Jaka digitalna marketinška strategija, praćenje trendova u oglašavanju, Big data i native su samo neke od ključnih stvari o kojima smo razgovarali s Danielom Ackermannom, izvršnim direktorom tvrtke Degordian, uoči konferencije Digital Takeover. Daniel kaže kako se praćenjem trendova i njihovom integracijom u digitalnu marketinšku strategiju vodi računa o učinkovitosti strategije te da trendovi nisu u tom smislu okosnica, ali su važan čimbenik digitalnog marketinga. U razgovoru smo se dotaknuli i GDPR-a, ali i zašto je iznimno važno investirati u što bolju kulturu organizacije, razvoj zaposlenika te međuljudske odnose.
Koja su osnovna pravila pri izradi digitalne marketinške strategije? Je li nužno voditi se trendovima ili oni trebaju biti samo okosnica digitalnog marketinga?
Pri izradi digitalne marketinške strategije prvenstveno na umu treba imati krajnje kupce, odnosno korisnike proizvoda i usluga. To je glavno pravilo kojim se treba voditi. Nadalje je potrebno uzeti u obzir proizvod ili uslugu, odnosno brand i koji je glavni cilj digitalnog marketinga za isti. Kad je to određeno, razvoj digitalne marketinške strategije pomoći će ostvarenju zacrtanog cilja.
Tijekom osmišljavanja i provedbe strategije trendovi igraju značajnu ulogu s obzirom na česte i brze promjene u području digitalnog marketinga i digitalnih tehnologija općenito. Praćenjem trendova i njihovom integracijom u digitalnu marketinšku strategiju vodi se računa o učinkovitosti strategije. Trendovi nisu u tom smislu okosnica, ali su važan čimbenik digitalnog marketinga.
Kako potaknuti publiku koja prati neki brend da se emocionalno angažira oko određenog proizvoda, usluge i počne ga cijeniti više od konkurentskog brenda?
Mislim kako se općenito potrošači ponajprije vežu uz brend nekog proizvoda na temelju njegovih funkcionalnosti i kvalitete, odnosno zadovoljavanja neke njegove potrebe. Ukoliko je potreba uspješno zadovoljena i potrošač spoznaje neki benefit, potrošač se počinje emocionalno angažirati oko branda - potrošač ponavlja kupnju, informira se o novostima vezanim za brand na svim kanalima na kojima je brand prisutan, preporuča proizvod svojim prijateljima, itd. Na neki način postaje brand ambasador. To znači da u moru brandova kojima smo svakodnevno izloženi taj jedan bira, vjeruje mu i cijeni više od konkurentskog branda. U digitalnom svijetu, stvar funkcionira vrlo slično s time da smo u mogućnosti brže i detaljno doći do naše ciljne skupine imajući na umu da se svaki pripadnik naše ciljne skupine u istom trenu nalazi u različitim fazama ‘customer journeya’. Često pri provedbi digitalnih strategija, osobito na social media kanalima za tu svrhu koristimo model životnog ciklusa potrošača gdje pomno biranim aktivnostima, optimalnim social media miksom i jasno postavljenim ciljevima obuhvaćamo sve te faze (od potrošača koji nikada nije čuo za brand do onog koji mu je lojalan). Konkretno, mislim kako je na social media kanalima glavni izvor konkurentnosti, uz funkcionalnosti i kvalitetu samog proizvoda, pametno postavljena strategija i kvaliteta komuniciranog sadržaja koji mora biti konzistentan na svim kanalima.
Sve više se priča o native oglašavanju i predviđa se sve veće ulaganje u tu vrstu promocije. Kako će se native razvijati u Hrvatskoj?
Native je već u 2016. i 2017. godini ostvario značajan rast. Native je često mnogo smisleniji format od tradicionalnog display oglašavanja te je to definitivno opravdano. Očekujem da će native nastaviti rast iako očekujem u postotnom rastu da će se rast usporiti.
Vidite li neke trendove u tehnologijama, platformama i pristupu u svijetu koji bi mogli značajnije utjecati na industriju?
