Budući poslodavci kandidate tijekom razgovora za posao obično pitaju o njihovim prijašnjim radnim iskustvima, kvalitetama, manama i željenoj plaći. No ako želite raditi za Facebook, pripremite se za malo drugačiji razgovor.
Naime, ovaj gigant ima omiljeno pitanje pomoću kojeg pronalazi kandidate koji im savršeno odgovaraju.
Miranda Kalinowski, koja se nalazi na čelu ekipe za zapošljavanje, otkrila je da je njihovo "čarobno" pitanje: "Na vaš najbolji radni dan u životu - znači dan kad ste došli doma i pomislili da imate najbolji posao na svijetu - što ste točno radili na poslu?".
Ako odgovorite onako kako se njima sviđa, mogli biste osvojiti priliku da sudjelujete u izgradnji otvorenijeg i povezanog svijeta. A premda može djelovati kao trik pitanje ili čak nešto na što ne morate dati konkretan odgovor, Facebooku će on pokazati koja je vaša najveća strast na poslu.
Kalinowski napominje da je svjesna da neće svi briljirati na ovom pitanju, no preporučuje potencijalnim kandidatima da se pripreme razmišljajući o tome kako organiziraju posao kad tijekom dana izgube pojam o vremenu, za što kaže da je još jedan način na koji se može ocijeniti u čemu osoba najviše uživa i u čemu će vjerojatno biti najbolja.
Facebook ima 13.000 zaposlenika u 64 kampusa diljem svijeta, te je njegova tržišna vrijednost oko 245 milijardi dolara. Oni dobro plaćaju svoje zaposlenike, a zapošljavanju pristupaju na jednako ozbiljan način kao i dizajnu i uslugama koje nude.
"Želimo se usredotočiti na povezivanje s kanididatima koje intervjuiramo na prilično dubokoj razini", kaže Kalinowski te ističe da njihove zaposlenike ne zadovoljava status quo i da će se vraški potruditi kako bi se poboljšali u onome što rade.
Tajkunska tvrtka se smatra organizacijom čija je osnova snaga, točnije stvaraju zaposlenike koji su emotivno uključeni i povezani sa svojim poslom. Njihov je cilj povećanje produktivnosti, a to postižu i tako što svaka osoba treba "baciti na stol" svoje prednosti i njih koristiti na poslu.
"Svatko tko posluša Marka (Zuckeberga), čut će da on priča o tome kako se moramo povezati s pet milijardi ljudi. Nitko ne treba spavati na lovorikama, a taj osjećaj brzog reagiranja i energije oko nas je vrlo zarazan", kaže Kalinowski.
Prošle godine je izvršni direktor Facebooka, Mark Zuckerberg, odao što traži u potencijalnom zaposleniku: "Zaposlit ću nekoga da radi direktno za mene ako bih i sam radio za tu osobu. To je prilično dobar pokazatelj".
Jednostavnim koracima do posla
Lori Goler, šefica ljudskih potencijala u Facebooku, odala je nekoliko trikova koji ljudima mogu pomoći da dobiju posao u njezinoj firmi.
1. Zaboravite na zonu sigurnosti
Budite spremni raditi poslove s kojima se dosad niste susreli.
2. Naučite kodirati
Iako nije potrebno da budete stručnjak za programiranje, poznavanje Javascripta će vam otvoriti mnoga vrata.
3. Budite odvažni
Tvrtka ne traži samo iskusne programere, nego i ljude koji su spremni smišljati neočekivane i pametne načine pomicanja granica.
4. Budite stručnjak u samostalnom upravljanju
Nmeojte očekivati da ćete svakodnevno dobiti popis radnih zadataka. Ovdje je normalno da vas nitko ne nadzire i da radite fleksibilno radno vrijeme, no očekuje se da ćete zauzvrat biti kreativni.
5. Donesite nešto novo
Raznolikost je popularna riječ u svijetu tehnologije, a žene su manjina. Facebook je u lipnju 2015. godine činilo 68 posto muškaraca, a 91 posto su bili bijelci ili Azijati, te je ključno promijeniti te brojke, piše Daily Mail.