Tehno
2266 prikaza

Ecclestone im je rekao da će propasti, a zarađuju milijarde

Formula E Santiago ePrix
1/9
RODRIGO GARRIDO/REUTERS/PIXSELL
Budućnost razvoja automobila, posebno električnih automobila, povećala je popularnost utrka Formule E

Kada je šef Formule E, natjecanja Formule za električne bolide, Alejandro Agag, 2012. godine najavio kako će se pokrenuti natjecanje s tim električnim bolidima, malo ih je tada moglo predvidjeti kako će njihova popularnost sve više i više rasti. Šef Formule 1 Bernie Ecclestone bio je najglasniji kritičar ovih utrka i predviđao je da će natjecanje brzo nestati. No 50 utrka u petoj sezoni ovoga vikenda održat će se u Hong Kongu. 

"Ovo je veliki trenutak za sve nas. Sjećam se kako mi je Bernie Ecclestone rekao da nikada neću održati našu prvu utrku", naglašava Agag. 

Ecclestone koji je na čelu Formule 1 bio gotovo 40 godina, bio je samo jedan od mnogih koji su morali povući ono što su rekli, piše CNN.  

"Imam najviše pažnje prema njemu kao prijatelju, kao biznismenu i kao kreatoru Formule 1. Tjedan dana prije moje prve utrke mi je rekao da mu je drago što sam ja bio u pravu, a on u krivu", naglašava Agag.

Alfieri Maserati BITKA Style Maserati objavio rat Tesli: Imamo najbolji električni auto

Smatraju ju jednim od najbrže rastućih sportova, kojeg prati oko 300 milijuna gledatelja. Prosječno 27,1 milijun ljudi pogledalo je jednu utrku, što je veliko povećanje od 18,6 milijuna koliko ih je po utrci zabilježeno u sezoni 2016./2017.  Njezina popularnost privukla je i BBC koji će tako prenositi ovu sljedeću utrku iz Hong Konga. 

"To je kao višnja na vrhu šlaga, taj trenutak da smo dobili prijenos na BBC-u. Pokazatelje je to da je prvenstvo na vrhuncu. Ovo nam je najbolji trenutak, a Porsche i Mercedes bi trebali doći sljedeće godine. Svaki put kada vidimo više publike na utrkama, primijetimo da nas više prate na TV-u, društvenim mrežama i digitalnim kanalima a počeli smo ostvarivati veliki pomak na velikim, besplatnim kanalima", naglašava. 

Ne može predvidjeti koliko će ljudi pratiti ovu sljedeću utrku, no nada se da će biti 400.000 gledatelja. 

Prikazivanje na ovom kanalu razvit će popularnost ovog sporta i donijeti mu novu publiku dijelom svijeta, no Agag vjeruje da snaga Formule E leži negdje drugdje. Nakon razgovora sa šefom jedne od najvećih svjetskih telekomunikacijskih kompanija, ovaj 48-godišnjak kaže kako je prioritet organizacije porast digitalne publike.

Punjenje električnog auta Vjetar u leđa Tehno Revolucija: Puniš auto šest minuta i voziš se 320 km

"Fokusiramo se u potpunosti na to. Televizijska publika godišnje možda raste za 10, 20 ili 40 posto u našem slučaju, no digitalna publika raste za 500 posto. Kad sam bio u Meksiku i pitao sam djecu kako ćemo gledati tu utrku, jer ju nismo snimili. Oni su me pogledali u čudu, uzeli mi telefon, otišli na YouTube i pokazali mi prijenos utrke. Stvari se mijenjaju, i ljudi će prije gledati neke isječke nego utrke u cijelosti i tome se morate prilagoditi, a nove generacije, djeca, to prihvaćaju i s tim žive", naglašava. 

Alejandro Agag | Author: XPB/Press Association/PIXSELL XPB/Press Association/PIXSELL
Porast zanimanja za Formuli E pokazatelj je trenutačnih društvenih trendova, kompanija koje su kao i potrošači postali svjesniji okoliša i potrebe da ga se na neki način zaštiti i smanji emisija ugljičnog dioksida. Električni automobili nositelji su ove promjene. 

"2012. godine bilo je 190.000 električnih automobila na cestama diljem svijeta. Prognoza je, manje ili više, da ćemo završiti negdje oko osam milijuna. Od 190.000 došli smo do osam milijuna, što je veliki porast, no i dalje je malo u usporedbi sa milijardu 'običnih' automobila koliko ih ima na cestama. Ako pogledate koliko su se automobilski brendovi prilagodili električnim automobilima i koriste električne motore, ako pogledate pariški sporazum, i pravila EU o ispušnim plinovima, možete primijetiti kako se svijet mijenja. I to se ne mijenja u bilo kojem smjeru, već u našem smjeru", poručuje Agag.

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi se u raspravu.