanja uključuju tradicionalne ceremonije povezane sa tradicionalnim ritualima vjenčanja poput dholki, ceremonije pjevanja i plesanja uz ritme bubnjeva (dholak). Tu su i oni svima nama poznati rituali poput djevojačke zabave, i velikih grandioznih primanja sa neboderskim tortama.
Gastronomska ponuda na tim ceremonijama i samom vjenčanju uključuje najbolje iz svjetskih kuhinja, japanske, kineske, libanonske, indijske. S obzirom na goste koji dolaze sa svih krajeva svijeta, posebna pažnja pridaje se hrani. Prilikom organizacije ovih vjenčanja niz zadataka obavljaju članovi obitelji, tete, stričevi, rođaci, i to po uputama obiteljskog svećenika. No u posljednje vrijeme trend je unajmiti organizatora vjenčanja, koji preuzima ulogu obiteljskog rođaka sa većim zadatkom od onoga da samo izgleda dobro.
Neki od tradicionalnih rituala koji se poštuju i provode su i haldi, mazanje tijela mladenaca sa kurkumom u prahu, i gharcholi, kupanje mladenaca u svetoj vodi. Ceremonije prati pjevačka trupa i gosti dobivaju srebrne novčiće.
Tijekom godina modificirala se i tradicija darivanja miraza, ili poklona. Tako je na jednom elitnom vjenčanju mladoženja dobio sat vrijedan oko 10.000 funti, BMW 7, i 50.000 funti. Otac mladenke ovo neće smatrati mirazom, već poklonom, dok će mladenka od obitelji svog budućeg supruga dobiti odjeću i skupocjeni nakit.
Iako će u svojim ceremonijama, zabavama i na samo vjenčanju možda i prihvatiti i pokazati neki zapadnjački trend, ženidba i vjenčanje su ipak dio tradicionalnog života, što se najbolje prikazuje i u trendu endogamije, biranja supružnika unutar odgovarajuće kaste, društvene grupe. Često buduće supružnike spajaju bračni posrednici koji svoje usluge naplaćuju od 1500 do 10.000 funti. Nekada se biraju parovi i preko obiteljske mreže, a mlade žene iz elitnih obitelji udaju se za pripadnike elitnog sloja društva. Tako se osigurava da su granice njihove zajednice i dalje čvrste i stabilne.
Ovakvu vrstu vjenčanja slobodno možemo nazvati i jednim fenomenom, koji započinje slanjem luksuznih pozivnica, među kojima je bila i ona koja je uključivala kutiju sa LCD ekranom i video poruku poput isječka iz nekog Bollywoodskog filma.
Jedan gost vjenčanja Ishe Ambani tako je rekao kako su pozivnice za vjenčanje para koji se zaručio na jezeru Como u Italiji, pred 600 gostiju i uz koncert Johna Legenda, stigle u kutiji Dolce & Gabbana, ukrašene sa ružičastom vrpcom i zlatnom čipkom, i lančićem koji se može nositi poput ogrlice.
Sljedeći korak u tradicionalnim indijskim vjenčanjima je odabir lokacije na kojem će se održati ceremonija. Elitne obitelji posebnu pažnju pridaju ovom dijelu, i odabiru najskuplje ili najtradicionalističkije hotele u Indiji, najčešće u gradovima poput Udaipura, gdje će se održati i ovo vjenčanje, i Jodhpura. Neki će odabrati i egzotične destinacije, poput Beča.
U slučaju da se dogovor za brak postigne brzo oni će se čak, na pozivnicama koje šalju pet mjeseci ranije, i ispričati zbog ne odabira neke posebne lokacije. U takvom slučaju vjenčanje će se održati u Delhiju.
Posebno važan dio ceremonije je vjenčanica i odjeća mlade. Posljednjih godina mladenke će tako tradicionalne vjenčanice naslijeđene od bake i majke zamijeniti haljinama koje su dizajnirali svjetski poznati kreatori. Cijene mladenkine lehenge (odjeće koja se sastoji od suknje i bluze) koja dolazi od nekih od indijskih vrhunskih dizajnera kreće se od 4000 do 40.000 funti.
Jedna od najskupljih vjenčanica (uključujući i nakit) bila je ona kćeri Janardhan Reddyja, koji je bogatstvo izgradio na rudarstvu. Njezina cijena popela se n vrtoglavih i nevjerojatnih 10,5 milijuna funti, sa sarijem (tradicionalna indijska ženska narodna nošnja) optočenog dijamantima vrijednosti oko dva milijuna funti.
No najveći pokazatelj moći obitelji koja organizira vjenčanje je popis gostiju.Tako vjenčanja nerijetko služe i kao mjesta pokazivanja političara, uspješnih biznismena, umjetnika i ostalih pripadnika elitnih slojeva društva. Dogovaraju se tu i novi poslovi, nove suradnje, a prati se i tko neće biti pozvan. Poznat je primjer jednog moćnika koji je na vjenčanje "zaboravio" pozvati jednog poslovnjaka. Deset godina trebalo je njihovim zajedničkim prijateljima da obnove taj nakon vjenčanja prekinut odnos.
Ovom vjenčanju će prisustvovati i slavni gosti poput Beyoncé,koja će održati privatni koncert, Arianne Huffington, Sachina Tendulkara i Hillary Clinton koji su stigli u Radžastan i sudjeluju u tjednom slavlju.
"Naravno, vjenčanje prestižne korporativne dinastije iz moderne indijske povijesti bit će vrlo velik i vrlo ekstravagantan događaj", rekao je.
Ambani je "težak" 44.3 milijarde dolara, a i vlasnik je Reliance Industries. Isha, jedna od njegovo troje djece udaje se za Ananda Piramala, sina Ajayja Piramala, također industrijalca milijardera s kojima je Ambani desetljećima prijatelj. Sa Ambanijevima već barem 18 godina poslovne odnose održava i obitelj Clinton. Nekoliko su se puta susreli i u Indiji i van nje, a Hillary je ovog ožujka posjetila Indiju kako bi održala govor na konferenciji u Mumbaiju, a onda je otišla na ručak kod Ambanijevih.
Mukesh Ambani rođen je u skromnim uvjetima u Jemenu gdje je njegov otac Dhirubhai Ambani pokušavao uspostaviti biznis trgovanja začinima. Mukesh ima brata Anila, i dvije sestre. Godine 1958. vratili su se u Indiju, neko vrijeme živjeli u relativnom siromaštvu no čim je biznis krenuo kupili su zgradu od 14 katova i tamo se naselili (a dio iznajmljivali).
Od tada se njegov biznis razgranao, od petrokemije, preko farmaceutike do telekomunikacija. Ambani samo od naftnog i plinskog giganta Reliance Industries ima profit od 60 milijardi dolara, i među najvrjednijim je indijskim kompanijama.
Indijski mediji svadbu nazivaju "kraljevskom", a njihov dom često zovu palačom.
Mlada Ambani je 2014. diplomirala na Yaleu, i od tada je u upravi čak dvije kompanije unutar očevog Reliance carstva. Forbes ju je 2015. prozvao "ženom na koju se mora obratiti pozornost".