Kultura
153 prikaza

Ako ste mislili da je prošlo, nije - Gangnam style nije mrtav

PSY
Arne Dedert/DPA/PIXSELL
PSY nije objavio samo Gangnam style, dapače i više nego dobro zarađuje na azijskom tržištu koje će uskoro zavladati zapadom

Neko vrijeme bilo je nemoguće pobjeći od zvuka Gangnam stylea. Bio je u reklamama, na njega su ljudi plesali flashmob diljem svijeta, mobiteli su zvonili u ritmu i niste mu mogli pobjeći. K-pop glazbeni žanr, čiji je najpoznatiji predstavnik upravo Gangnam, djelovao je kao sljedeća velika stvar, a svijet je bio opsjednut PSYjevim velikim hitom cijele 2012. godine.

Ali unatoč dva sljedeća singla koja su privukla dosta pozornosti i obećanjima da će sljedeći album biti produciran u SAD-u, južnokorejski reper je nakon toga nestao iz medija. Iako je K-pop službeno obilježio početak nove ere, njegov službeni ambasador kao da se predao.

No to nije tako. Budući da je zaradio oko 55 milijuna dolara na zapadu, PSY sad prikuplja podjednako izdašne svote na kineskom tržištu, gdje upravo surađuje sa svjetski poznatim pijanistom Lang Langom s kojim je nedavno lansirao veliki hit.

"Kineski obožavatelji vole njegovu glazbu i pjesme. Zasjeli su na sve kineske glazbene top liste" izjavio je Hyun Suk 'YG' Yang, PSYjev menadžer i osnivač jedne od najvećih korejskih tvrtki iz područja zabavne industrije.

PSYjeva odluka da se usredotoči na azijsko glazbeno tržište možda je pokazatelj gdje zabavna industrija može privući najviše profita za glazbenike. Kinesko tržište zabavne industrije procijenjeno je naime na 95.7 milijardi dolara.

Lovac na talente, Scooter Braun, tj. čovjek koji je otkrio Justina Biebera i Carly Rea Jepsen, izjavio je da mu je upravo PSY otvorio oči prema Južnoj Koreji koja je, prema njegovim riječima, bogata taleniranim idolima koji samo čekaju na izvoz.

Kad je Braun prvi put vidio PSYjev 'Gangnam Style' video, 'nešto mu je poskočilo u utrobi' i odmah je doveo pjevača da potpiše ugovor s njegovom američkom diskografskom kućom 'Scool Boy Records'. "K-pop kao žanr investira mnogo u glazbene spotove, s unikatnim i živim slikama, te dozom egzotike", objašnjava Braun.

To objašnjava kako ova glazba bez pratećeg marketinga uspijeva doseći milijune gledatelja dnevno, od kojih su mnogi sasvim slučajno naletjeli na žanr. Ustvari, više od 90 posto K-pop videa na YouTubeu danas se gleda izvan Koreje, točnije velik broj gledatelja je iz Sjeverne Amerike.

A za one koji još nisu svjesni koji dragulj je K-pop, upoznajte novo Braunovo otkriće. 24-godišnju korejsku pop senzaciju - CL. Prethodno je nastupala u jednoj od najvećih K-pop ženskih grupa - 2NE1, a dosad je ova pjevačica i reperica prodala više od 45 milijuna singlova diljem Azije. Naravno, već je miljenica američkih producenata i elitnih dizajnera.

Kao i mnogi drugi idoli u K-pop industriji i CL je započela svoje treniranje za svijet glazbene industrije u mladoj dobi. Sa svega 15 godina.

Od nada s kojima se potpisuju ugovori, nerijetko već u dobi od sedam ili 13 godina (jer zabavna industrija očekuje da će im se s vremenom uloženo vrijeme itekako isplatiti), očekuje se da tijekom treninga uspješno svladavaju školu, vježbanje, pjevanje, plesanje, glumu, učenje stranih jezika, a ponekad i da se podvrgnu estetskim operacijama.

To je prava industrija koja 'izrađuje' buduće zvijezde kao na pokretnoj traci.

Ostatak pročitajte na BBC-u.

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi se u raspravu.