Kenneth Stevens gost je konferencije Digital Takeover gdje je držao predavanje naslovljeno "The Intelligent Enterprise".
On je glavni savjetnik za tehnologiju tvrtke SAP i voditelj odjela Digital Enterprise Platform za regiju EMEA, a preuzeo je i ulogu glavnog tehnološkog savjetnika na domaćem tržištu – Belgija i Luksemburg – pri čemu pruža podršku lokalnim klijentima i partnerima u pogledu prijelaza na digitalno gospodarstvo.
- Sve se danas vrti oko korisnika i klijenata, to je doba u kojemu živimo - rekao je odmah u početku Stevens. Fortune 500 kompanije su počele propadati baš zato jer se nisu mogli nositi s korisnicima i njihovim potrebama.
- Korisnici su svugdje, oni su 'digitalizirani', koriste se društvenim mrežama i imaju visoka očekivanja - rekao je Stevens o četiri temeljna epiteta koja opisuju korisnike. Digitalne su inovacije krasne, ali je najvažnije implementirati ih u svoj poslovni sistem, da budu korisne i u primjeni.
- Pitanje je kako optimizirati poslovne procese, tome služi i softver koji mi proizvodimo. Nakon modernizacije valja se okrenuti ti budućnosti - kaže Stevens koji tvrdi da kompaniji trebaju 'nindže' i 'samuraji' - jedni su pomalo nefleksibilni klasičari, dok su nindže moderniji i lakše ih je preoblikovati.
- To je metafora koja bi trebala pokazati da su svakom poslu potrebne i nindže i samuraji - kaže Stevens koji kaže da nam uskoro više možda neće trebati tipkovnica i miš kako bi koristili poslovnu aplikaciju.
- Sa softverima neće više biti samo monolog, već se razvija i dijalog jer softveri uče i razvijaju se - kaže Stevens i napominje da, ako pogledamo Siri ili Alexu, nećemo uskoro nužno niti morati koristiti prste kako bi komunicirali.
Pokazao je tada nekolicinu aplikacija koje donose, kaže, revoluciju u komunikaciji s klijentima.
- Morao bih vas ubiti jer sam vam ovo pokazao - našalio se Stevens i u razvoju istih naglasio važnost 'interneta stvari'.
- Pričao sam o vrlo sofisticiranim softverima i aplikacijama koje zahtjevaju posebne naočale, ili pametne telefone, ali ponosimo se i softverima koji pomažu onima koji nemaju pristup vrhunskoj tehnologiji. Aplikacije koje, recimo, omogućuju da korisnici telefona bez 3G ili 4G mogu pristupiti svojim bankovnim računima - napomenuo je Stevens.
Na primjerima poput aplikacija za bicikliste u Nizozemskoj, pivopije u Belgiji ili vozača kamiona i automobila pokazao je kako je moguće kreativno i pametno koristiti Big data-u.
- Pametna ideja je temelj svega, a onda slijedi implementacija noviteta, a najvažnije od svega je osluškivati želje i potrebe svojih klijenata, što se danas postiže tehnologijom i aplikacijama - zaključuje Kenneth Stevens.
- Sve se industrije mijenjaju, od društvenih mreža do medicine, mogli bi o tome satima. U prošlosti smo iz prošlosti izvlačili zaključke i onda postupali u skladu s tome, danas se razmišlja o i u budućnosti. Kada tražim neke podatke, želim podatke koji nisu od sada, već koji će biti aktualni u budućnosti, kako bi anticipirali trendove - završio je na kraju Kenneth Stevens koji kaže da je cilj svega povezati ljude, stvari i aplikacije (biznise).