Tehno Digital Takeover
255 prikaza

Daniel Newman: Čovjek i stroj zajedno čine svijet boljim

Daniel Newman
Screenshot/Youtube
Autor šest bestselera na Amazonu i Forbesov suradnik otkriva tajne digitalne transformacije velikih svjetskih kompanija

Daniel Newman glavni je analitičar tvrtke Futurum Research, koja se bavi tehnologijom, digitalnim inovacijama i strategijama, te CEO Broadsuite Media grupe, koja je strateški partner za medije, marketing i kreiranje sadržaja. Autor je šest bestselera na Amazonu i Forbesov suradnik. U svojem predavanju na konferenciji Digital Takeover, u organizaciji 24sata, koja će se održati 13. ožujka u zagrebačkom CineStaru u Branimir Centru, otkrit će nam tajne digitalne transformacije najuglednijih svjetskih kompanija te kako one grade svoju stabilnost u vremenu stalnih promjena.

Iako su tvrtke ustrajne u provedbi promjena, ne ostvaruju baš sve željene rezultate. Koji su po vašim saznanjima glavni razlozi neuspjeha digitalnih transformacija te što bi tvrtke koje su spremne na promjenu svakako trebale napraviti kako bi uspjele?

Daniel Newman | Author: YouTube YouTube

Postoji nekoliko čimbenika koji dovode do neuspjeha digitalne transformacije, međutim, neki od najčešćih često su povezani s organizacijskim nedostacima a ne s tehnologijom. Naše istraživanje, koje obuhvaća i kvantitativni i kvalitativni aspekt, pokazalo je da elementi kao što su organizacijska kultura, vodstvo i spremnost na promjene (prilagodljivost) često imaju znatno veći učinak na sposobnost tvrtke da uvede promjene od samog ulaganja u tehnologiju. Uvijek savjetujem da se tvrtke koje pokušavaju poboljšati svoje rezultate uz pomoć digitalne transformacije trebaju usredotočiti na svoju kulturu. Može se započeti u područjima kao što je način upravljanja, ali i u području inovacija i prilagodljivosti. Tvrtke koje imaju potporu ljudi često se bolje mogu prilagoditi promjenama kako bi se zadovoljili zahtjevi kupaca koji se neprestano mijenjaju.

Na koji način snažna organizacijska kultura tvrtke utječe na usvajanje novih trendova i inovacija? Trebaju li čelni ljudi pri stvaranju organizacijske kulture imati u vidu mogućnost postojanja straha zaposlenika od povećanja nezaposlenosti zbog disruptivne tehnologije koja mijenja način poslovanja?

Kao što sam prethodno spomenuo, kultura ima veliko značenje. To je kritična, a često i primarna točka od koje treba krenuti u digitalnu transformaciju. Kultura inovacija često potiče veće sudjelovanje zaposlenika kao i primjenu načela "fail fast" (ako nešto ne prolazi, kreni dalje), koje zaposlenicima daje dozvolu da budu kreativni i da pokušaju napraviti nešto novo. Ako kultura ima otpor prema promjenama, ta se energija provlači kroz cijelu tvrtku, a često je primijete i kupci i osjete oni koji mrze to što moraju ići na posao.

U posljednjem desetljeću svjedoci smo digitalne transformacije u različitim industrijama. Turizam je, primjerice, važna karika u hrvatskom gospodarstvu, a tu su svakako vidljive velike promjene u smislu digitalizacije. Osim što online booking servisi dobivaju sve veću i važniju ulogu, možete li reći koje će tehnološke inovacije i trendovi biti uskoro presudni za razvoj turističke djelatnosti? Na koji način će to utjecati na izbor i rezervaciju smještaja te na samo putovanje do željene destinacije?

Daniel Newman | Author: YouTube YouTube

Turizam je zanimljivo područje, koje ima mnogo prostora za digitalnu transformaciju. Uzmimo, primjerice, AR/VR. Ljudi nikad nisu toliko istraživali kako bi isplanirali svoja putovanja i odabrali odredišta. Tehnologija virtualne stvarnosti omogućuje osobi da se nakratko "prenese" na neko drugo mjesto. Ljudi mogu steći dojam o tome kako će izgledati šetnje ulicama ili razgledavanje povijesnih spomenika kad posjete neku nepoznatu lokaciju. Potom, kad osoba dođe na tu lokaciju, AR može potencijalno pomoći ljudima u prevladavanju jezične barijere. Već postoje aplikacije koje omogućuju osobi da svoj telefon postavi iznad nekog natpisa i da joj se prikaže prijevod na njenom materinjem jeziku. To funkcionira na jelovnicima u restoranima i drugim dokumentima na koje turisti često nailaze, a koje nije lako prevesti. To je samo jedan od mnogih načina na koje nova tehnologija može utjecati na turizam.

Kako će 5G utjecati na samu digitalnu transformaciju i poboljšanje user experiencea (UX)? Kako će utjecati na ostale segmente poslovanja i hoće li omogućiti lakšu primjenu nekih novih inovacija u području AR, VR i AI?

Tehnologija 5G sa sobom donosi brzine na koje smo navikli samo kod mreža velike prijenosne brzine kao što su LAN/WAN i učinit će ih dostupnima na mobilnim uređajima. Time će se osnažiti pametni gradovi, pametni automobili, pametne trgovine i, naravno, omogućit će se nesputano razvijanje novih tehnologija. Primjerice, za "uranjanje" (immersion) u virtualnu stvarnost zaista je potrebno mnogo izračunavanja i povezivanja. Zahvaljujući tehnologiji 5G, povezivanje se može obaviti bežično, a kako se izračunavanje smanjuje i ubrzava, olakšava se uporaba tih tehnologija s bilo koje lokacije.

Na koji način će AI utjecati na lakše prikupljanje podataka o kupcima te samim time personalizaciju komunikacije te poboljšanje UX-a?

Nastavak na sljedećoj stranici...

  • Stranica 1/2
Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi se u raspravu.