Top News
3882 prikaza

Kako Bandić svaki put uspije preveslati Zagrepčane...

Milan Bandić
Patrik Macek (PIXSELL)
Kada treba izaći na izbore spušta cijene parkinga, kada je vlast sigurna onda ih diže, a glasači to sve toleriraju

Kao i uvijek kada ne treba razmišljati o izborima, gradonačelnik Zagreba Milan Bandić diže cijene parkinga u gradu.

U novom Pravilniku o korištenju javnih parkirališta i javnih garaža koji je pušten u javnu raspravu 11. lipnja stoji kako će nova cijena prve zone biti 12 kuna (sada je 6), u drugoj pet kuna (sada je 3) te u trećoj dvije kune (sada je 1.5).

Mijenjat će se i vrijeme naplate, radnim će se danom u prvoj zoni parkiranje naplaćivati od 7 do 22 sata, a ne do 21 sat. Povećat će se i cijena mjesečne karte na 250 kuna, što je povećanje za 100, tj. 50 kuna.

Obećanje dano u travnju ove godine je čak i održao. Tada je, naime, obećao da se cijene parkinga neće dizati u prvoj zoni sa 6 na 10 kuna, u drugoj sa 3 na 5, u trećoj sa 1,5 na 2 kune.

"Zagrepčani mogu mirno spavati. To im je moja poruka jer to neće proći. Bez obzira, da i dođe do mene, neće proći - rekao je tada Bandić koji je zato sada odlučio cijene vratiti na one iz 2010. godine", piše Jutarnji list. Bandić cijene zaista nije podigao za te cifre, već za podosta više.

Još je to jedan primjer meandriranja između predizbornog populizma, i postizborne realnosti u kojoj Bandić prelijeva iz šupljeg u prazno, a više nije u stanju servisirati dugove koje je grad "natukao" dok broj zaposlenika u gradu raste ili stagnira. Slične se igre igraju i sa cijenama karata javnog prijevoza. 

Milan Bandić Doživotni vladar? Top News Bandićevih 18 godina afera, ludih izjava, zlatnih WC-a...

Upravo se zato spominje fraza Potemkinova sela, koja označava opsjenu te nešto čega, zapravo, nema. Lažne fasade koje je u južnoj Rusiji gradio Potemkin da impresionira caricu Katarinu II i pokaže kako uspješno modernizira regiju danas su se preobrazile u Bandićeva obećanja od kojih ili nema ništa, ili se obiju (najčešće financijski) građanima u glavu nakon što je on, na temelju tih obećanja, dobio glasove.

Postoji šansa da prijedlog ne prođe no Bandićev podizanje i spuštanje cijena gotovo se uvijek ostvari neovisno o primjedbama, pa nema razloga ne vjerovati da je ovo, de facto, gotova stvar. Iako je jedan od formalnih razloga (osim profita Zagrebparkingu) poticanje građana da se više koriste javnim prijevozom, činjenica je kako gospodin gradonačelnik već godinama cijenama parkinga "kupuje" glasove i vara građane.

"Gradonačelnik prije izbora smanji cijene parkiranja i javnog prijevoza samo da bi ih nakon izbora vratio na staro ili čak poskupio. Zbog njegovih naglih odluka sigurno je došlo do velikih rupa u proračunu pa se one krpaju na ovaj način iz džepa građana", rekla je Anka Mrak Taritaš, gradska zastupnica GLAS-a.

Bila riječ o izborima za gradonačelnika ili onim parlamentarnim Bandić se uvijek, tradicionalno, poigra cijenama parkinga. Godine 2010. svega nekoliko dana prije izbora Milan Bandić spustio je cijene parkiranja za 20-25 posto, a istu je stvar napravio i 2012. prije lokalnih izbora. 

Nova cijena parkiranja tako je u prvoj zoni umjesto deset kuna za sat vremena iznosila osam, u drugoj zoni je s pet pala na četiri kune, dok je u trećoj zoni cijena sata ostati dvije kune.

“Vezivati ovu odluku uz izbore nije realno, uvijek se nešto može staviti u bilo kakav kontekst osim toga, svake godine su neki izbori. Prijedlog je inicirao gradonačelnik Milan Bandić uz dogovor s direktorom Zagrebparkinga Matom Kraljevićem“, rekla je tada dogradonačelnica Jelena Pavić Vukičević nakon što su novinari pojeftinjenje doveli u vezu s izborima.

Milan Bandić Vladar Top News Bandić je dijagnoza našeg bolesnog društva

Neki se građani glasno bune dok druge, čini se po glasovima, ne smetaju gradonačelnikova tanka objašnjenja o tome kako se svaki puta nakon re-izbora opet dižu cijene, te kako se "misli na narod" i ima se prostora sniziti ih - nedugo prije izbora.

Godine 2010. Bandić je u prvoj zoni pojeftinio s 14 na 12 kuna, u drugoj zoni sa 7 na 5 kuna, te u trećoj zoni sa 3 na 2 kune, a to je koincidiralo s drugim krugom predsjedničkih izbora između Ive Josipovića i Milana Bandića.

Samo godinu dana kasnije, prije parlamentarnih izbora, prvu je zonu smanjio sa 12 na 10 kuna, dok su druga i treća ostale iste. Godine 2013., prije lokalnih izbora, prvu je zonu pojeftinio s 10 na 8 kuna, drugu s 5 na 4 kune, a treća je ostala ista. Dvije godine kasnije, prije parlamentarnih izbora prva zona ide sa 8 na 6 kuna, druga s 4 na 3 kune, te treća zona na 1,5 kuna.

Čini se da je došla maca na vratanca te da gradonačelnik koristi vakuum kako bi "zaradio" i pokrpao rupe koje su nastale radi lošeg vođenja pomnoženog s predizbornim akrobacijama koje su postale opće mjesto kod naših političara, a građani ih očigledno gutaju.

"Prijašnja sniženja cijena nisu bila popraćena nekim relevantnim analizama i studijama nego su se cijene formirale prema mišljenju gradonačelnika. Tako je i sada i zbog toga bi Grad trebao javno objaviti analizu prema kojoj su oni došli baš do tih cijena. Rekao sam ranije kako sve ovo upućuje da je Holding u ozbiljnim financijskim problemima i da se onda na ovaj način krpaju rupe u proračunu", kažeTomislav Stojak, gradski zastupnik HNS-a.

Poput Potemkina i Bandić gradi kulise blagostanja, uštede, urbanosti i brige o građanima sve dok potraživanja, blagajne, suradnici i zaposlenici svojim potrebama ne sruše kulisu pa Bandić shvati da gole grede mora sa nečime obložiti. Prije novih izbora, u populističkom tonu i uz spominjanje dobrobiti građana, očekujemo smanjenje cijena barem za 50 posto.

  • Oly 21:55 13.Lipanj 2018.

    Kako uspije? Tako što su oni koji glasaju za njega spremni i dušu prodati za jeftiniju tramvajsku kartu i tomu slično...