Ekonomix
418 prikaza

Prijeti li turističkim agencijama propast?

Dolazak novih gostiju na Hvar
Ivo Cagalj (PIXSELL)
Turisti danas usluge i putovanja kupuju na razne načine, pa se postavilo pitanje što to znači za turističke agencije

S obzirom na to kako je danas jednostavno bukirati putovanje internetom, mnogi se pitaju jesu li na izdisaju tradicionalne putničke agencije sa svojim papirnatim katalozima i kartonskim reklamama. 

Sudeći po posljednjim istraživanjima, turističke su se agencije pokazale iznenađujuće otpornima. 

U Njemačkoj je, primjerice, broj turističkih agencija blago porastao i ima ih gotovo 10 tisuća. 

Hvar: Luda zabava, šampanjac i gole grudi obilježili Yacht week party u Carpe Diemu Yacht Week Life Bogataši na Hvaru: Goli piju votku iz boca od pet litara

Po najvećoj turističkoj agenciji u svijetu, njemačkom TUI-ju, samo 20 posto bukinga stiže internetom. A često je u tome presudan čimbenik složenost putovanja. Potrošači se tako preferiraju sami predbilježiti za pojedinačne letove, ali kada su u pitanju kompleksnija i duža putovanja s više presjedanja, agencije su i dalje u velikoj prednosti. 

"Oni koji žele sigurnije putovanje vjerojatnije će se obratiti agenciji", kaže glasnogovornica TUI-ja Kathrin Spichala.

Zahvaljujući njihovim dugogodišnjim ugovornim partnerstvima s pružateljima usluga na destinacijama, većom transparentnosti kada su u pitanju rizici i osiguranja, agencije su prvi izbor onima koji na odmor žele potpuno bezbrižno.

Minus je to što agencije mogu biti skuplje. Iako korisnicima ne smiju naplaćivati više nego što bi platili internetom, mogu preporučiti one pružatelje usluga koji će im platiti bolju proviziju.  

Prostora zasad ima za sve. Turistički portali jači su u 'last-minute' ponudi i kratkim putovanjima, a putničke agencije u specijaliziranim putovanjima poput krstarenja, kažu stručnjaci. 

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi se u raspravu.