Europska komisija obavijestila je u ponedjeljak Metu, vlasnika Facebooka, Instagrama i WhatsAppa, da svojim modelom oglašavanja po kojem se korisnike pita pristaju li na personalizirano oglašavanje ili žele platiti pretplatu bez oglasa možda krši europska pravila koja se odnose na "nadzornike pristupa interetu".
Komisija je poslala Meti "preliminarno mišljenje" da ta politika krši Akt o digitalnim tržištima (DMA). DMA regulira ponašanje digitalnih "nadzornika pristupu internetu", odnosno velikih internetskih platformi koje imaju snažne tržišne pozicije u digitalnoj ekonomiji, posredujući između korisnika i poduzeća.
Meta bi mogla biti kažnjena s do 10 posto globalnog prometa ako Komisija u svojoj konačnoj odluci podrži to mišljenje, koje nije konačno i dio je istrage o poslovanju Mete.
Komisija je u ponedjeljak objavila da bi korisnici koji odbiju dati pristanak "trebali ipak dobiti pristup ekvivalentnoj usluzi koja koristi manje njihovih osobnih podataka". Tako bi Meta bila u skladu s DMA-om.
Premda se istraga provodi na osnovi DMA-a, pristanak za obradu osobnih podataka obično regulira Opća uredba o zaštiti podataka (GDPR).
Ali DMA ima posebna pravila za slučaj kada nadzornik pristupa internetu želi kombinirati osobne podatke iz svojih različitih usluga. Zakon traži od nadzornika pristupa da zatraži pristanak i da pruži ekvivalentnu alternativnu uslugu u slučaju da ga korisnik odbije dati.
Komisija je ocijenila da Metin model "ne omogućuje korisnicima da ostvare svoje pravo da slobodno daju pristanak na kombiniranje svojih osobnih podataka."
Komisija mora donijeti konačnu odluku do 25. ožujka iduće godine.