Osmijeh na licu koji izaziva nostalgičan val za osamdesetima nikad mi pretjerano nije pristajao. Blještavilo, sintesajzerski val koji su nosili Erasure, Information Society, New Order, Depeche Mode ili Pet Shop Boys sadržavao je utješno jednolični ritam i ljepljivi hedonizam prijemčiv plesnom podiju nekadašnje Jabuke. No sama formulaičnost i inzistiranje na hitovima, pa i stalno referiranje na zlatne dane u suvremenoj pop kulturi, od prošlosti su napravili reciklažno dvorište. Stalnim podcrtavanjem radost se troši, no generacije oslobođene okova tradicionalnog društva u toj su jednostavnosti neona pronalazile slobodu kad bi Andy Bell zavapio: “Broke my heart now I’m aching for you”. Napisati hit nije bila stvar velikih dubina. Osluškivati duh vremena te ga upakirati u jednostavnu, a opet dinamičnu dizalicu učinio je Erasure jednim od najvećih zvijezda s kraja osamdesetih i početka devedesetih. U četrdeset godina na sceni pjevali su o postindustrijskoj Velikoj Britaniji (o slomljenim staklima po kojima kaska uspavana monarhija nakon Margaret Thatcher još se piše i govori), izgubljenim i promašenim ljubavnim susretima, ali i homofobiji.
1207
prikaza
Erasure: minimalistički elektro s atmosferom ‘Blade Runnera’
1/7
U četrdeset godina na sceni pjevali su o postindustrijskoj Velikoj Britaniji (o slomljenim staklima po kojima kaska uspavana monarhija nakon Margaret Thatcher još se piše i govori), izgubljenim ljubavima...
Ovaj je članak dio naše pretplatničke ponude.
Cjelokupni sadržaj dostupan je isključivo pretplatnicima.
S pretplatom dobivate neograničen pristup svim našim arhiviranim člancima,
ekskluzivnim intervjuima i stručnim analizama.
Prijavi se
Prijavi se putem Facebooka