Tehno
2398 prikaza

Skupo platili: Propao prvi hotel u kojem su radili roboti

Prvi japanski hotel s robotima
1/3
Screenshot Youtube
Roboti su bili stalno osoblje tog hotela i prisutni na svakom koraku, dočekivali goste, čistili njihove sobe

Zamislite sljedeći scenarij. Dalmacija, špica sezone. Putujete na godišnji odmor i dok se kupate u litrama znoja i pomažete Poljacima da pronađu putu do svog hotela, jedva čekate da uđete u klimatizirani sobu iz koje ćete izaći tek navečer oko 23 sata, ako se temperatura spusti. 

Ulazite u hotel, a vrata vam otvara robot. Dolazite do recepcije na kojoj vas očekuje još jedan robot i sa namještenim smiješkom provjerava vaše podatke i daje vam ključ od sobe. Vašu prtljagu uzima treći roboti i vodi vas do vaše sobe. I sve se to događa brzo i tehnički savršeno. Odrađeno je sve, samo su vaša pitanja ostala bez odgovora. 

"Mislim da se ne razumijemo", rekli ste dok ste, bezuspješno, pokušavali vaše jedino hotelsko osoblje upitati koje bi restorane u okolici hotela mogli posjetiti. 

Ovakva scena mogla bi postati budućnost hotelijerstva, možda čak  i na našoj obali. Tako barem najavljuju stručnjaci koji se u potrazi za novinama na ovom području, ali i uštedom troškova, okreću umjetnoj inteligenciji. Smatraju da je riječ o trendu koji bi ubrzo mogao postati i dio svakodnevice. 

Prije četiri godine otvoren je jedan takav hotel u Japanu, Henn na Hotel i odmah upisan u Guinnessovu knjigu rekorda. Riječ je o hotelu u kojem su jedino osoblje roboti koji nose prtljagu, čiste, miješaju koktele, pa čak i plešu u predvorju. Roboti su stalno osoblje ovoga hotela postali ne samo zato što su direktori obožavatelji tehnologije, već i zato što su na takav način pokušali nadomjestiti manjak radne snage, piše The Economist. 

"U zemljama koje pate od smanjivanja broja ljudi mislim da budućnost robotskih hotela postoji", rekla je Ayako Matsuo iz Huis Ten Bosch. 

Smatra kako bi smanjivanje troškova rada moglo robote učinit upravo "superiornom" opcijom za zamjenu hotelskog osoblja. Da to nije baš samo tako jednostavno, pokazao je primjer i prvog 'robotskog' hotela, koji je nakon niza neuspjeha ponovno počeo zapošljavati 'pravo' osoblje. 

Roboti berači grožba Agro-revolucija Tehno Roboti će brati naše voće i povrće - brži su i jeftiniji

Roboti su se mučili s odgovorima na pitanja gostiju, nosač prtljage nije se mogao popeti uz stepenice ili izaći van, a plesač u predvorju jednostavno se raspao. Ispalo je da ti skupocjeni roboti nisu mogli učiniti sve ono što su mogli i ljudi. Nisu mogli odgovoriti na ništa više od bazičnih pitanja, posebno ne na niz pitanja koje gostima padne na pamet. 

Umjesto uštede tako je hotel zapravo upao u novi trošak jer je morao osigurati osoblje koje će pomagati robotima, pa tako umjesto da tehnologija pomaže njima, zapravo im je samo postala uteg oko vrata. Otpustili su gotovo polovicu od svojih 243 robotskih zaposlenika. 

I u ostalim dijelovima industrije trend je sve veća automatizacija. Tako će i na Gatwick zračnoj luci u blizini Londona raditi roboti koji će parkirati automobile onih koji putuju. Testiranje će se provesti ovog ljeta, po uzoru na slična u Francuskoj i Njemačkoj. 

Niz hotela diljem svijeta 'robotiku' uvodi na način da stavljaju automate za prijavu gostiju u hotel u predvorje. Bez obzira na neuspjeh ovog japanskog hotela, djelatnici u ovom sektoru složit će se kako se budućnosti piše imenom robota. Na primjeru onoga što se dogodilo u Strange Hotelu Matsuo je naučila da robiti, bez obzira kako se to činilo, nisu bili pogreška. 

Scena iz "Terminatora" Umjetna inteligencija Znanost 'Tretirajte robota kao roba i on će se sigurno pobuniti!'

Važno je, naglašava, razdvojiti usluge robota i usluge ljudi, a  možemo slobodno dodati, i priznati koje to želje i potrebe gostiju, trenutačan razvoj robota ne može ispuniti. Treba im priznati mogućnosti koje imaju, a koje su ljudima nedostižne, poput razumijevanja niza različitih jezika ljudi sa svih strana svijeta. 

Sigurno je kako roboti s gostima ne mogu razgovarati na način na koji to mogu ljudi, te gostima prenijeti duh hotela, njegovu posebnost, atmosferu, odgovoriti im na sva pitanja, uputiti i biti na neki način prijatelj, što je jedno od temeljnih karakteristika zaposlenika, ne samo u hotelijerstvu, već i u turizmu. 

Tako i kod nas, zamislite samo robota umjesto recepcionera u hotelu, ili konobara na terasi, koji će vas (čast časnim iznimkama) počastiti svojim vrijednim i tradicionalnim 'smiješkom' dok naručujete četiri različite vrste kave, tri cijeđena soka, i tražite posebno mjesto za vas i vaše prijatelje. Na suncu, ali u hladu, s vjetrom, ali ne burom. I to sve u špici sezone. 

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi se u raspravu.