Blockchain - Blockchain je u 2018 godini definitivno ušao u mainstream. Sve više ljudi ga razumije i sve više projekata se temelji na Blockchainu. Integracija - Sve više se svi distanciraju od tradicionalnih podjela agencija na kreativne, medijske, digitalne. Taj pristup je bio zadovoljavajući prije no danas se sve više priča o integraciji i kontroliranju cijelog customer journey. Mi u Degordianu jako vjerujemo u to i vjerujemo da će tržište sve više ići u tom smjeru. Digitalna transformacija - sve više businessa uviđa snagu digitala, no nemaju dovoljno znanja iz tog područja. Zato sve više tvrtki traži pomoć u samom procesu strategije no i implementacije
digitalne transformacije gdje se agencije i klijent trebaju fokusirati ne samo na marketinški aspekt poslovanja već i na business strategiju klijenta.
Surađujete s velikim brendovima, ali i onim nešto manjim – iz Hrvatske, ali i svijeta. Tko je više spreman prihvatiti određene inovativne prijedloge i prilagoditi se trendovima?
Iskreno, viđali smo svega. U načelu zapadne države su otvorenije promjenama i inovaciji te će prije slijediti trendove. No u isto vrijeme, velikim korporacijama je često Hrvatska baš interesantna za eksperimente. Sve češće radimo nešto u Hrvatskoj pa onda preslikavamo na x drugih država. Također, imamo i vrlo dobre primjere hrvatskim businessa koji žele biti disruptori tržišta i prvi probati na inovativan način postići bolji poslovni rezultat i prestići konkurenciju.
Koliko je organizacijska kultura koja potiče učenje i razmjenu iskustva važna za razvoj, a u kranjem slučaju i opstanak tvrtke?
Izuzetno. Naša industrija ima deficit talenta već godinama pa možda i desetljećima. Bila stabilna ekonomska situacija ili recesija, uvijek je nedostajalo kadra te su kvalitetni ljudi redovito headhuntani. Ne samo iz Hrvatske, već i iz svijeta. Iz tog razloga, izuzetno je važno investirati u što bolju kulturu, razvoj samih ljudi, međuljudske odnose. Moramo osigurati da se ljudi što ugodnije osjećaju i da su sretni, a ujedno i da se što bolje razvijaju. Na taj način postiže se visoka kvaliteta naših specijalista i usluga koje oni pružaju te se formiraju lojalni timovi i ambasadori tvrtke. Nama u Degordianu je ovo glavni fokus od prvog dana i do sada se definitivno i više nego isplatio.
Jako puno se govori o prikupljanju i upravljanju podacima, no kompanije često raspolažu ogromnim količinama podataka koji sami po sebi nisu od prevelikog značaja. Kako tvrtke mogu iskoristiti podatke za poboljšanje Customer engagementa?
Da bi se podaci dobro prikupljali, a zatim i koristili prvo je potrebno da se puno bolje integriraju odjeli marketinga, IT-a i CRM-a koji prečesto u većim sustavima slabo ili gotovo nikako ne komuniciraju. Nakon toga bi se različiti podaci koje kompanije prikupljaju mogli bolje koristiti u više sfera, od marketinga, customer engagementa, do donošenja poslovnih odluka na temelju njih.
Kako će GDPR-a utjecati na digitalni marketing?
Trenutno je veliki buzz oko GDPR-a jer postoji neka neizvjesnost i još nerazjašnjenje stvari. Stupanjem na snagu GDPR-a, sve firme će morati više uložiti u sustave zaštite podataka i biti opreznije. No ne očekujemo neke tektonske pomake u cijelom ekosustavu. Ono što će se malo pomaknuti su očekivanja od agencija i providera. Kazne su ogromne i mogućnost greške se mora
minimizirati. Iz tog razloga, klijenti će tražiti kvalitetnija rješenja i rješenja agencija u koje se mogu pouzdati.
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Express.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Express.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.
čovjek je bio puno sretniji i neotuđeniji kad je sve bilo analogno,recimo sedamdesetih