Emirates Airline leti u suprotnom smjeru. Dok druge zrakoplovne tvrtke pokušavaju pridobiti putnike prihvatljivim cijenama i raznim popustima, Emiratesi imaju drugačiju poslovnu politiku.
Utukli su milijarde dolara u modernizaciju svoje flote, te rade na proširenoj ponudi zabave tijekom čekanja na aerodromima i tijekom leta, kao i na udobnija sjedala, više prostora za putnike i bolju ponudi skupih vina, piše The Wall Street Journal.
Njihova logika je da žele zadržati imućnije redovite putnike koji imaju dublji džep i nije im problem platiti skuplju kartu u zamjenu za luksuz.
U studenom, Emirates je uveo u svoje najnovije Boeinge 777 po tri privatna apartmana veličine 40-ak četvornih metara. Tim putnicima na raspolaganju su i vozači s udobnim terencima, a nedavno su Volvo zamijenili BMW-om.
U Bostonu, u zračnoj luci Logan, utukli su 6,7 milijuna dolara u preuređenje starog i uređenje novog, raskošnog loungea, a to će uskoro učiniti i u Singapuru i Bangkoku.
Prošle je godine Emirates Airlines je potrošio 56 milijuna dolara na zbirku finih francuskih vina, a od 2006. godine ukupno su potrošili oko 780 milijuna dolara, te postali vlasnici podruma u Francuskoj.
Na nedavnom letu, osoblje A-380 istočilo je putnicima prve klase, bocu Chateau Margauxa iz 1998. vrijednu 566 dolara. Na nekim rutama putnicima u prvoj klasi u redovnoj je ponudi i Hennessy Paradis Imperial konjak, iako boca košta 1.000 dolara.
U travnju je Emirates iznenadio svoje putnike prve i poslovne klase, na letu Dubai-Pariz, degustacijom vina vrhunskih francuskih vinograda.
"Želim da se ti putnici osjećaju kao da su ušli u Ritz Carlton", govori predsjednik kompanije Tim Clark, koji je prije više od 30 godina pomogao ovom prijevozniku da uhoda posao.
Nije im u interesu da privlače mase putnika koji se natječu za jeftiniju kartu u boljoj klasi, njihov target su naprosto bogati putnici, a ova poslovna politika mogla bi preokrenuti načela poslovanja u avioprijevozničkom sektoru.
No, iako im pola prihoda nose upravo luksuznija sjedala, u Emiratesima vode brigu i na popunjavanje sjedala u ostalom dijelu zrakoplova, naročito onih velikih koji imaju kapacitete i do 550 putnika. Popunjavanje ekonomske klase je nužno da bi zadržali isplativost letova. Ipak, primarni su im oni koji ne pitaju za cijenu i ne trče za popustima.
I dok je prosječna popunjenost letova u ovoj branši oko 80 posto, Emiratesi su vrlo blizu te brojke sa 78% popunjenosti sjedala.
Cijene karata variraju, ali na letovima Emiratesa mogu biti i znatno veće od konkurencije. Tako povratna karta između Dubaija i Londona primjerice košta 10.400 dolara u prvoj klasi i 4.600 u biznisu. Za usporedbu, povratna karta na istoj ruti s Virgin Atlanticom, koja uključuje sjedalo koje se pretvara u krevet, stoji tek 3.400 dolara.
Prema podacima Međunarodne udruge zračnog prometa, unatoč visokim cijenama, profit Emiratesa u tom je razdoblju bio 5,5 posto što je dva i pol puta više nego prosjek ove industrije, koji se kretao oko 2,3 posto.
Prošle godine prijavili su prihod od 25,3 milijarde dolara i čistu dobit od 762.000.000 dolara, pa sad i američki i europski avioprijevoznici muku muče kako da konkuriraju Emirates Airlinesu u kvaliteti i ponudi za najbogatije putnike, a tu utrku su prihvatili i iz Etihad Airwaysa iz Abu Dhabija kao i Katar Airways.
U vrijeme kad su cijene nafte bile visoke, Clark otkriva da su na letovima smanjivali troškove tako da bi u ekonomskoj klasi servirali jeftinija peciva, nisu putnicima više dijelili vruće ručnike i služili su jeftinije komade mesa.
Ali u poslovnoj i prvoj klasi nije se ništa mijenjalo na kvaliteti usluge.
"Iznos novca koji bi se uštedio uskraćivanjem soka od naranče ili čaše šampanjca u prvoj klasi bio bi zanemariv, a učinak na brend poražavajući", tumači Clark i dodaje da su i Emiratesi prihvatili taktiku ostalih kompanija i pokrenuli sestrinsku tvrtku FlyDubai - kao low-cost prijevoznika.
Dakle, taj avion može povesti puno više putnika u skupljim klasama od primjerice Boeinga 777 koji ima samo 8 u prvoj i 42 u biznisu, te 400 u ekonomskoj.
Osim toga, Clark kaže da bi ubuduće, osim ostalih pogodnosti, putnicima u prvoj klasi i biznisu, nudili i poseban jelovnik koji bi se mogao rezervirati uz kartu, pa bi tako imali u avionu i personalizirani jelovnik. Očito, unapređenju ponude nema kraja.