Life
2863 prikaza

TV top 10: Suludi gafovi, bič, cenzura, kriminal, droga...

HRT
Patrik Macek/ PIXSELL
U program odlaze zaprepašćujuće besmislice, otkaze najčešće dobivaju neki od najboljih, ostaju neki od najgorih

Hrvoje Zovko, predsjednik HND-a, i službeno je dobio otkaz na HRT-u gdje je godinama radio kao istaknuti novinar, unatoč tome što se ispostavilo da su sva četiri svjedoka njegove svađe s urednicom Informativno-medijskog servisa HRT-a, uključujući nju samu, rekli da nikakvog njegovog fizičkog nasrtaja na nju nije bilo. Samo svađa nakon što ga je urednica pozvala nakon što je Zovko podnio ostavku na mjesto izvršnog urednika HRT 4. Katarina Periša Čakarun rekla je da ga zove na razgovor jer je ostavku objasnio cenzurom u svom radu, da bi mu tijekom razgovora prigovorila što "previše vremena posvećuje obavljanju funkcije predsjednika HND-a".

Već to je bio skandal, da se novinaru predbacuje vođenje krovne i daleko najstarije novinarske organizacije u Hrvatskoj. Nije to bio i kraj cirkusu. HRT je u javnom obrazloženju išao toliko daleko da je "neprimjereno i nekolegijalno ponašanje i izraze" začinio i time da se poziva na Istanbulsku konvenciju.

Predsjednica HRT-ovog ogranka HND-a Sanja Mikleušević postupak HRT-a komentirala je kao "finalni obračun" sa Zovkom, kao zastrašivanje preostalih novinara koji postavljaju pitanja o stanju na HRT-u, te ističe da je zanimljivo što HRT jest istraživao i drakonski kaznio novinara predsjednika HND-a, ali nije istraživao i njegove pritužbe da je izložen cenzuri. HRT je tako po tko zna koji put izrodio još jedan skandal. Slijedi kratak prikaz televizijskih skandala, daleko više ih je bilo na HRT-u, s ilustrativnim pregledom što sve jest, a što sve nije zavređivalo otkaze.

Karolina Vidović Krišto | Author: Robert Anić/PIXSELL Robert Anić/PIXSELL

Karolina Vidović Krišto – U kratkom vremenu ova novinarka HRT-a uspjela je nanizati mnoštvo teških gafova koji su redom jako srozavali ugled javne televizijske kuće. U emisiji "Dobro jutro, Hrvatska" 2016. je izjavila da se "u Americi dozvoljava pobačaj do zadnjeg dana trudnoće, do devetog mjeseca", iako je to apsolutno neistinito, jer u SAD-u je krajnji rok za abortus 24. tjedan. Za Hrvatsku je odnekud iskopala navodno istraživanje s rezultatom da se 93 posto žena u Hrvatskoj starijih od 20 godina odluči za pobačaj.

Pa se morala ispričavati i zbog te očite besmislice. Potom je Zorana Ferića zbog fragmenta rečenice iz romana "Anđeo u ofsajdu" optužila za promoviranje pedofilije, kao što je u još jednom suludom ispadu za pedofiliju prozvala jednog od najuglednijih hrvatskih ginekologa. Već to bi bilo dovoljno za oštre sankcije, a Vidović Krišto je pritom još rekla i to da je njegov roman obavezna lektira u školama u Hrvatskoj. I to se sve redom ispostavilo kao totalno netočno.

Takvih katastrofalnih postupaka Vidović Krišto bilo je još, a jedan od najistaknutiji je bilo pozivanje u emisiju Igora Vukića koji je u studiju, ničime neometan, nabrajao niz totalno revizionističkih stvari o Jasenovcu; da je to bio radni logor u kojem se nije ubijalo, da tamo nisu ubijali djecu... Karolina Vidović Krišto i danas je novinarka na HRT-u.

Izbori 2015. - HRT je uoči nadolazećih parlamentarnih izbora odlučio organizirati sučeljavanje predstavnika političkih stranaka. Iz samo njima znanih razloga javna TV kuća odabrala je tada samo SDP, HDZ, Most, IDS i HDSSB. Mislio tko o strankama što želi, činjenica je da je HRT time ignorirao stranke koje su tada stajale jako dobro; Živi zid, ORaH Mirele Holy, Bandić Milan 365... A nakon što je DIP uvažio prigovor da je to nedopustivo, HRT je sva sučeljavanja – otkazao.

Drago Ćosić | Author: Davor Visnjic (PIXSELL) Davor Visnjic (PIXSELL)

Drago Ćosić – Čovjekom koji je u sportskom programu HRT-a proveo desetljeća, otkaz je stigao nakon što je FIFA-u zanimalo kako to da su se neke ulaznice za finale SP-a u Rusiji, koje su bile HRT-ove, našle kod nekoga tko veze nema s HRT-om. Skandal je značio, štono se veli, opravdanu sumnju da je Ćosić sudjelovao u preprodaji ulaznica i na kraju je izgubio posao, kao i sumnje da je preprodaja ulaznica visoke potražnje na EP-ima i SP-ima lako moguće bilo i ranije. Za otkaz u slučaju Ćosić bilo je potrebno nešto više vremena nego u slučaju Zovko.

