Malo stvari će poslodavca toliko koštati (novčano, ali i po pitanju kvalitete), kao gubitak dobrih radnika. Menadžeri su često spremni za takav razvoj događaja kriviti sve pod suncem osim onih direktno odgovornih, tj. sebe. Jer ljudi ne ostavljaju poslove, nego poslodavce.
Tužna je istina da je sve to moguće izbjeći, a sve što je potrebno jest nova perspektiva i malo dodatnog truda. Kako bi razumjeli što treba promijeniti, evo popisa devet najgorih pogrešaka koje čine poslodavci, a zbog kojih su se zaposlenici spremni spakirati i 'dati petama vjetra'.
1. Ljudima daju previše posla
Niti jedan dobar zaposlenik neće toliko 'izgorjeti' kao ako ga pretrpate poslom. Lako je upasti u zamku i najboljem radniku dati više posla, no na taj način on će se osjećati kao da je kažnjen ta svoj dobar rad.
Uz to, previše radnih sati uzrokuje kontraproduktivnost, a ako već morate nekom dati više posla, pripazite da je za to odgovarajuće nagrađen - povišicom i/ili promjenom titule. Jer ako samo povećate obujam posla, a ne ponudite ništa zauzvrat, osoba će kad-tad pronaći drugi posao na kojem će dobiti ono što zaslužuje.
2. Ne prepoznaju tko koliko radi i ne nagrađuju trud
Vrlo je lako zapostaviti učinak pohvale, pogotovo kod vrhunskih zaposlenika koji su dubinski motivirani. Ali, budimo iskreni, svatko voli pohvalu za svoj trud i rad, pogotovo ljudi koji daju sve od sebe na poslu.
Dobar menadžer trebao bi otkriti zbog čega će se njegovi radnici osjećati dobro na poslu (za nekog je to povišica, za drugog promaknuće) i u skladu s tim djelovati nakon dobro obavljenog posla.
3. Ne mare za svoje zaposlenike
Više od polovice zaposlenika dat će otkaz zbog nezadovoljavajućeg odnosa sa šefom. Zato 'pametne tvrtke' paze da na vodeće pozicije postave ljude koji će znati uspostaviti ravnotežu između profesionalnosti i onog finog ljudskog dodira.
To su poslodavci koji će proslaviti zaposlenikov uspjeh, suosjećati s onima koji prolaze kroz teška vremena i primorati ljude na izazov, čak i kad on nije nimalo jednostavan. Šefovi koje nimalo ne zanima zaposlenikov osobni život nikad neće biti uspješni kao oni koji to čine.
4. Ne ispunjavaju svoje obaveze
Održavanje obećanja itekako je bitno i onaj tko to zaboraviti može se pozdraviti s dobrim zaposlenicima. Kad se šef drži obećanja i ispunjava svoje obaveze, 'raste' u očima podređenih i dokazuje da drugi mogu imati povjerenja u njega, te da je častan čovjek, što su itekako bitne odlike rukovodioca.
Uostalom, ako se šef ne pridržava obaveza i obećanja, zašto bi to trebao učiniti itko tko radi za njega?!
5. Promoviraju i zapošljavaju krive ljude
Pošteni zaposlenici žele raditi sa sebi sličnima. A kad menadžeri pogriješe i zaposle nekolicinu loših radnika, to će djelovati demotivirajuće i na one koji bi se inače više iskazali.
Promocija loših radnika još je gora stvar, jer kad netko tko se 'vukao' dobije nagradu za svoj nerad, to djeluje kao uvreda svima koji su se trudili i radili punom parom. Zbog čega će najbolji otići u kratkom roku.
6. Ne dopuštaju ljudima da slijede svoje strasti
Talentirani zaposlenici su strastveni. Onaj tko im omogući da prate svoje strasti pružit će im mogućnost da budu zadovoljniji na poslu. Mnogi nadređeni žele da njihovi zaposlenici ostanu unutar okvira djelovanja, a na taj način samo zatiru njihovu kreativnost i, posljedično, produktivnost.
7. Ne znaju se ophoditi s ljudima
Kad šefove priupitate zašto ne obraćaju više pozornosti na svoje zaposlenike, oni će početi pričati o autonomiji, povjerenju i osnaživanju, što nema veze s ničim. Dobri šefovi rukovode ljudima, bez obzira koliko oni talentirani bili, te obraćaju pažnju na ono što se zbiva, slušaju i nude povratne informacije.
Rukovođenju nema kraja. Kad imate talentiranog zaposlenika, morate pronalaziti načine na koje se on može usavršavati, a najtalentiraniji među njima će željeti znati što mislite o njihovom radu i kako im ide.
8. Ne potiču kreativnost
Talentirani zaposlenici žele poboljšati svoj rad. Ako im oduzmete mogućnost da mijenjaju i poboljšavaju svoj rad, jer se vi osobno osjećate ugodno dok traje status quo, oni će početi mrziti svoj posao.
9. Ne pružaju ljudima intelektualni izazov
Sjajni poslodavci će izazivati svoje radnike da postižu stvari za koje su mislili da ne mogu učiniti. Umjesto da pred njih stavite zacementirane ciljeve, dozvolite da ih oni izbace iz njihove zone ugode i da se moraju više potruditi.
Iako vam možda u prvi tren neće biti nimalo zahvalni, kad dođu do rješenja, bit će zadovoljniji sobom i svojim radom nego da su to učinili na isti, stari, dosadni način kao i toliko puta prije, piše Business Insider.