Ekonomix
2310 prikaza

Let prvom klasom: Imaju apartmane, biranu hranu

Luksuzni let Emiratesa
1/3
Screenshot
Dok se neki dovijaju kako da privuku putnike raznim popustima i pogodnostima, njima su 'napeti' korisnici dubljeg džepa

Emirates Airline leti u suprotnom smjeru. Dok druge zrakoplovne tvrtke pokušavaju pridobiti putnike prihvatljivim cijenama i raznim popustima, Emiratesi imaju drugačiju poslovnu politiku.

Utukli su milijarde dolara u modernizaciju svoje flote, te rade na proširenoj ponudi zabave tijekom čekanja na aerodromima i tijekom leta, kao i na udobnija sjedala, više prostora za putnike i bolju ponudi skupih vina, piše The Wall Street Journal. 

Njihova logika je da žele zadržati imućnije redovite putnike koji imaju dublji džep i nije im problem platiti skuplju kartu u zamjenu za luksuz. 

Privatni avion Boeing 747 BBJ Intercontinental Cijena sitnica Style Samo za najbogatije: Leteći dvorci na 12 km visine

U studenom, Emirates je uveo u svoje najnovije Boeinge 777 po tri privatna apartmana veličine 40-ak četvornih metara. Tim putnicima na raspolaganju su i vozači s udobnim terencima, a nedavno su Volvo zamijenili BMW-om.

U Bostonu, u zračnoj luci Logan, utukli su 6,7 milijuna dolara u preuređenje starog i uređenje novog, raskošnog loungea, a to će uskoro učiniti i u Singapuru i Bangkoku. 

Prošle je godine Emirates Airlines je potrošio 56 milijuna dolara na zbirku finih francuskih vina, a od 2006. godine ukupno su potrošili oko 780 milijuna dolara, te postali vlasnici podruma u Francuskoj.

Na nedavnom letu, osoblje A-380 istočilo je putnicima prve klase, bocu Chateau Margauxa iz 1998. vrijednu 566 dolara. Na nekim rutama putnicima u prvoj klasi u redovnoj je ponudi i Hennessy Paradis Imperial konjak, iako boca košta 1.000 dolara. 

Etihad interijer aviona | Author: Etihad Etihad

U travnju je Emirates iznenadio svoje putnike prve i poslovne klase, na letu Dubai-Pariz, degustacijom vina vrhunskih francuskih vinograda.  

"Želim da se ti putnici osjećaju kao da su ušli u Ritz Carlton", govori predsjednik kompanije Tim Clark, koji je prije više od 30 godina pomogao ovom prijevozniku da uhoda posao.

Nije im u interesu da privlače mase putnika koji se natječu za jeftiniju kartu u boljoj klasi, njihov target su naprosto bogati putnici, a ova poslovna politika mogla bi preokrenuti načela poslovanja u avioprijevozničkom sektoru. 

Superjahta Black Swan Nevjerojatan luksuz Style Superjahta Crni labud san je svakog milijardera

No, iako im pola prihoda nose upravo luksuznija sjedala, u Emiratesima vode brigu i na popunjavanje sjedala u ostalom dijelu zrakoplova, naročito onih velikih koji imaju kapacitete i do 550 putnika. Popunjavanje ekonomske klase je nužno da bi zadržali isplativost letova. Ipak, primarni su im oni koji ne pitaju za cijenu i ne trče za popustima.

I dok je prosječna popunjenost letova u ovoj branši oko 80 posto, Emiratesi su vrlo blizu te brojke sa 78% popunjenosti sjedala.

Cijene karata variraju, ali na letovima Emiratesa mogu biti i znatno veće od konkurencije. Tako povratna karta između Dubaija i Londona primjerice košta 10.400 dolara u prvoj klasi i 4.600 u biznisu. Za usporedbu, povratna karta na istoj ruti s Virgin Atlanticom, koja uključuje sjedalo koje se pretvara u krevet, stoji tek 3.400 dolara. 

Prema podacima Međunarodne udruge zračnog prometa, unatoč visokim cijenama, profit Emiratesa u tom je razdoblju bio 5,5 posto što je dva i pol puta više nego prosjek ove industrije, koji se kretao oko 2,3 posto.

Etihad interijer aviona | Author: Etihad Etihad
Ono što dodatno pomaže ovoj kompaniji jest da je tvrtka iz Dubaija u vlasništvu dioničara iz Ujedinjenih Arapskih Emirata i njezine dionice ne prodaju se na inozemnom tržištu, tako da su vlasnici samo državljani jedne od sedam poluautonomnih država unutar Emirata. Iako i njihovo poslovanje ovisi o cijenama nafte i njezinih derivata, ova tvrtka najmanje pati od takvih potresa.

Prošle godine prijavili su prihod od 25,3 milijarde dolara i čistu dobit od 762.000.000 dolara, pa sad i američki i europski avioprijevoznici muku muče kako da konkuriraju Emirates Airlinesu u kvaliteti i ponudi za najbogatije putnike, a tu utrku su prihvatili i iz Etihad Airwaysa iz Abu Dhabija kao i Katar Airways. 

Problemi putnika s prekomjernom težinom Traume letenja Life "Mrzim putovati, jer sam uvijek najdeblja u avionu..."

U vrijeme kad su cijene nafte bile visoke, Clark otkriva da su na letovima smanjivali troškove tako da bi u ekonomskoj klasi servirali jeftinija peciva, nisu putnicima više dijelili vruće ručnike i služili su jeftinije komade mesa. 

Ali u poslovnoj i prvoj klasi nije se ništa mijenjalo na kvaliteti usluge. 

"Iznos novca koji bi se uštedio uskraćivanjem soka od naranče ili čaše šampanjca u prvoj klasi bio bi zanemariv, a učinak na brend poražavajući", tumači Clark i dodaje da su i Emiratesi prihvatili taktiku ostalih kompanija i pokrenuli sestrinsku tvrtku FlyDubai - kao low-cost prijevoznika.

Avion - biznis klasa | Author: YouTube screenshot YouTube screenshot
Također, Emiratesi su, da bi smanjili troškove pojedinih linija, uveli na njih trenutačno najveće putničke avione - Airbusove A-380 koji prevoze i i do 550 putnika. Emiratesi su kompanija koja ima najveći broj ovakvih aviona, a primjerice na letu za Houston, u prvoj klasi ima 14 sjedala, a u poslovnoj 76, dok je tu još i 400 sjedala u ekonomskoj. 

Rosemont Hotel ČUDO LUKSUZA Style U Dubaiju hotel kakav svijet još nikad nije vidio

Dakle, taj avion može povesti puno više putnika u skupljim klasama od primjerice Boeinga 777 koji ima samo 8 u prvoj i 42 u biznisu, te 400 u ekonomskoj. 

Osim toga, Clark kaže da bi ubuduće, osim ostalih pogodnosti, putnicima u prvoj klasi i biznisu, nudili i poseban jelovnik koji bi se mogao rezervirati uz kartu, pa bi tako imali u avionu i personalizirani jelovnik. Očito, unapređenju ponude nema kraja. 

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi se u raspravu.