NASA otkrila čak 1284 novih planeta: Na 9 možda ima života

NASA egzoplaneti
NASA/W. Stenzel
NASA je objavila jedno od svojih najvažnijih otkrića dosad - 1284 nova planeta, a 9 planeta nalazi se u naseljivoj zoni gdje postoje uvjeti za tekuću vodu

NASA je objavila u utorak kako je naš svemir bogatiji za čak 1284 nova planeta što je najveći broj odjednom potvrđenih novih planeta dosad.

"Ovime je broj potvrđenih Keplerovih planeta gotovo dvostruko veći", izjavila je Ellen Stofan iz NASA-e i dodala kako im to daje novu nadu da će blizu zvijezde slične Suncu pronaći drugu Zemlju. Teleskop Kepler inače planete otkriva tako što proučava slabašne promjene u svjetlosti koje se dogode kad ispred dalekih zvijezda prođe planet - baš kao što je to bilo u ponedjeljak kad smo promatrali tranzit Merkura.

Kepler - novi planeti | Author: NASA Ames/W. Stenzel; Princeton University/T. Morton NASA Ames/W. Stenzel; Princeton University/T. Morton

Među ovim ogromnim brojem planeta njih gotovo 550 bi mogli biti stjenoviti poput Zemlje, dok stotinu planeta veličinom i odgovara našem planetu. No, ono što je još zanimljivije je da ih je devet unutar zone u kojoj je moguć život - odnosno temperature bi mogle biti takve da voda ostane u tekućem stanju. Tako je sada broj takvih poznatih planeta skočio na 21

Ovim 'otkrićem' znanstvenici nisu pronašli nove planete, već su novim statističkim analizama 4302 potencijalna planeta sada za njih 1284 više od 99 posto sigurni da se radi o planetima. To je inače minimalni postotak da bi planet dobio taj status. Njih još 1327 na popisu vjerojatno jesu planeti, ali trebaju dodatna proučavanja da bi dobili ovu važnu oznaku.

Kepler - planeti | Author: NASA Ames/W. Stenzel NASA Ames/W. Stenzel