Skupina većinom njemačkih proizvođača automobila najavila je u petak da će do kraja godine otvoriti ultrabrze punionice za električne automobile a do 2020. u planu je i uspostava mreže.
IONITY je zajednički projekt BMW-a, Daimlera, Ford Motora i Volkswagena a uključuje 20 punionica za električne automobile u Njemačkoj, Norveškoj i Austriji koje bi trebale biti otvorene još ove godine.
Punionice će biti međusobno udaljene 120 kilometara a njima će upravljati sudionici projekta zajedno s Tank & Rastom, Circle K-om i OMV-om.
"Prva paneuropska mreža HPC-a (high-power charging - visoki kapaciteta punjenja) igra ključnu ulogu u uspostavi tržišta električnih vozila", kazao je u petak izvršni direktor IONITY-ja Michael Hajesch.
Punionice će nuditi i mogućnost digitalnog plaćanja, dodaje on.
U IONITY-ju još pregovaraju s dobavljačima stanica za punjenje i očekuje se da će odluka biti donesena uskoro, kazala je glasnovornica kompanije, ne želeći navesti visinu ulaganja.
Instalacija tisuća punionica širom svijeta zahtijeva milijarde dolara ulaganja i predstavlja veliku priliku za kompanije koje ih proizvode. Nove brze punionice koje će instalirati konzorcij proizvođača automobila stajat će oko 200 tisuća eura po komadu, kazali su prethodno izvori.
Dijelu tog kolača nada se široka lepeza kompanija, od inženjerskih kongolmerata poput Siemensa do malih specijaliziranih tvrtki poput ChargePointa.
IONITY će iduće godine proširiti mrežu na 100 stanica, od kojih će svaka omogućiti punjenje više raznih brendova automobila istodobno.
Svaki će punkt za punjenje imati kapacitet od 350 kilowata i koristit će postojeći europski standard, Kombinirani sustav punjenja, kako bi se vrijeme punjenja skratilo u usporedbi s postojećim sustavima.
Punjenje u trajanju od pola sata produljit će udaljenost koju može prijeći Teslin električni automobil za oko 270 kilometara. Time se vrijeme punjenja skraćuje otprilike za polovinu u odnosu na punionice kapaciteta 50 kilowatta, koje su važeći standard.