Posada na brodu USS Eldridge jedva je mogla prikriti uzbuđenje dok su čekali da se u brodogradilištu Philadelphia konačno u more porine novi razarač na kojem su trebali zaploviti. Trebalo je to biti čudo tehnike u koje su ugradili najsuvremeniju opremu, uključujući generatore za koje se govorilo da mogu brod učiniti nevidljivim za neprijatelja.
Nakon što su generatori ugrađeni, posada se pripremila za testiranje sustava. Usred bijela dana, na sunčan ljetni dan uključili su generatore. Brod je okružila zelenkasto-plava svjetlost i pred očima promatrača brod je sasvim nestao. Svjedoci iz brodogradilišta Norfolk u Virdžiniji rekli su da se brod Eldridge pojavio u njihovim vodama, a zatim je naglo nestao, piše All That's Interesting.
Članovi posade na brodu izvijestili su o mučnini, ludilu i opekotinama. Drugi su izjavili da su u potpunosti ugrađeni u metalnu konstrukciju broda, nakon što su pali kroz podove ili zidove u vrijeme kada je nestao. Neki tvrde da su nestali da bi se opet materijalizirali.
Zvuči odlično, ali jedini problem s ovom pričom je što se to nikad nije dogodilo. Priča o ovom eksperimentu živi već desetljećima iako je sve samo pretpostavka. Poznato je tek nekoliko činjenica:
1. Čovjek po imenu Morris K. Jessup, bio je astronom koji se specijalizirao za proučavanje pogona NLO-a. Jednog dana primio je pismo izvjesnog Carlosa Allendea ili Carla Allena koji je tvrdio da je bio svjedok tajnog eksperimenta. Allende je tvrdio da se brod poznat kao USS Eldridge teleportirao kroz vrijeme u drugu dimenziju i da se njegova posada susrela s vanzemaljcima. Jessup je počeo istraživati ove tvrdnje a kad nije moga naći nikakve dokaze, proglasio je Allendea budalom.
2. Jessup je objavio knjigu pod naslovom 'The Case for the UFO' u kojoj je opisao način na koji bi NLO-i mogli letjeti. Nekoliko godina kasnije u Pomorski istraživački ured stigao je primjerak Jessupove knjige prepun bilješki napisanih na tri različita rukopisa, a jedan od pisaca anotacija bio je očigledno stranac.
3. Pomorski istraživački ured objavio je ovu knjigu u samo 100 primjeraka i nazvao ih Varo izdanje ONR je objavio 100 primjeraka ove knjige, nazvavši Varo izdanje i sve napomene označio kao Varo, prema izdavaču - Varo Manufacturing. Neovisno o Varo napomenama, svi izvještaji Philadelphia eksperimenta nisu bili dokazani i smatrani su prevarom, ili odbačeni, jer tvrdnje jednostavno nisu odgovarale zakonima fizike.
Vladine organizacije koje su navodno bile uključene u eksperiment tvrde da se to nikada nije dogodilo, i doista nijedan dokument nije pronađen. Tajanstveni anotirani rukopis Jessupove knjige čini se da je jedini pisani spomen postojanja eksperimenta u Philadelphiji.
Tijekom godina, Philadelphia Experiment je postao glavna tema među teoretičarima zavjere i svatko je imao svoju verziju događaja - od tvrdnji da je američka vlada stupila u kontakt s vanzemaljcima do teorija o paranormalnim pojavama. Činjenica da je Carlos Allende bio jedini svjedok bila je dovoljna da se priča odbaci. Međutim, 1988. Allendeu se pridružio još jedan svjedok.
Čovjek po imenu Al Bielek je 1988., četiri godine nakon što se Hollywood dočepao priče o eksperimentima, tvrdio da je bio na brodu kad je nesta i da mu je nakon toga ispran mozak da bi zaboravio na cijeli događaj. Film mu je pomogao da vrati sjećanje...
Dudgeon je tvrdio da su, zapravo, generatori postavljeni na Eldridgeu i da je njihov cilj bio učiniti brod nevidljivim, ali ne ljudskom oku nego radarima. Generatori su jednostavno omogućili brodovima da povežu svoj magnetski trag tako da ih protivnička torpeda ne mogu pogoditi. Sjaj, rekao je, vjerojatno je bio posljedica električne oluje. Pojava broda u Norfolku u Virdžiniji u roku samo šest sati, objašnjena je kopnenim kanalima koje su koristile mornarice i nisu bili dostupni civilnim brodovima kojima je za tu udaljenost trebalo i po dva dana.
Iako je Dudgeon dao izvrsno objašnjenje za eksperiment u Philadelphiji, još uvijek postoje oni koji radije vjeruju u čuda. Što se tiče samog broda USS Eldridge, on je prebačen u Grčku i preuređen u brod Leona koji se koristio u vježbama tijekom hladnog rata, a 90-ih je završio u rezalištu i prodan kao staro željezo. Nije baš dostojno broda koji je putovao kroz vrijeme.