Dijana Čuljak i Vladimir Šelebaj | Author: Davor Puklavec (PIXSELL) Davor Puklavec (PIXSELL)

Dijana Čuljak Šelebaj – Bila je još debelo u 20-im godinama života kada je u 90-ima dobila voditi "Motrišta", emisiju takvog ugleda da su je Hrvati obožavali zvati "Mokrišta". 1993., ostalo je zabilježeno, u Mostaru je sa svojom ekipom snimala zarobljene vojnike Armije BiH, kojima se potom "izgubio trag". 2010. godine, kao urednica i voditeljica Dnevnika 3 na HRT-u, morala se ispričavati građanima BiH zbog izjave da gosti iz BiH "samo zauzimaju mjesto na plažama južnog Jadrana". Konačni skandal koji joj je došao glave bila je "Afera Core Media"; njenom suprugu uvjetna kazna od dvije godine i tri mjeseca, njoj od dvije godine i pet mjeseci zbog izvlačenja novca iz producentskih tvrtki. Usto je morala vratiti 1,6 milijuna kuna.

Siniša Svilan - Što se tiče Core Medie, Vrhovni sud u srpnju 2015. potvrdio je presudu bivšem direktoru programa Nove TV Siniši Svilanu na osam mjeseci zatvora, koje je smio izabrati da odsluži radom za opće dobro. Dvije godine ranije Županijski sud u Zagrebu presudio je da je primio 67.500 eura mita u zamjenu za prikazivanje emisija produkcijske kuće Core Media u programu Nove TV. Svilanu je Nova TV otkaz dala skoro istog trenutka čim je optužnica, koja je izvorno navodila 262.000 eura, postala pravomoćna.

Prosvjed ispred HRT-a zbog filma "Ministarstvo ljubavi" | Author: Marko Prpić/PIXSELL Marko Prpić/PIXSELL

"Ministarstvo ljubavi" – Igrani film, koji ni na koji način ne prikazuje negativno udovice poginulih hrvatskih vojnika iz Domovinskog rata, dapače, skinut je u siječnju 2018. s programa HRT-a nakon što je to tražila Udruga udovica hrvatskih branitelja iz Domovinskog rata Grada Zagreba. Skandal s cenzurom postao je još i gori kada je ministar branitelja Tomo Medved na sastanku u svom ministarstvu rekao da je film "neprimjeren za prikazivanje na HRT-u jer krši niz zakona". Cirkus je došao čak dotle da je redatelj Dalibor Matanić morao objašnjavati da je to "igrani film, a ne dokumentarac". Film je na kraju ipak prikazan, ali sa zakašnjenjem, u kasnom noćnom terminu i nakon savjetovanja u Vladi.

Velimir Bujanec na suđenju zbog vrijeđanja i klevetanja Ranka Ostojića | Author: Marko Mrkonjić/PIXSELL Marko Mrkonjić/PIXSELL

Velimir Bujanec – U veljači 2014., u vrijeme kad je na Općinskom kaznenom sudu u Zagrebu osuđen zbog raspačavanja kokaina, ekstremno desni televizijski voditelj svoje neslavne emisije, bio je na društvenom rubu. Sudska kazna od 10 mjeseci s uvjetom od tri godine zbog raspačavanja droge, ali i kako bi njom plaćao prostitutki, dojam je samo potvrdila. U skladu s tim niti jedan od lokalnih, malih televizijskih kanala nije našao za shodno otkazati emitiranje emisije jednog osuđenog raspačivača, usto u kontekstu plaćanja za prostituciju.

To što ga je sud proglasio kriminalcem, u tretmanu desnog, posebno ekstremno desnog dijela političke scene, kao da mu je čak i pomoglo. Redovito se ukazivao na društvenim okupljanjima poput šatoraškog dežuranja ispred Ministarstva branitelja ili na osobnim proslavama u društvu ljudi poput Josipa Klemma, Zdravka Mamića, Željka Sačića, na kraju čak i na predsjedničkoj inauguraciji Kolinde.

Siniša Kovačić | Author: Tomislav Miletic (PIXSELL) Tomislav Miletic (PIXSELL)

Siniša Kovačić – Bivši ravnatelj HRT-a posljednjeg dana rada na toj funkciji potpisao je 30. rujna 2016. s Miljenkom Manjkasom, bivšim HDZ-ovim savjetnikom za medije, ugovor od 400.000 kuna plus PDV, dakle 500.000 kuna, za razradu scenarija dokumentarno-igrane serije "Rat prije rata" o raspadu Jugoslavije. Da bi prije nekoliko dana bila prikazana prva epizoda. Već u njoj vidjelo se mnoštvo logički vrlo čudnih mjesta.

