Tehno
7754 prikaza

Povratak superbrzih aviona: London - New York za tri sata

British Airways Concorde
Press Association/PIXSELL
Oni su ozbiljni, njihova ciljano tržište su tako bogati ljudi da su voljni platiti puno samo zato što mogu

Prošlo je 15 godina od posljednjeg nadzvučnog putničkog leta Concordea, nadzvučno putovanje opet se vraća na obzor aeronautičke industrije. Investitori, avioprojektanti i nabavljači opreme nastoje opet oživjeti jedan superbrzi putnički avion. Veliko je pitanje, ipak, hoće li nadzorne službe to dopustiti i hoće li putnici biti voljni toliko platiti. Concorde je let od New Yorka do Londona ili Pariza skratio na samo tri i pol sata, što je samo pola trajanja današnjeg leta. Samo, to se pokazalo ekonomskim promašajem.

Najnoviji pokušaji na aeromitinzima i raspravama po aviosajmovima odišu podrškom najvećih kompanija, usporedo s obećanjima o istraživanjima smanjenja zvučne eksplozije koja se javlja u trenutku kad avion probija zvučni zid piše Wall Street Journal.

Concorde Za nostalgičare Tehno Legenda avijacije mogla bi opet poletjeti: Vraća li se Concorde?

Među onima koji to podupiru su Boeing, Lockheed Martin i startup iz Colorada Boom Technology Inc., koji je za kraj sljedeće godine najavio predstavljanje prototipa. Planiraju srezati trajanje interkontinentalnog leta za više od jedne polovice.

Kružna putovanja od američke zapadne obale do Azije, što bi odgovaralo poslovnim ljudima, bila bi izvediva unutar jednog jedinog dana, a plišane kabine nudile bi isključivo najluksuznija putovanja. Steven Isakowitz, predsjednik Aerospace Corp., neprofitnog think tanka za Pentagon, kazao je u intervjuu ranije ovog mjeseca da je za istraživanje smanjivanja buke i udara NASA "ekstremno zainteresirana".

"To će postati izvedivo", kazao je Boeingov direktor Dennis Muilenburg u jednom drugom intervjuu. On očekuje da će nadzvučna tehnologija biti dostupna tijekom jednog desetljeća, da će napredak tehnologije dovesti dotle da će zračni promet povezivati svjetske gradove unutar nekoliko sati. Najveći je izazov ekonomske prirode, dodao je: "Postoji li dovoljno putnika koji bi bili voljni platiti najvišu putničku klasu kako bi letjeli brže?"

Boeing još uvijek nastoji odgovoriti na to; hoće li dvostruko brže biti dovoljno brzo? Ili će na duljim linijama trebati letjeti još i brže od toga? Prije nekoliko godina Boeing je predstavio koncept nadzvučne putničke letjelice koja bi teoretski mogla letjeti višestruko brže od zvuka. Neki stručnjaci smatraju da smo tehnološki još desetljećima od toga, a Boeing je odbio pružiti svoja vremenska predviđanja.

Blake Scholl, osnivač i direktor Booma, ne želi čekati desetljećima. Njegova je tvrtka profitirala na uspjesima startupova poput SpaceX-a Elona Muska, što je dovelo do strateške investicije Japan Airlinesa. Nadalje, Aerion Supersonic proveo je već 16 godina razvijajući superbrzi poslovni avion.

General Electric i Lockheed Martin imaju planove za najnoviju verziju tromotornog AS2 koji bi bio kadar doseći brzinu od 1,4 Macha. Brian Barents, izvršni direktor te tvrtke, rekao je da je njihov tržišni cilj potrošač dovoljno bogat za platiti premium-klasu na račun brzine naprosto zato što je to u stanju.

Nadzvučni avion, Boom technologies ga planira za 2025. Novi Concorde Tehno Stižu avioni koji će letjeti brzinom od 2320 km/h

Mnogi prijedlozi za nadzvučne putničke i poslovne avione proteklih godina su se pojavljivali i nestajali. Razlozi za povlačenje su bili od visokih cijena goriva do problema s okolišem, sve do zakona još iz ere Concordea po kojima je zabranjeno civilnim letjelicama probijanje zvučnog zida iznad teritorija SAD-a.

Zagovaratelji nadzvučnog putovanja, međutim, odnedavno su krenuli s lobiranjem kod zakonodavnih vlasti. A i američka Federalna avionska administracija pokrenula je javnu raspravu o tome. Trenutno se ne raspravlja o ukidanju zabrane, nego o reviziji ograničenja buke aviona dok uzlijeću ili slijeću na aerodrome SAD-a.

Zasad se spominju inovacije koje bi mogle smanjiti buku; lakši i efikasniji kompozitni materijalu u kombinaciji s novim pogonskim motorima i dizajnima krila.

 

  • Važna obavijest
    Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Express.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Express.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.
  • Avatar Mollymosa
    Mollymosa 02:05 07.Kolovoz 2018.

    Dobrodošli na najbolju stranicu sex dating ==>> Sexydrom.com