Čak 64 posto hrvatskih građana se informira putem interneta. Samo 16 posto navodi da do informacija dolazi preko drugih osoba, a isti postotak građana je naveo televiziju kao izvor informacija. Istovremeno je prodaja digitalnih oglasa na globalnom tržištu dosegnula 41 posto te tako pretekla televiziju koja je ostvarila 35 posto.
Za čak 81 posto korisnika internet je primarno sredstvo informiranja
Internet u osobne svrhe redovito koristi 74 posto građana Hrvatske, dok na globalnoj razini taj udio iznosi 82 posto, otkriva studija Google Internet Consumer Study 2017. Istraživanje je obuhvatilo više od 63 zemlje svijeta, a u Hrvatskoj je provedeno na uzorku od 1.000 ispitanika u dobi od 16 i više godina. Građani Hrvatske za pristup internetu najviše koriste pametne telefone, njih 68 posto. Zanimljivo je da kad građani jednom postanu online korisnici, internet im postaje glavno mjesto informiranja. Tako čak 81 posto online korisnika smatra internet primarnim sredstvom za komunikaciju i dobivanje informacija. Rezultati istraživanja BRANDpulsa, provedenog 2017., pokazuju da čak 64 posto hrvatskih građana se informira putem interneta. Ponašanje hrvatskih građana poklapa se s globalnim trendovima u drugim zemljama. Slični su podaci i PEW studije koja pokazuje kako se američki građani sve manje oslanjaju na televiziju jer je 50 posto njih u 2107. redovito pratilo vijesti na televiziji, što je pad od 7 posto u odnosu na prijašnju godinu.
Prodaja digitalnih oglasa je na globalnom tržištu dosegnula 41 posto
Iza nas je rekordna godina u digitalnom oglašavanju. Prema podacima istraživačke kuće MAGNA, u 2017. godini je u svijetu ostvareni dosad najveći porast ulaganja u digitalno oglašavanje. Prodaja digitalnih oglasa je na globalnom tržištu dosegnula 41 posto te tako pretekla televiziju koja je ostvarila 35 posto. Riječ je o analizi čak 70 tržišta svijeta. Predviđa se da će digitalno oglašavanje ove godine dosegnuti 44 posto, a da bi do 2020. trebalo premašiti 50 posto tržišnog udjela. Ako je suditi prema izdvojenom primjeru američkog tržišta, male i srednje tvrtke su se gotovo u potpunosti okrenule online sektoru. Tako podaci IAB-a (Ureda za interaktivno oglašavanje) pokazuju da čak 75 posto od ukupno 9 milijuna malih i srednjih tvrtki u SAD-u ulaže u digitalno oglašavanje. Ujedno njih 63 posto navodi kako očekuju da će povećati ulaganje u digitalno oglašavanje u ovoj godini.
Najveći porast očekuje se u mobilnom oglašavanju
MAGNA predviđa kako će sveukupni prihodi od oglašavanja najveći porast zabilježiti u zemljama središnje i istočne Europe. Najveći rast će ostvariti mobilno oglašavanje, kojem se predviđa porast od 55 posto. Mobilno oglašavanje je u prethodnoj godini već zabilježilo porast od 39 posto, a u ovoj mu se predviđa ponovni rast od 27 posto. Svima koji se još uvijek nisu suočili s činjenicom da Google najavljuje promjene algoritma kako bi poboljšao zadovoljstvo mobilnih korisnika treba spomenuti da će već ove godine mobilno oglašavanje činiti 62 posto cjelokupnog digitalnog oglašavanja.
Čak 86 posto korisnika interneta istovremeno gleda televiziju i prati online sadržaj
Iako TV još uvijek zauzima svoje mjesto u medijskom prostoru, važno je spomenuti simbiozu interneta i televizije kod online korisnika. Global Web Index za 2017. godinu pokazuje kako čak 86 posto osoba koristi mobitel i druge uređaje dok prati televizijski program, 69 posto je navelo da uz TV istovremeno prati i sadržaj na pametnom telefonu. Njih 33 posto u isto vrijeme gleda TV i prati sadržaj na računalu ili laptopu, a 19 posto je istovremeno na tabletu. S druge strane, Googleov potrošački barometar za Hrvatsku pokazuje da kada gledaju video sadržaj online, korisnici pozorno prate sadržaj. Točnije, njih 62 posto je sasvim fokusirano na online video.
YouTube postaje televizija budućnosti
Googleov potrošački barometar pokazuje kako je čak 90 posto Millennialsa svakodnevno online. Mladi između 16 i 34 godine nisu samo u potrazi za sadržajem na internetu, nego veliki dio svog vremena provode online. Provjeravaju društvene mreže, informiraju se o proizvodima i kupuju online te prate video sadržaj. Ova generacija prije svega obožava YouTube. Četiri od 10 osoba u toj dobnoj skupini koristi ga barem jednom dnevno. Suprotno uvjerenju da na YouTubeu samo slušaju glazbu i gledaju videospotove, Millennialsi ga osim za zabavu koriste i za učenje, informiranje i povezivanje s drugima. Čak 20 posto njih smatra da je YouTube sadržaj relevantniji i zanimljiviji od onog na televiziji.
Digital Takeover otkriva kako se nositi sa svijetom inovacija
Konferencija Digital Takeover u 2018. godini donosi širu sliku digitalne transformacije, naglašava važnost praćenja trendova u digitalu, te donosi konkretna rješenja i savjete za kreiranje održive digitalne kulture. Govorit će se o važnosti ulaganja u digitalno poslovanje, te učiti kako se nositi sa svijetom neprestane inovacije.