Tehno
370 prikaza

Facebook je nezamjenjiv, barem su nas tako naučili

Facebook
REUTERS
Facebook se za pokret #DeleteFacebook pripremao već godinama i dočekao ga potpuno spreman

Nezamjenjivi Facebook ne boji se nedavno pokrenutog pokreta #DeleteFacebook koji je izrastao na krilima posljednje afere Cambridge Analytica u kojoj su ukradeni podaci 50 milijuna korisnika Facebooka. No, korisnici Facebooka nisu se primili za ruke i svi složno napustili ovu društvenu mrežu koja tko zna što sve još radi s našim podacima.

Temelji te 'ljubavi' leži na činjenicu što 2 milijarde korisnika Facebooka zapravo nema kuda otići, nema drugog mjesta koje bi im ispunilo njihovu neutaživu želju za informacijama o apsolutno svemu. Facebook je upravo na to i računao, tj. pripremao je teren i kreirao društvo nezamjenjivosti, u kojem je prvo kod ljudi naviku oblikovao, stekao, a zatim milom ili silom preuzeo svu konkurenciju, a neke i s 'guštom' uništio. 

Od svog osnutka, Facebook se zapravo marljivo pripremao za potencijalno sličnu situaciju. I dočekao ju potpuno spreman s obzirom da je potpuno monopolizirao ljudsku komunikaciju na internetu, piše Vice.

Mark Zuckerberg TATA FACEBOOKA Life Mark Zuckerberg: Uspon i pad najmoćnijeg čovjeka svijeta

"Ne mislim kako je riječ o nekom važnom broju ljudi koji to rade, ali znate, nije to dobro", rekao je Mark Zuckerberg za New York Timesu upitan o komentaru pokreta #DeleteFacebook. 

Reuters je proveo analizu među 2237 Amerikanaca koja je pokazala kako 41 posto njih vjeruje kako će Facebook i dalje zakonito i ispravno štititi njihove podatke. Nije neuobičajeno da tehnološki proizvođači kopiraju jedni druge. Silicon Valley je prepun novih startupova s gotovo neprimjetnim razlikama, no ono što i kako radi Facebook, mnogi smatraju nije u skladu s razvojem tržišta, jer njihov monopol ostavlja malo prostora drugim idejama da požive i da se ravnopravno natječu na ovom tržištu ideja. 

Facebook je danas divovsko čudovište, Frankenstein na području društvenih mreža. Ne samo da su konzumirali svoje konkurente, već su konzumirali i naše navike, a brisanje profila na Facebooku, korisniku učinio gotovo nemogućim i nepogodnim. 

Facebook | Author: REUTERS REUTERS

Čak ni oni koji nisu aktivni korisnici Facebooka ne mogu zamisliti da će obrisati svoje profile jer tako, kako kažu, neće više biti povezani sa svojim prijateljima, obitelji i svijetom oko njih. Populacija starija od 55 godina Facebookova su najbrže rastuća skupina korisnika. Iako su zasigurno iskoristili niz psiholoških momenata s kojim su nas vezali za svoju društvenu mrežu, nisu nas samo s tim 'zavezali' za Facebook. 

Povijesna taktika preuzimanja

2009. godine Facebook je kupio sada neaktivni FriendFeed, za 15 milijuna dolara, uz 32,5 milijuna dolara vrijednosti u dionicama. Tada su već počeli replicirati njihove originalne stvari poput oznake Like i mogućnosti ažuriranja u pravom vremenu. Godinu dana nakon toga Facebook je platio 40 milijuna dolara za sve patente Friendstera, još jedne društvene platforme kojeviše nema, ali koja je za vrijeme postojanja imala niz obožavatelja. 

"Bilo je važno da Facebook ukloni bilo kakvu mogućnost sumnje da je netko drugi imao pravo na intelektualno vlasništvo koje stoji iza njihove core tehnologije", pisao je Gigaom.  

Silicijska dolina Tehno utrka Tehno Uspješne ekonomije ne kopiraju Silicijsku dolinu

2012. godine kupio je Instagram za milijardu dolara, nakon što je 'ubio' njihovu aplikaciju za razmjenu fotografija. Dvije godine nakon, za 19 milijardi dolara kupljen je WhatsApp, njihov jaki konkurent Messengeru.

2013. godine potrošili su 150 milijuna dolara na VNP tehnologiju (privatnu virtualnu mrežu) Onavo. Kako piše Washington Post ova tehnologija im je omogućila špijuniranje ponašanja svojih korisnika pod izlikom zaštite njihove podataka. Tako sada, uz poznavanje naših navika pretraživanja i korištenja aplikacija, Facebook može dokučiti naše želje i ispuniti ih, bez obzira o čemu bilo riječ. 

Mark Zuckerberg | Author: STEPHEN LAM/REUTERS/PIXSELL STEPHEN LAM/REUTERS/PIXSELL

Facebook se u biti razvija kao domaćin različitih kompanija, bez obzira da li ih je potpuno apsorbirao, posudio nešto do njih, ili ih jednostavno zadržava pod svojom 'kapom'. I bez obzira o kome je riječ, o nekom novom startupu, mobilnom oglašivaču, nekakvoj novoj tehnologiji za grupnu komunikaciju ili platformi za nagradne igre. Svi oni zapravo su dio Facebooka kakvog danas poznajemo. I Facebook ih elegantno koristi. 

"Naše je misija dati ljudima mogućnost da izgrade zajednicu i približiti ih jedne drugima, približiti im svijet", rekao je Zuckerberg na prošlogodišnjem okupljanju. "Ne možemo to učiniti sami, možemo samo uz osnaživanje ljudi kako bi mogli oni sami izgrađivati zajednice i povezivati se jedni s drugima", naglasio je Zuckerberg.

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi se u raspravu.