Mladi kopilot u zrakoplovu Germanwingsa, koji se prije dva dana srušio u Alpama, namjerno se sa zrakoplovom zabio u Alpe i tako u smrt odveo 150 ljudi. Kopilot je ostao zaključan u kokpitu, nakon što je glavni pilot otišao na toalet i nije ga želio pustiti.
Ova je informacija zaprepastila rodbinu poginulih, šefove Germanwingsa, istražitelje, ali i cijelu Europu. Ono što je prije samo dva dana bila velika tragedija pretvorilo se u masovno ubojstvo, kriminalno djelo neviđenih razmjera.
Cijeli fokus istrage sad se prebacio na kopilota koji je imao 18 mjeseci iskustva letenja. Prema riječima istražitelja, on je preuzeo kontrolu nad zrakoplovom i desetak minuta neprekidno spuštao visinu dok se nije zabio u planinu.
"On je baš želio srušiti zrakoplov. To je bila njegova dobrovoljna akcija, nije bio na to prisiljen. Namjerno je ovo počinio, tako da se priroda naše istrage promijenila", izjavio je Brice Robin, glavni istražitelj u Marseilleu gdje je sjedište istrage ove tragedije.
Još uvijek se ne zna zašo je Andreas Lubitz, 28-godišnjak iz Montabaura u Njemačkoj u smrt odveo sebe, pet svojih kolega i 144 putnika. Sve je to napravio bez ijedne riječi, nikome ništa nije rekao i ničim nije pokazao da planira nešto takvo, istaknuo je Robin.
"Ne želim koristiti riječ 'samoubilačka misija' jer to još ne znamo. Samo znamo da je to napravio namjerno", kazao je Robin.
Zastrašujuće zadnje minute leta ostale su snimljene na uređaju kojeg su spasioci našli među ostacima zrakoplova. Istražitelj je ispričao kako se na snimci čuje kako je glavni pilot, Patrick Sonderheimer iz Dusseldorfa počeo pripremati detalje za spuštanje zrakoplova na konačnu destinaciju.
Brice Robin je naveo da snimka traje 20-ak minuta, te da je razgovor između pilota i kopilota normalan i uobičajen. U jednom trenutku je Sonderheimer zamolio Lubitza da preuzme komande. Lubitz mu je odgovorio jednom rječju.
Sonderheimer je potom napustio kokpit, vjerojatno kako bi otišao u toalet. Vratio se par minuta kasnije i zamolio Lubitza da otvori vrata nakon što je ukucao kod na digitalnom displayu ispred kokpita. No, iz kokpita se nije čuo nikakav odgovor.
Kapetan je očajnički lupao na vrata i vikao Lubitzu da ih otvori, no Lubitz se ni tada nije oglasio. Umjesto toga, zrakoplov je počeo dramatično gubiti na visini, te je skroz skrenuo sa svoje rute.
"Lubitz je normalno disao. To nije bilo disanje osobe koja pati od neke bolesti ili je pod stresom. Posljednjih deset minuta svog života Lubitz nije izgovorio nijednu riječ. Odbio je otvoriti vrata i samo je usmjeravao zrakoplov prema ponoru", opisao je Robin.
I direktor Lufthanse Carsten Spohr je potvrdio da se radi o namjernom rušenju zrakoplova.
"U šoku smo. Zaprepašteni smo. Ovo je najgora moguća noćna mora koja se ovoj kompaniji mogla dogoditi. Lubitz je prošao sve testove. Ne možemo shvatiti kako se ovo moglo dogoditi", izjavio je Spohr.
Glavni istražitelj je razgovaro s obiteljima poginulih i rekao mi isto što je rekao i medijima. Svoju je teoriju iznio obiteljima pilota i kopilota, no za sada su njihove obitelji smještene odvojeno od obitelji ostalih žrtava.
Brice Robin je također ispričao da putnici sve do zadnjeg trenutka nisu znali što se događa. U posljednjim trenucima leta postali su svjesni da lete u smrt.
"Na snimci se čuje kako putnici vrište neposredno prije udara u planinu. Njihova smrt je bila trenutačna. Udar u planinu pri takvoj brzini...", ispričao je Robin.
Ono što sad predstoji istražiteljima je da prvo ispitaju kako su oba pilota dobila posao u Lufthansi, kakvu su obuku prošli i tko ih je nadzirao.