Najveća regionalna digitalna konferencija Digital Takeover u organizaciji 24sata u CineStaru zagrebačkog Branimir Centra i ove godine okupila je 1300 posjetitelja iz Hrvatske i regije: od digitalnih eksperata i decision-makera do startup-ova i najutjecajnijih kompanija iz cijele regije. Digital Takeover novom konferencijom potvrdio je status jedinstvenog projekta u regiji, a u bogatom 11-satnom programu u pet dvorana održano je niz predavanja, panel diskusija i prezentacija vodećih hrvatskih i
svjetskih stručnjaka.
Konferenciju je otvorio Boris Trupčević, direktor Styrije za Hrvatsku. U uvodnoj prezentaciji najavio je program konferencije koja sudionike vodi u budućnost.
"Billboardi danas ipak nisu top stvar u advertisingu. Targetiranje, algoritmi, content marketing, online video... To su pojmovi koji redefiniraju kako pričamo s potrošačima. I tu vidimo brutalan globalni rast. Svijet marketinga danas je puno kompleksniji od velikog sjajnog billboarda" - rekao je Trupčević.
Nenad Filipović, stručnjak za digitalnu transformaciju i direktor korporacijskih obrazovnih programa IEDC - Poslovne škole Bled izjavio je da je "kultura velik problem i barijera jer jedan od prvih razloga zašto nema digitalne transformacije je taj da ljudi na vrhu nemaju jasnu sliku da je promjena potrebna i kamo bi ih mogla dovesti. To ne znaju jer ne poznaju svoje tržište".
Iduće predavanje na temu "The Future Business and Communication Landscape" održao je Johan Ronnestam, vodeći švedski stručnjak za brendiranje, dobitnik nagrade Cannes Lions, inovator i futurist. Za početak, vratio nas je u 1971. godinu kada je nastao ARPANET, preteča interneta. Velike su se kompanije još početkom stoljeća odbijale oglašavati na internetu, ali pokretanje YouTubea 2005. sve je promijenilo.
"Kako možemo natjerati ljude da nas primijete? pogrešno je pitanje. Trebamo se pitati: Kako možemo natjerati ljude da nas žele primijetiti? Danas imamo sve informacije svijeta na dlanu. Ako podijelite s ljudima zanimljive informacije na svojim platformama, ljudi će vas posjetiti. Tek onda možete razmišljati o plasiranju proizvoda i usluga i o zaradi" - kaže Ronnestam.
Na panelu o digitalnim metrikama, govoreći o investicijama u oglašavanje, Boris Trupčević je istaknuo da globalni trendovi pokazuju da će velik odljev novca biti s televizije jer nema drugdje, odnosno da će digital sigurno rasti u investicijama na štetu televizije. Tema je bila i programmatic oglašavanje. Zoran Turković je istaknuo kako je edukacija tržišta glavna kočnica tome da se digitalno oglašavanje raspuše, dok Igor Žeželj iz Wireless Medije dodaje kako je programmatic sigurno nešto što dolazi.
"Mislim da živimo u zlatno doba videa" - kaže Vedad Mulalić i naglašava da je video prisutan u svim uređajima kroz koje se korisnik prijavljuje.
Predavanje je održao i Jesper Laursen, osnivač Native Advertising Institutea i vodeći danski stručnjak za content marketing. Naglasio je da je za native oglašavanje najvažnije da sadržaj bude sličan sadržaju medija na kojem je objavljeno. O tome zašto ovakvo oglašavanje funkcionira ističe da publika online ne želi da je prekidate bez razloga, već da joj pristupite s kvalitetnim i vrijednim sadržajem.
Posljednje predavanje održao je dr. Kjell A. Nordstrom, autor bestsellera "Funky Business" i jedan od najutjecajnijih svjetskih mislilaca.
"Danas vidimo što nam tehnologija pruža te koje su njezine prednosti", a koji nedostaci - kaže Nordstrom. Zapitao se što je zapravo tehnologija.
"iPhone je samo ljudsko znanje zarobljeno u maloj kutiji" - ustvrdio je profesor na Stockholm School of Economics. Dodao je i da smo zarobljeni u Matrixu koji nas kontrolira.
Zanimljivo predavanje nastavio je tvrdnjom da tehnologija danas napreduje deset puta brže nego za vrijeme industrijalizacije Europe, a znanje koje mi kao vrsta imamo eksponencijalno raste, a opet, potpuno suprotno, svako jutro kad se probudimo gluplji smo nego prethodnog dana. Ističe da sve što se može digitalizirati više nema važnost. Također, smatra da su danas originali rijetki, a sve ostalo su kopije.
"Gotovo svi hoteli i svi auti su isti. Mi kopiramo jedni druge i inspiriramo se međusobno, a potom zajedno padamo s litice. Zaključak je jedan - potrebno je povratiti originalnost koju smo imali jednom davno i koja nas je tada činila uspješnim - završio je jedan od najutjecajnijih svjetskih mislilaca svoje izlaganje na Digital Takeoveru.
Dodijeljena Business Leaders priznanja
Uoči posljednjeg predavanja na Digital Takeover konferenciji dodijeljena su i Business Leaders priznanja.Nagradu za najveću investiciju u razvoj gigabitne mreže dobio je Hrvatski Telekom dok je Hrvatska pošta dobila priznanje za doprinos u razvoju zaposlenika kao temeljne snage digitalne transformacije.
Više od 60 partnera konferencije
Posebnu zahvalu organizacijski tim upućuje svim partnerima konferencije, digitalnim prijateljima i medijima koji su, na sebi svojstven način u području kojim se bave, među prvima prepoznali važnost digitalne komunikacije i podržali konferenciju. Ove godine okupilo ih se više od 60, a svaki od njih dao je svoj doprinos.
Digital Takeover inovativna je platforma 24sata, najutjecajnijeg hrvatskog medijskog branda, koji predvodi digitalnu transformaciju na hrvatskom tržištu i dio je Styria grupe. 24sata svaki dan doseže 2,1 milijuna ljudi te 2 od 3 internetska korisnika u RH (izvor: GemiusRating, Facebook 2019/02). 24sata najnagrađivanija je medijska kuća u Hrvatskoj s osvojenih 88 svjetskih priznanja u svjetskoj i europskoj konkurenciji, a koje su dodijelili prestižni žiriji: International News Media Association, Digiday, World Association of Newspapers and News Publishers, Effie, European Newspaper Award, ICERTIAS, Native Advertising Institute, World Editors Forum, Readers Digest i dr.