Znanost
1735 prikaza

Je li skuplja hrana stvarno i zdravija?

Žena kupuje voće i povrće
Thinkstock
Novo istraživanje sa sveučilišta Vanderbilt tvrdi da imamo potpuno krivu percepciju o zdravoj hrani

Zdrava hrana mora progutati čitavu plaću, otprilike je stav nas potrošača prema svim tim brašnima od pira ili prahu od guarane. Nedavno objavljena studija u Journal of Consumer Research zaključuje da je među potrošačima doista ustaljena poveznica "zdravo je skupo" koja utječe na kupovinu, ali i na našu percepciju zdrave hrane.

Kako bi provjerili svoje teorije, Kelly Haws i kolege sa sveučilišta Vanderbilt proveli su nekoliko ispitivanja, a u svakom je sudjelovalo između 100 i 200 ispitanika. U prvom eksperimentu su jednoj grupi ispitanika rekli da im daju grickalice od granole koje su dobile ocjenu A- na testu zdravlja, a drugoj grupi su dali identičan proizvod i rekli da je dobio ocjenu C. Sudionici u prvoj grupi su izrazili uvjerenje da je proizvod skuplji, a oni u drugoj da je nešto jeftiniji.

Svježe povrće | Author: Pixabay Pixabay

U idućem eksperimentu su grupi ispitanika dali kekse za doručak i rekli im da koštaju 25 centi, a drugoj da košta 2 dolara. Ispostavilo se da ispitanici koji su mislili da jedu skuplji proizvod misle da je i zdraviji.

Zanimljivo je bilo i kad su istraživači provjeravali kakav utjecaj ima poznavanje određenih proizvoda. U tu svrhu su dvjema skupinama ispitanika davali vitamin A i govorili da je bitan za zdravlje očiju, ali i da je različite cijene. Te dvije skupine su poslije morali odgovarati što misle koja mješavina vitamina je bolja za njihovo zdravlje, ali nije bilo razlike među skupina.

Zdrava hrana | Author: Thinkstock Thinkstock

Kad su pod istim uvjetima davali DHA, esencijalnu masnu kiselinu, ispostavilo se da skupina koja misli da dobivaju skuplji DHA misle da je on istovremeno i važniji za zdravlje. Drugim riječima, kad se potrošači prvi put susretnu s nekim nepoznatim sastojkom, zaključit će da je onaj skuplji doista i zdraviji.

Naravno, istraživači su svjesni da potrošači koriste cijenu kao pomoć pri odlučivanju između relativno sličnih proizvoda. Svi znaju da je salata zdravija od sladoleda i cijena tu nema nikakav utjecaj. S druge strane, kad se nađu suočeni s odlukom koju moraju brzo donijeti će posegnuti za skupljim proizvodom i živjeti u uvjerenju da je zdraviji.

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi se u raspravu.