Franju Tuđmana glumi Dražen Kühn, čovjek koji je Tuđmana još 1993. glumio u kazališnoj satiri "Spika na spiku". Ono što je odlično za satiru, ovdje se pokazalo da je katastrofalno loše za ozbiljno djelo, pa siroti pokojni predsjednik djeluje malo je reći neuvjerljivo. Seriju danas kritiziraju i po uzročno posljedičnoj nerazumljivosti radnje, zbrkanosti redoslijeda prostora i vremena događaja, zbog nejasnog kriterija odabira sugovornika...

Što se Kovačića tiče, u veljači prošle godine isplivalo je na površinu da je on samo dva dana prije nego što će mu isteći ravnateljski mandat na HRT-u odobrio, i to ga je index.hr prozvao da je to učinio u tajnosti, izvansudsku nagodbu s Jadran filmom da HRT s 9,6 milijuna kuna financirao snimanje šest epizoda serije "Grička vještica". Novi v. d. ravnatelja Blago Markota nekoliko mjeseci poslije ugovor je i potpisao.

Ustav Republike Hrvatske Ludost na Prisavlju Top News HRT zbog pritisaka skinuo film o gay ustaši

Saša Kosanović – Otkaz tom nagrađivanom novinaru iz 2016. priča je također o Siniši Kovačiću, već tada v. d. ravnatelja. Kosanović je "dobio nogu" samo zato što je pomagao danskoj filmskoj ekipi da snimi dokumentarac "15 minuta - masakr u Dvoru" o ubojstvu iz 1995. sedmero bolesnika i osoba s posebnim potrebama u ustanovi u Dvoru na Uni. Zločin nikada nije razjašnjen, film se bavio ulogom UNPROFOR-a koji je tamo trebao nadzirati stanje, a problem je nastao kad je neizravno postalo izgledno da su pojedinci koji su ubijali, došli s hrvatske strane fronte.

Kosanović je bio običan fikser danskoj ekipi, a otkaz je dobio zato što nije imao pismeno odobrenje HRT-a za taj angažman. Imao je, naime, usmeno odobrenje svog nadređenog urednika Roberta Zubera. Ove godine Kosanovićev otkaz sud je proglasio nezakonitim. Sam Zuber u veljači te godine dao je otkaz na HRT-u zbog "trivijalizacije, estradizacije, pritisaka da na dokumentarce potpisuje ljude koji na tome nisu radili..."

HRT | Author: Dusko Marusic (PIXSELL) Dusko Marusic (PIXSELL)

Tehnički kaos – Radio Zagreb od 1926., TV Zagreb od 1956., poslije HR i HTV, odnosno HRT prolazili su užasne ratove, radnici i uprave gradili su ih iz ničega. A onda je došlo 21. stoljeće i... 24. lipnja 2016. vijesti u 17 na HTV 1 nisu se emitirale. Zbog tehničkog kvara. 22. srpnja 2017. središnji Dnevnik kasnio je 12 minuta. Točnije, emitiranja je bilo, ali bez tona, samo sa slikom, da bi, kad su to riješili, krenuli iznova s onim zakašnjenjem.

Uzrok "teška havarija". Kako je krenulo bilo je samo pitanje dana kad će se dogoditi ono što se dogodilo 31. srpnja ove godine. Više od sat vremena nisu im radili televizijski i radijski programi, kao ni internetske stranice, u prekidu su bile i neke od telefonskih linija, elektronička pošta... Prekid programa uzrokovao je kvar tijekom servisiranja uređaja koji pretvara signal iz zgrade do odašiljača i veza i kabelskih operatora, odnosno, nestalo je struje.

 

Antun Vrdoljak | Author: Davor Visnjic (PIXSELL) Davor Visnjic (PIXSELL)

Antun Vrdoljak – Jutarnji je u srpnju 2017. otkrio iz tajnog izvještaja NO HRT-a da je slavni redatelj u 2016. na ime repriza "Prosjaka i sinova" od HRT-a dobio oko 240.000 kuna. Objavljen je i dokument prema kojem će se Vrdoljakovim nasljednicima isplaćivati naknade za repriziranje njegovih djela sve do 70 godina nakon njegove smrti. Istodobno, na HRT-u radi određen broj ljudi koji nema plaće novinara-mentora, glavnih urednika, urednika-voditelja... O novinarima se pisalo i s plaćom manjom od 6000 kuna, o onima s dna hranidbenog lanca s tek nešto više od 3000.

  • Važna obavijest
    Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Express.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Express.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.
  • Avatar Antun Sklepić
    marica 18:56 26.Rujan 2018.

    i to dno dna mi plačamo više od 10 eura,ma gonite se svi kompletno sa vladom na čelu.