Tehno
6441 prikaza

Boeingovo čudo - avion sa sklopivim krilima

Boeing sa sklopivim krilima
1/4
Screenshot Youtube
Trenutačno se provode razna testiranja strukture i dizajna

Zrakoplov s velikim rasponom krila, nudi niz prednosti i mogućnosti u letu, no ta krila uzrokuju i niz problema, poseban problem je kako takve zrakoplove progurati kroz vrata aerodroma. Nova generacija super zrakoplova Boeing 777X nudi rješenje za to pitanje.  Kompozitna krila jedinstvena su inovacija na ovim zrakoplovima nove generacije koji se razvijaju u tvornici u Washingtonu.

Tehnologija na zrakoplovu preuzeta je sa manjeg Boeing 787 Dreamlinera, a namjera mu je konkurirati Airbusu A350. Prema prvim predviđanjima zrakoplovi bi zrakom trebali letjeti 2020. godini. Ovaj je primjerak prvi od nove generacije, 777-9, a kada poleti bit će to najveći "twin-engine" zrakoplov, piše CNN. 

Zrakoplov je to s najvećim rasponom krila u 102-godišnjoj povijesti ove kompanije od gotovo 72 metra, dok će presavijena krila biti veličine 64,8 metara. Poseban uređaj na njima sprječava ih da se presavinu tijekom leta. Krila će avionu dati dodatnu snagu i tako dovesti i do uštede oko 12 posto više goriva u usporedbi s npr. Airbusom 350.

Iako smo sličan primjer ovih sklopivih krila mogli vidjeti kod vojnih zrakoplova, ovo će biti njihova prva upotreba u putničkom zrakoplovu. Zbog te nove generacije američka Savezna uprava za civilno zrakoplovstvo morala je pripremiti i nove regulative. 

Iako je njegov raspon krila rekordan, ipak nije najveći na svijetu. Nešto je manji od Airbusa A380, najvećeg putničkog zrakoplova na svijetu, s rasponom krila od gotovo 80 metara. Ova dva primjerka ipak su manja od Stratolauncha, koji doduše još ne leti, ali kada se vine u visine (koristiti će se za lansiranje raketa i svemirskih brodova) sa svojim krilima od 117 metara, bit će to najveći zrakoplov na svijetu.

Trenutačno se provode razna testiranja koja traju gotovo više od godine dana kako bi se provjerila struktura i dizajn. Iako je gotovo u cijelosti završen, nedostaju neke komponente, poput motora i sl. 

"Statičko testiranje naša je prilika za provjeru strukture i nosivih komponenata zrakoplova, kako bi ga osigurali za sve naše korisnike", rekla je Doreen Bingo, voditeljica programa za testiranje i evaluaciju. 

Boeing 777X | Author: Screenshot Screenshot

Tijekom prijašnjih testiranja krila su prošla niz testova koji su omogućili proširenje njihove fleksibilnosti za gotovo osam metara. Trup aviona je aluminijski kao i kod većine drugih zrakoplova, no krila su napravljena od jako čvrstih i laganih karbonskih vlakana, što će pomoći i u uštedi goriva. Nastaju u posebno procesu, u koji je uključena i velika pećnica u kojoj se krila 'peku'. 

Boeing 777X moći će primiti od 350 do 425 putnika, a testna putovanja počet će se provoditi sljedeće godine.. Avion će moći letjeti na udaljenostima od 14.000 kilometara, što je udaljenost otprilike između Dubaija i Panama Cityja. Svoje narudžbe već su najavili Emirates, All Nippon Airways i Lufthansa.

Ove nove generacije dio su velike revolucije koja omogućuje zrakoplovima sa samo dva motora da preuzmu rute putovanja poput onih većih kao što su 747, Airbus A340 i A380 super Jumbo. Početna verzija 777 u zraku je već dva desetljeća.

Ova posebna i jedinstvena obitelj X dolazi s posebno dizajniranim motorom, General Electric GE9X.

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi se u raspravu.