Iz prehrane izbacili jednu tvar i spriječili širenje raka

Jelo sa šparogama
Arnold Gatilao/ Flickr/ CC BY 2.0
Kad su kombinirali kemoterapiju s dijetom bez ove aminokiseline, karcinom je skoro izgubio moć širenja

Znanstvenici su otkrili da jedna određena molekula može imati ogroman efekt na sposobnost raka dojke da se metastatski širi na druge dijelove tijela, prenosi Independent vijest iz znanstvenog časopisa Nature. Većina oboljelih od raka dojke ne umire od izvornog tumora, nego od posljedica sekundarnih malignih novotvorevina, metastaza, koje nastaju tako što stanice karcinoma odlaze u krvotok i preživljavaju dotle da se uhvate za druge organe.

Asparagin je molekula koja je dobila ime po šparogama u kojima se nalazi u visokim koncentracijama. Sada se pokazalo da je asparagin osnovna tvar koja stanicama tumora omogućava sposobnost ovakvog seljenja. Znanstvenici sa Sveučilišta u Cambridgeu pokazali su da, kada se smanji sposobnost organizma da proizvodi ovu aminokiselinu, bilo lijekovima ili posebnim režimima prehrane, sposobnost metastaziranja raka dojke bitno se smanjuje.

Mozak Svi su sad zdravi Znanost Otkrili da rak mozga mogu liječiti - virusima

Ovi rezultati tek čekaju da ih se dokaže i u ispitivanjima na ljudima, ali znanstvenici već sad smatraju da bi dijete za smanjenje asparagina ili terapije mogle pomoći nakon operacija kojima se uklonio primarni tumor. Isti mehanizam vrlo je vjerojatno da bi mogao biti važan za istraživanje širenja raka bubrega i karcinoma u vratu.

"Nakon što smo smanjili prisutnost asparagina, nismo uočili veliki utjecaj na primarni tumor u dojci, ali su stanice tumora imale puno manju sposobnost metastaziranja u druge dijelove tijela", kazao je Greg Hannon koji je vodio istraživanje pri Britanskom institutu za istraživanje raka Cambridge.

Asparagin se nalazi još i u soji, peradi i školjkama, no institut navodi da dijetalno smanjivanje asparagina kod oboljelih ljudi još nije pokazalo efekt, nego je u Natureu navedeno da su pozitivni rezultati utvrđeni kod miševa nakon što se primjenjivala kombinacija kemoterapeutskog lijeka L-asparaginase i dijete.

• nelson 09:50 24.Veljača 2018.

nešto u hrani izaziva rak