Tehno
423 prikaza

Internetu najviše vjerujemo: Glavni nam je izvor informacija

Ilustracija surfanja na internetu
1/7
Thinkstock
Ugledna istraživačka agencija Ipsos, u suradnji s 24sata provela je istraživanje medijskih navika prikupljanjem podataka putem online panela na uzorku od 1023 ispitanika koje je potvrdilo apsolutnu dominaciju interneta.

Veliko istraživanje koje je provela agencija Ipsos u suradnji s 24sata o medijskim navikama Hrvata u 2019. potvrđuje značajnu nadmoć interneta na domaćem tržištu. 24sata već 4 godine aktivno prati medijske navike potrošača u Hrvatskoj, a ovo kontrolno istraživanje samo je potvrdilo trendove i dominaciju interneta koji nezaustavljivo raste.
 
Iako je opsežno medijsko istraživanje iz 2017. apostrofiralo ogromnu snagu interneta, najnoviji rezultati iz 2019. potvrđuju da je internet glavni izvor informacija za 78 posto ispitanika i medij kojeg i mladi i stari najviše koriste tijekom cijelog dana. Rezultati pokazuju da čak 91,6 posto ispitanika internet koristi više puta dnevno, a u odnosu na sva prethodna istraživanja internet prvi put briše i međugeneracijske granice - toliko je dominantan da čak devet od deset korisnika različite dobi kažu kako internet koriste više puta dnevno. Osim toga, njih 87,7% tvrde kako im pruža jedinstvene informacije koje nigdje drugdje nisu dostupne. 

Najviše ga koristimo i najviše mu vjerujemo

Navike potrošača na internetu | Author: Ipsos Ipsos

Snagu interneta potvrđuju svakako i rezultati u kategoriji medija kojem se najviše vjeruje pa 56,6 posto ispitanika odabire internet, a čak dvostruko manje povjerenje daje televiziji. Kada je riječ o točnosti i pouzdanosti informacija, 53,6 posto korisnika smatra internet najpouzdanijim medijem. Usporedbe radi, televiziju će samo 28,2 posto anketiranih odabrati relevatnim izvorom informacija. Uz to, internet je najkorišteniji medij od buđenja pa kroz cijeli dan dok TV tek nakratko preuzima primat navečer. Zanimljiv je podatak i da gledajući TV, više od 40 posto ispitanika za to vrijeme surfa te najvećim dijelom traži sadržaj koji nije povezan s emisijom koja se gleda – u gotovo 95 posto slučajeva.

Najbolji sadržaj je na internetu

Navike potrošača na internetu | Author: Ipsos Ipsos

Prema rezultatima istraživanja internet također daleko prednjači pred ostalim medijima i u pokrivenosti sadržaja. Hrvati najviše informacija za područje zdravlja, sporta, znanosti, tehnologije, gospodarstva, showa, gastronomije, obrazovanja i lifestylea traže upravo na internetu. Više od 70 posto ispitanika ovog istraživanja složilo se da medije prate jer smatraju kako je važno biti informiran, 62,3 posto pojašnjava kako je praćenje medija dio njihove dnevne rutine, a za 58,8 posto mediji služe kako bi im pružili objašnjenje za događaje koji direktno utječu na njihov život. Na pitanje na koje sve načine prate sadržaj dnevnih novina, točnije čitaju li tiskano izdanje, portal ili koriste aplikaciju, uvjerljivo najveći broj ispitanika na prvo mjesto stavilo je news portale, njih gotovo 70 posto. Tiskano izdanje preferira 35,6 posto čitatelja, a mobilna aplikacija na trećem je mjestu s 22,8 posto.

Internet služi za sve – informiranje, komunikaciju, shopping

Navike potrošača na internetu | Author: Ipsos Ipsos

Vrijeme provedeno na internetu radnim danom i vikendom općenito se ne razlikuje – gotovo polovica ispitanika provodi na internetu 4 i više sati, no za vikend je vremena ipak više pa je karakteristično nešto duže zadržavanje na portalima i drugim servisima. A za što im služi? Gotovo sve dobne skupine slažu se u tome da je glavna svrha korištenja interneta komunikacija putem e-maila, a na drugom je mjestu s 82,1 posto traženje korisnih informacija kao i informiranje o aktualnim događajima - 80,7 posto. Istraživanje je potvrdilo da Hrvati u velikom postotku koriste internetsku komunikaciju. Osim e-maila, njih 79,5 posto za razgovor koristi Messenger. Hrvati očekivano najviše surfaju preko mobilnih uređaja što potvrđuje činjenicu da je internet prisutan u svim sferama svakodnevnog života. Starijoj populaciji internet služi za 'ozbiljnije' potrebe kao što je traženje korisnih informacija i online shopping, dok ga mlađi više koriste za posjećivanje društvenih mreža, gledanje videa i slušanje glazbe.

