360°
1466 prikaza

Nakon autobusa, Flix kupuje vlakove za 2,4 milijarde eura i uzima kolač Deutsche Bahnu

Wikimedia Commons
Flix planira osvojiti željeznice s 65 novih vlakova i konkurirati Deutsche Bahnu. Cilj su povoljne cijene i udobnost. Stručnjaci smatraju da će to zahtijevati značajna ulaganja.

Nakon što su preuzeli vlast na cestama i sada prevoze ljude u svojim prepoznatljivim zelenim autobusima, Flix je bacio oko na prugu. Tvrtka je nedavno objavila da je naručila 65 novih brzih vlakova od španjolskog proizvođača Talgo. Prema podacima Flixa, otprilike polovica vlakova već je dovršena, dok se ostatak očekuje uskoro. Kada će zeleni vlakovi krenuti na tračnice, još uvijek nije poznato, piše Tagesschau.

Glavni direktor i suosnivač Flixa André Schwämmlein jasno je dao do znanja što je cilj: tvrtka želi konkurirati Deutsche Bahnu u međugradskom željezničkom prometu i to dugoročno.

 - Ovo će biti najveća privatna flota za međugradski prijevoz u Europi - rekao je Schwämmlein. Cilj je također preuzeti tržišni udio od konkurencije. Praksa je poznata, tvrtka će se boriti za korisnike pristupačnim cijenama karata, ali i nekim zanimljivim pogodnostima. Na primjer, Flix želi svim putnicima jamčiti sjedalo bez dodatnih troškova, čime bi željeznički prijevoz postao privlačan i za ljude "koji su do sada radije vozili automobil. Schwämmlein također obećava veći izbor i više veza, piše Tagesschau.

Rhineland-Palatinate – Bad Neuenahr-Ahrweiler, 2018 NJEMAČKA U PROBLEMU 360° Hitno ulažu 40 milijardi eura u skloništa. Napadne li Putin, 79 milijuna ljudi nema kamo

 - Konkurencija osigurava bolje proizvode. Na kraju, putnici od toga imaju korist - uvjeren je Schwämmlein. U Deutsche Bahnu nema panike. Kao odgovor na upit, tvrtka je izjavila da konkurencija među željezničkim poduzećima potiče poslovanje i da pozdravljaju  konkurenciju drugih pružatelja usluga međugradskog prijevoza, poput Flixa te da su se spremni nositi s novim izazivačem. Stručnjak za promet Knie smatra da Flixu neće biti lako stvoriti dominaciju nad željeznicama kao što je bio slučaj s cestama. Naime, u Njemačkoj su među gradski vlakovi izrazito popularni i tamo operira niska etabliranih kompanija. 

Veliki trošak

 Stručnjak za mobilnost ističe još jednu važnu razliku između cestovnog i željezničkog prometa: samu opremu. Flixbus zapravo nema nijedan vlastiti autobus; umjesto toga, surađuje s trajnim prijevoznicima, takozvanim autobusnim partnerima, koji posluju pod Flixbus platformom. Na željeznici je situacija drugačija. Tu bi Flix zapravo morao biti vlastita željeznička tvrtka i kupiti vlastite vlakove. A to bi zahtijevalo velika financijska ulaganja. Dosad poznata vrijednost ugovora iznosi do 2,4 milijarde eura. 

Prema riječima Knieta, ulaganja ne prestaju s nabavom samih vlakova. Tvrtka također mora predvidjeti velika sredstva za korištenje željezničkih pruga. Kapacitet željeznice je ograničeniji od cestovnog, uvjeren je. Osim toga, okvirni uvjeti su teško kontrolirani. Na primjer, stručnjak za mobilnost kritizira činjenicu da željeznica u Njemačkoj nije dovoljno digitalizirana. To onemogućuje visoku frekvenciju, a razmaci između vlakova su preveliki.

Rezultat je, prema Knietu, da na mnogim linijama još uvijek postoji neiskorišteni potencijal. Budući da se sustav u Njemačkoj još uvijek upravlja ručno, na pojedinim dionicama prometuje manje vlakova nego što bi to zapravo bilo moguće, piše Taggeschau. 

 - Kad bi se time upravljalo digitalno, moglo bi se skratiti razmake između vlakova i povećati učestalost, a time bi više vlakova prometovalo istim tračnicama - kaže Knie. 

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi se u raspravu.