Life
638 prikaza

Šest trikova za gubljenje kilograma bez dijete

Žena se važe
Thinkstock
Lako je planirati odlazak na dijetu, ali ju je teško provesti u djelo; no ionako je puno bolje uvesti nekoliko drugih životnih promjena

Ponedjeljkom dijete počinju, a utorkom završavaju. Barem je kod većine ljudi tako.

Ako ste i vi u kategoriji onih koji redovito kreću na dijetu ali nikako da izgube višak kilograma, možda je krajnji čas da razmislite o uvođenju većih promjena u način prehrane. Ali i da počnete drugačije razmišljati o hrani.

Evo šest savjeta kako da započnete s tim promjenama:

1. Popravite kvalitetu prehrane

Kad krenu na dijetu, mnogi izbace ugljikohidrate, mliječne proizvode ili neku drugu skupinu namirnica iz prehrane, no kako biste očuvali zdravlje, morate dobiti sve nužne hranjive tvari koje se nalaze u različitim prehrambenim grupama.

Ako budete jeli raznoliku zdravu hranu, tijekom vremena ćete dobivati manje kilograma, a poboljšanje kvalitete prehrane znači da ćete jesti više voća i povrća, nemasnog mesa, peradi, ribe, jaja, tofua, orašastih plodova, sjemenki, mahunarki, cjelovitih žitarica i mliječnih proizvoda.

2. Morate pojesti sve povrće s tanjura

Povrće | Author: Thinkstock Thinkstock

Voće i povrće je bogato vlaknima, vitaminima i fitonutrijentima, no ima malo ukupnih kilodžula. Dakle, jedući više, možete upravljati svojom težinom.

Istraživanje više od 130.000 odraslih osoba pokazalo je da su oni koji su povećali unos voća i povrća tijekom četiri godine smanjili tjelesnu masu.

Za svaku dodatnu dnevnu porciju povrća, tijekom četiri godine, izgubili bi po 110 grama, tj. 240 grama po porciji voća. Iako se to čini kao malo, skupi se.

Posebno u mršavljenju pomažu cvjetača, borovnice i jabuke, dok kukuruz, grašak i krumpir ipak debljaju.

3. Ograničite porcije

Ako dobijete veću porciju hrane i pića, više ćete pojesti jer ćete jednostavno teže stati, čak i ako ste puni. Zato radije servirajte manje obroke, kako ne biste pali u iskušenje.

4. Pazite što pijete

Limenka gaziranog pića sadrži obično oko 150 kalorija, te će vam trebati 30-45 minuta da hodanjem potrošite te kilodžule, ovisno o vašoj veličini i brzini, a djeca koja piju više zaslađenih napitaka imaju 55 posto više šanse biti predebela.

Osobe koje su se s gaziranog pića prebacile na vodu ili verzije s manje šećera, izgubile su oko 800 grama samo zahvaljujući tome što piju.

5. Prehrambeni izazovi

Žena u kinu | Author: Thinkstock Thinkstock

Zapadni svijet igra na kartu asocijacije, tj. mnoštvo hrane povezuje s određenim stvarima.

Kad stanete na benzinskoj postaji, automatski će vam, dok plaćate, pogled zalutati prema čokoladicama uz blagajnu, a kino povezujemo s kokicama, te osjetimo glad čak i kad to u biti uopće nismo.

Pokušajte minimalizirati vrijeme koje provodite u okruženju koje potiče osjećaj gladi: u supermarket odite s popisom, a u kino ponesite svoje - zdravije - grickalice.

6. Odolite iskušenjima

Liječenje prehrambenih izazova često se povezuje s terapijom izlaganja, pri čemu psiholog ili nutricionist osobu izlaže mirisima ili pogledu na hranu koju najviše voli i to na mjestima koja obično potiču prejedanje, kao jedenje čokolade ili čipsa pred televizorom.

No umjesto da pojede čokoladu, osoba je samo mora okusiti, bez da je pojede. Tijekom vremena se smanjuje žudnja za tim namirnicama, te čak drugi ljudi otvoreno mogu jesti nešto pred vama za što biste donedavno stavili ruku u vatru, piše Business Insider

Važno je da se prisjetite da vam to ne treba, da odolite iskušenju, da si organizirate alternativu i da se podsjetite koja će vam nagrada uslijediti za odricanje ili da se odmah nečim nagradite.

Kako biste uspjeli u svim navedenim trikovima, prvo provjerite kvalitetu svoje hrane, zatim isplanirajte tjedne obroke, kao i to što ćete piti, te s popisom odite u nabavku.

Počnite koristiti manje tanjure i čaše, te ciljajte na to da vam uvijek pola tanjura zauzme povrće i salata, četvrtinu bezmasne bjelančevine i četvrtinu žitarice ili povrće sa škrobom.

Promijenite okolinu te se nemojte izlagati mjestima na kojima ljudi previše jedu, minimalizirajte jedenje na mjestima na kojima se često prejedate (ispred TV-a, primjerice), maknite hranu iz vidokruga (osim voća) i izbjegavajte izlaganje prehrambenim oglasima.

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi se u raspravu.