Tehno
3303 prikaza

Vlak-metak: Japanski supervlak Hrvatska može samo sanjati

Vlak metak
1/4
REUTERS
Novi vlak će, kao i stari, voziti 300 km/h, ali su zato sve druge performanse poboljšane

Javnosti je predstavljen novi model vlaka na ruti Tokaido Shinkansen između Tokija i Osake - Shinkansen N700S ili Shinkansen Supreme. Novi model "vlaka metka" će u upotrebu krenuti 2020., točno prije početka Olimpijskih igara za koje se Japan već dobrano priprema.

Vlak metak | Author: REUTERS REUTERS

Pametniji, uži i tiši vlak putuje između Tokija i Osake. Između ta dva grada voze tri vrste linija - najsporija Kodama Shinkansen koja putuje četiri sata, srednja Hikari Shinkansen koja putuje tri sata, te najbrža Nozomi Shinkansen koja putuje dva sata i 40 minuta.  Razdaljina između dva grada jest 503 kilometra.

Nova serija ima niz tehnoloških poboljšanja, ali nije brža od modela koji su do sada vozili tu rutu, oba voze do 300 kilometara na sat. U usporedbi s N700A iz 2013. novi će vlakovi biti zaobljenijeg dizajna. To će pripomoći smanjenju buke pri ulasku u tunele i oslabjeti otpor zraka.

Vlak metak | Author: REUTERS REUTERS

Vlak sa 16 vagona imati će 11 tona manje od onih starije generacije, a trošiti će gotovo trećinu manje energije. Skraćen je i moment kočenja, a vlak je osjetljiv na potrese - u tom se slučaju sam zaustavi, osim ako je u tunelu. Uključujee punjače za svako sjedalo, kao i svjetla koja putnike podsjećaju da uzmu sve svoje stvari.

Vlak metak | Author: REUTERS REUTERS

Novi model vlaka planiraju prodavati u inozemstvo, a s obzirom na funkcionalnost, prilagodljivost i dizajn sigurni su kako će biti uspješni.

  • veseljak 10:01 21.Ožujak 2018.

    Pa ja od Cakovca do Zagreba stignem za 3-4 sata (90km). Nek se Japanci sakriju.

  • Brontops 21:47 19.Ožujak 2018.

    Autor naslova je mandrilo! Nevjerojatno negativisticki nastrojen mandrilo. Orangutan! Povraca mi se na ove "intelektualne" ubojice!