1999. godine Bill Gates je napisao knjigu Business @ the Speed of Thought u kojoj je iznio 15 hrabrih predviđanja koje su u ono vrijeme zvučale prilično nevjerojatno.
Ali student ekonomije, Markus Kirjoen, na svojem je blogu ovih dana istaknuo da su Gatesova predviđanja bila 'jezivo precizna'.
1. Stranice s usporedbama cijena
Danas za isti proizvod možete pronaći različite cijene kod različitih trgovaca. Upravo zato dobro je da postoje stranice koje su izgrađene posebno za uspoređivanje cijena istih proizvoda u različitim prodavaonicama.
2. Mobiteli
Gates je predvidio da će ljudi sa sobom nositi male uređaje koji će im omogućiti da ostanu u kontaktu i obavljaju posao elektronskim putem, gdje god se nalazili. Dobrodošli u fazu mobitela.
3. Instant isplate i vođenje financija online, kao i bolja zdravstvena skrb putem interneta
Premda tehnologija nije u potpunosti promijenila zdravstvo, postoje stranice koje pronalazak liječnika i rezervaciju termina danas čine puno jednostavnijima. Također, možete obaviti jednostavne isplate pomoću stranica poput PayPala.
4. Osobni asistenti i internet stvari
Google Now, pametni asistent kojeg možete koristiti na mobilnim uređajima, kreće u ovom smjeru. U međuvremenu neki pametni uređaji (poput Nesta), prikupljaju podatke na osnovi vaše svakodnevne rutine i, primjerice, automatski prilagođavaju vašu kućnu temperaturu u različito doba dana
5. Online nadzor kućanstva
Dropcam prodaje kućne kamere koje olakšavaju nadzor doma kad niste kod kuće. A situaciju na terenu možete provjeritibilo gdje, sve dok imate pristup internetu.
6. Društvene mreže
Gates je predvidio pojavu privatnih stranica koje će omogućiti obiteljima i prijateljima da čavrljaju i planiraju zajedničke događaje. Zato danas imamo Facebook i Instagram.
7. Automatizirane promotivne ponude
Gotovo da nema stranice koja nudi uslugu ili robu, a koja ne predlaže slične stvari na osnovi prijašnjih kupovina. A za to čak i ne morate ići na stranice koje nešto prodaju, dovoljno je da pomislite na Google i Facebook oglase, koji promoviraju oglase s obzirom na lokaciju i interese korisnika.
8. Stranice za raspravu o sportskim događajima tijekom njihovog trajanja
Mnoge društvene mreže ovo omogućuju, s tim da je Twitter vođa među njima. Možete u stvarnom vremenu ostaviti komentare i na sportskim stranicama, koje često uživo prate utakmice i slične događaje.
9. Pametno oglašavanje
Većina online oglašavanja služi se ovom značajkom. Njom oglašivači mogu ciljati korisnike pomoću povijesti pregledavanja, osobnih interesa i navike kupovine.
10. Povezivanje sa stranicama tijekom gledanja TV-a uživo
Sve više sportskih događaja ima oglase koji su povezani s određenom stranicom, a često se može vidjeti i koji su Twitter računi vaših omiljenih ekipa, kako bi ih odmah mogli početi pratiti.
11. Online paneli za raspravu
Većina portala s vijestima ima dio s komentarima, gdje ljudi često žustro raspravljaju, dok druge stranice nude forume za diskusiju ili pak mjesta na kojima se mogu postavljati pitanja.
Twitter i Facebook su pak igrali važnu ulogu u političkim revolucijama u Libiji, Egiptu i Tunisu.
12. Portali temeljeni na određenom interesu
Različite vrste stranica s vijestima ili zajednicama usredotočene su na jednu zajedničku temu. Mnoge stranice također nude skraćene i proširene vijesti, ovisno o tome koliko vas koja tema zanima.
13. Softver za upravljanje projektima
Mnoštvo poslovnog softvera u svijetu poduzetništva, danas revolucionarizira poslove, od načina na koji se zapošljavaju i privlače novi zaposlenici do toga kako se formira ekipa i dodjeljuju zadaci zaposlenicima.
14. Online potraga za zaposlenicima
Stranice poput LinkedIna-a omogućuju pojedincima da uploadaju životopise i pronađu poslove na temelju svojih interesa i potreba. Poslodavci mogu pak tražiti radnike na temelju vrlo specijaliziranih umijeća, piše Time.
15. Softver za poslovnu zajednicu
Bill je smatrao da će se sve više poslova obavljati pomoću outsourcinga, a potencijalni poslodavci će zaposlenike pronalaziti pomoću zajedničke platforme. Danas mnogi poduzetnici koriste softvere koji su fokusirani da društveni dio, kako bi korisnici mogli stupiti u kontakt s drugim poslovima i započeti komunikaciju koja bi mogla rezultirati većim projektima.