360°
1371 prikaza

Kad Tweet mijenja povijest. O diktatu društvenih mreža

1/5
Igor Šoban/PIXSELL
Dajana Šošić novinarstvom se ne bavi samo kao urednica, voditeljica i reporterka, nego i kao znanstvenica, pa je za temu doktorata odabrala proučavanje mijena koje su televizijama nametnule društvene mreže

Airbus A320, koji je sredinom siječnja 2009. poletio iz zračne luke LaGuardia u New Yorku prema Charlotteu u Sjevernoj Karolini, neočekivano je završio let u ledenoj rijeci Hudson. Televizijske ekipe nisu ni spakirale kamere, a vijest i slika aviona koji pluta u rijeci objavljeni su na Twitteru. Uskoro ih je gledao cijeli svijet. Sličnu je sudbinu imao let Ive Sanadera, koji je svoju dionicu istoga ljeta sam naprasno prekinuo, da bi je Jutarnji list prvo objavio na svom Twitter profilu, znajući da će je do papirnog izdanja, sljedećeg jutra, imati svi... Dajana Šošić, koja je nedavno s HRT-a prešla na RTL, novinarstvom se ne bavi samo kao urednica, voditeljica i reporterka, nego i kao znanstvenica, pa je za temu doktorata odabrala proučavanje mijena koje su našim televizijama nametnule društvene mreže. Rezultate višegodišnjeg istraživanja objavila je u knjizi "Društvene mreže i televizija/Kako su društvene mreže mijenjale televiziju" u izdanju Hrvatske sveučilišne naklade. U njoj je objavila zanimljive nalaze o utjecaju Facebooka, Twittera i drugih mreža na rad hrvatskih dalekovidnica. To je prvi takav doktorat kod nas, a dolazi u pravo vrijeme jer će cijelu sferu tek trebati konačno zakonski regulirati.

Ovaj je članak dio naše pretplatničke ponude. Cjelokupni sadržaj dostupan je isključivo pretplatnicima. S pretplatom dobivate neograničen pristup svim našim arhiviranim člancima, ekskluzivnim intervjuima i stručnim analizama.
Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi se u raspravu.