Ekonomix
1232 prikaza

Učite od najboljih: Kako održati uspješan poslovni sastanak

Steve Jobs
Peer Grimm/DPA/PIXSELL
Nitko ne može poreći da je Steve Jobs bio genijalac, a jedna od stvari u kojima je bio profesionalac bilo je i rukovođenje ekipom

Njegovo rukovoditeljske vještine možete opisati pozitivno i negativno. I možete ga voljeti ili mrziti, ali ne možete poreći da je u kratkom razdoblju izgradio jedno od najuspješnijih poslovnih carstava na svijetu.

Kad je imao 31 godinu, napustio je Apple i pokrenuo NeXT. Pogledajte kako je izgledao jedan sastanak unutar tvrtke na njezinim počecima i što vi možete naučiti od Stevea Jobsa.

Ukratko, ono što možete i sami početi primjenjivati je sljedeće:

Pokažite strast (3:46)

Jobs je bio poznat kao odličan vođa, no njegove vještine su u potpunosti vidljive u njegovom uvodnom govoru. On je entuzijastičan, prirodan i vjeruje u ono što govori, te se ne boji to pokazati.

Usredotočite se na stvaranje vrijednosti (4:50)

Jobs prisutnima objašnjava da rade na nečemu zato što im  je stalo do boljeg obrazovanja, a ne zato što žele više zaraditi. Ako ste poduzetnik, nema boljeg osjećaja od rada na proizvodu ili servisu koji može poboljšati živote drugih ljudi.

Izazovite svoju ekipu (6:15)

Tijekom ovog sastanka Jobs ispituje i izaziva ljude i želi znati zašto osjećaju to što osjećaju. I često im otvoreno kaže zašto nije suglasan s njima. Tako ljudi na kraju naprave najbolji mogući posao.

Pazite da svi budu u tijeku (6:53)

Često kad krenete na dugačak put, nakon prvog koraka vam se može činiti da je predalek put ispred vas. Zato je od velike pomoći ako postoji netko tko će vam govoriti da ste sa svakim novim korakom sve bliže cilju i da postoji krajnje odredište. Pogotovo je lako izgubiti uvid u to što je bitno kako raste posao, pa pripazite da ne kompromitirate ono u što vjerujete.

Steve Jobs | Author: Youtube Youtube

Definirajte prioritete (7:26)

Dok ekipa raspravlja o prioritetima, možete vidjeti kako Jobs sjajno uspjeva zadržati konce u rukama i naglasiti što, ali i zašto, je važno.

Znajte kad nekoga prekinuti (9:52)

Budite dobar slušatelj. Budite strpljivi. No znajte i kad treba zakoračiti i prekinuti nekoga, jer ćete tako uštedjeti puno vremena i novaca.

Učite iz prošlosti, ali nemojte da ona vlada vama (11:11)

Dok jedan član tima nariče zbog grešaka iz prošlosti, Jobs ga prekida i govori mu da ne želi slušati o tome kako će ponoviti iste greške, nego da to trebaju smatrati novim prozorm. Naime svaki dobar poduzetnik zna da je neuspjeh dio procesa. Što se više trudite, više ćete neuspjeha doživjeti, ali čeka vas uspjeh. Samo ga trebate  naći.

Usredotočite se na pozitvne stvari (12:22)

Kad je ispred vas dugačak put, lako se preplašiti jer vidite što vas sve tek iščekuje. No zato se uvijek dobro na trenutak okrenuti unazad i vidjeti što ste sve dotad postigli, jer vas to može motivirati za napredovanje, piše Inc.com.

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi se u raspravu.