Tajanstveni radio signali koji se čuju na Zemlji stižu iz svemira

Prikaz svemira i Zemlje
Thinkstock
Najbanalnije objašnjenje je bilo kako signali dolaze od smetnji na Zemlji - no to je sada isključeno

Znanstvenici su potvrdili kako najtajanstveniji postojeći signal posve sigurno dolazi iz svemira. Brzi radio izboji (FRB) - neobični signali koji se povremeno detektiraju na Zemlji, su se dosad pripisivali svemu - od javljanja izvanzemaljaca do greške u mjerenjima.

Ipak, znanstvenici su sada iskuljučili najlogičnije i najjednostavnije objašnjenje - ono da signali zapravo ne stižu iz svemira, već potječu od radio smetnji na Zemlji.

Novi znanstveni radovi potvrđuju da tajanstveni "rafal" radio valova, koji prate više od deset godina, zapravo dolaze od negdje drugdje u svemiru.

FRB-i su prvi put otkriveni prije jednog desetljeća, a znanstvenici su nedavno otkrili da se ti brzi radio izboju ponašaju po specifičnom uzorku, što je teško objašnjivo. Osim toga, sigurno je kako dolaze iz jednog, određenog mjesta, a to uključuje mogućnost da su oni poruka ili javljanje izvanzemaljaca.

Do tog su zaključka došli nakon otkrivanja tri FRB-a koristeći se Mongolo radio teleskopom smještenim nedaleko od australske Canaberre. Taj teleskop ima veliku žarišnu duljinu, koja omogućuje da se gledaju veliki dijelovi neba. To ga čini odličnim za lovljenje FRB-a, koji dolaze samo povremeno.

Istraživači već desetljećima u sklopu projekta SETI osluškuju svemir tražeći neobične signale, od kojih je jedan i tzv WOW signal.

Misterij WOW signala

Mladi je dobrovoljac za traženje izvanzemaljske inteligencije Jerry R. Ehman 1977. ulovio radijski signal u trajanju od 72 sekunde. Signal frekvencije 1420 MHz trajao je 72 sekunde, a bio je vrlo pravilnog karaktera te je dolazio iz zviježđa Strijelca.

WOW signal još uvijek nije objašnjen, iako postoje brojne teorije. Pošto signal nikada kasnije nije zabilježen, ostaje otvorena mogućnost da je signal zaista poslan od strane izvanzemaljaca koji su pokušavali stupiti u kontakt s drugim inteligentnim bićima. Dok se opet ne zabilježi WOW signal, ili signali slični njemu, ostaju nam samo nagađanja o njegovom porijeklu, prirodnom ili umjetnom.