YouTube je najpopularniji 

Navike potrošača na internetu | Author: Ipsos Ipsos

Medijske navike pokazuju da je YouTube prva mreža prema broju korisnika, visokih 92,7 posto ispitanika koristi najviše upravo taj kanal. Istraživanje pokazuje da ispitanici na Facebooku provedu dnevno najviše vremena, njih 24,6 posto tu društvenu mrežu koristi više od dva sata dnevno, najčešće za komunikaciju s prijateljima i obitelji. Na YouTubeu se očekivano najviše prate glazbeni sadržaji, no edukacijski i how-to sadržaji pretekli su zabavu.

Najutjecajnije su internet reklame

Navike potrošača na internetu | Author: Ipsos Ipsos

Aktualno istraživanje pokazuje da se 86 posto osoba slaže kako reklame i mediji manje ili više utječu na njihove odluke o kupnji. Kada je riječ o donošenju konačne odluke o kupnji, internet odmah nakon razgovora s prijateljima ima najveći utjecaj s 44,3 posto. Sljedeća su print izdanja s 25,8 posto, a treći je TV s 19,2 posto. U segmentu istraživanja ponašanja ispitanika tijekom reklamnih blokova na TV-u rezultati istraživanja pokazuju da se TV reklame koriste za odlazak u wc, surfanje, razgovor s ukućanima i pripremu obroka. Nešto manje od polovice gledatelja odmah prebacuje na drugi TV kanal, a 23 posto će reklamu pogledati isključivo kada ih zainteresiraju.

24sata najutjecajniji je premium publisher u Hrvatskoj

Navike potrošača na internetu | Author: Ipsos Ipsos

Istraživanje medijskih navika Hrvata pokazalo je i da je većina ispitanika svoje povjerenje poklonilo 24sata. Čak 79 posto korisnika odabralo je 24sata kao svoj prvi izbor pri traženju informacija. Ukupni podaci potvrđuju da multiplatformska mašinerija 24sata doseže 1 od 2 Hrvata dnevno kroz miks online i print kanale (gemiusAudience, Facebook, Instagram, 2019., Ipsos MEDIApuls, 2018.). Sav sadržaj objavljen je u sigurnom okruženju mreže top brandova 24sata, miss7, JoomBoos, BlogBuster, Express koji jamče čitateljima povjerenje i kvalitetu, a posebnu vrijednost daje vrhunska produkcija za koju je u samo protekle 2 godine osvojeno 40 priznanja (Native Advertising Awards, Digiday, INMA Global Media Awards, i dr.). Sadržaj izrađuju iskusni profesionalci koji na raspolaganju imaju najmoderniju opremu i ekspertizu.

24sata potvrđuje status premium publishera s najvjernijom publikom od 1.880.000 jedinstvenih korisnika koji su prepoznali visokokvalitetan i magnetičan sadržaj 24sata platforme (gemiusRating, 2019/01).  Na 24sata krajnji korisnik dobiva pouzdane informacije te originalan i ekskluzivan sadržaj obrađen na inovativan način zbog čega je u konačnici dokazano na 24sata.hr najsigurnije i najefikasnije internetsko oglašavanje u Hrvatskoj. Display oglasi su 57 posto vidljiviji od prosjeka tržišta (Google, 2018.), a prema Gemiusu, 24sata na internetu doseže 2 od 3 korisnika, dok je tu i impozantna brojka od 2.730.000 Facebook fanova.

Tržište ne prati ponašanje potrošača

Navike potrošača na internetu | Author: Ipsos Ipsos

Planiranje medijskog miksa ključno je za svakog oglašivača, baš kao poznavanje medijskih navika publike. No, unatoč posljednjim podacima koji potvrđuju apsolutnu dominaciju interneta, investicije u digitalno oglašavanje u Hrvatskoj iznose samo 17% (Hura AdEx, 2017.). Propuštene prilike na domaćem tržištu vidljive su i u usporedbi s drugim tržištem, poput primjerice Ujedinjenog Kraljevstva gdje je procijenjeni udio investicija u digitalno oglašavanje 63.6% (eMarketer.com, 2018.).

Cjelovito istraživanje preuzmite ovdje.

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi se u raspravu.