Dobro je poznato da Google zna puno toga o nama, pa i one stvari koje nas muče, a ne usudimo ih se javno upitati. Za sve te tajne nudi nam i gomilu odgovora, no pogrešno bi bilo misliti da sve staje na tome. Naprotiv, neka od najintimnijih pitanja koja nas muče - o zdravlju, vezama ili financijskim teškoćama, mogu imati ozbiljne posljedice online i offline.
Sve to zbog toga što se ljude često svrstava u kategorije temeljene na socioekonomskom portretu koji kroz vrijeme o nama grade oglašivači i internetske tražilice tako što prikupljaju razne podatke i prodaju ga, ali taj portret ne možemo kontrolirati i vidjeti.
Primjerice, netko bi mogao tražiti 'brzo trebam novac' ili 'ne mogu platiti stanarinu', a među rezultatima bi mu se mogli prikazati i oglasi za brze kredite koji zaobilaze Googleova pravila. Njih bi mogle postaviti tvrtke koje prikupljaju osobne podatke o korisnicima. Dok Google kaže da brane oglase koji jamče sprječavanje ovrhe ili nude kratkoročne zajmove bez prikaza jasnih uvjeta, moglo bi ih se preusmjeriti na stranice gdje se od njih traže osjetljive informacije. Te informacije bi mogli kupiti zajmodavci i na taj način ciljati potencijalne mušterije ili preko interneta, telefona ili mailom i nuditi ono što Google brani.
Aaron Rieke iz konzultantske kuće Upturn kaže da Google ima jasna pravila, među kojima je i poštivanje zakona, no da je teško učinkovito sve provoditi, te da kao posljedica se javlja situacija da zajmodavci koji nude brze kredite izbjegavaju i krše pravila.
Ne samo da zajmodavci iskorištavaju ljude u teškim situacijama, a tvrtke koje generiraju leadove, odnosno profile, koje te kompanije kupuju iskorištavaju pravila, već se dijeljenjem podataka o korisnicima njih stavlja i pred rizik.
Odvjetnik Michael Waller je postavio imaginarnu situaciju u kojoj netko traži na Googleu kako doći brzo do novca. Ta osoba može završiti na stranici tvrtke koja prikuplja podatke o njima, a ovaj će ih spremno dati u nadi da će doći do novca. Waller napominje kako vrlo malen broj tih ljudi i ima uvjete za zajam, dok 95 posto njih ostavlja svoje podatke koji ne propadaju već se dalje preprodavaju. Te podatke koriste razne industrije, a kako se oni gomilaju problemi će postati naglašeniji. Filtri informacija mogu biti podešeni da prikazuju podatke i informacije ovisno o tome u koju vas kategoriju prihoda algoritam stavi, što može značiti bolje online iskustvo za nekog tko djeluje imućnijim.
Waller upozorava da te podatke koriste i prevaranti. Lako je doći do njih, lako ih je kupiti i pronaći te ih ponekad koriste za krađu i prevaru.