U listopadu 2017. godine SWAT tim provalio je u kuću Jamesona Loppa u Sjevernoj Karolini. Netko, a i dalje nije jasno tko, nazvao je policiju i lažno tvrdio kako je u kuću provaljeno te da je netko ubijen. Nakon što je policija otišla, Lopp je dobio poziv od nekoga tko je rekao da će napraviti još veći kaos ako mu Lopp ne uplati veliku svotu Bitcoina.
Kako bi obeshrabrio buduće napadače Lopp je vrlo brzo na internet stavio video sebe kako puca iz svoje puške. Odlučio je, još uz to, kako će maksimalno otežati svojim neprijateljima, ali i svima ostalima, da ga ikada više pronađu, piše The New York Times.
Samoproglašeni libertarijanac koji radi za kompaniju koja se bavi valutom Bitcoin, dugo je opsjednut vrijednošću privatnosti, i odlučio je napraviti sve što je potrebno da nestane s radara korporativne Amerike i vlade. No, htio je to sve a da zadrži internet i ne mora se preseliti u kolibu bez struje i vode.
Mnogi slavni i bogati, u strahu od lopova i drugih predatora, žele ostvariti Loppovu viziju kompletne privatnosti. Rijetki su uspjeli.
Lopp je na to gledao kao i na sociološki eksperiment, vidjeti kako se daleko mora otići da se sasvim odvoji od banaka i drugih institucija koje imaju vaše informacije koje mogu predati ili prodati. Intervju za New York Times dao je preko telefona koji se ne može pratiti i bez da je otkrio svoju novu lokaciju.
Koraci su, kaže, sljedeći:
1. Kreiraj novi korporativni identitet
Manje više sve što radimo - od otvaranja računa do kupnje kuće - ubacuje nas u baze podataka. S obzirom da je Lopp htio moći nastaviti raditi takve stvari trebalo mu je novo ime i adresa koji ne bi odali njegove osobne informacije. Kada je pitao odvjetnike koji se specijaliziraju za privatnost koji je najbolji način da to učini, rečeno mu je da napravi L.L.C. ili u originalu "limited liability company", koja će zapravo biti njegov novi identitet.
Kreiranje korporacije nije teško. U većini država Lopp bi bio registriran kao vlasnik, što znači da bi njegovo ime ponovno bilo na papirima. Međutim, Nevada, Wyoming i New Mexico ne traže da LLC napiše ime vlasnika. On je odmah postavio nekoliko takvih korporacija, za slučaj nužde.
2. Bankovni računi i kartice
Gotovo nas je najlakše pratiti kroz financijske transakcije. Kako bi kupovao, a da se to ne povezuje sa njime, Lopp je otvorio račun preko svog L.L.C.-a te tako napravio i korporativnu kreditni karticu i to online (njegovo ime ne treba biti na kartici).
Kako bi osigurao da ne veže previše podataka niti uz L.L.C. većinu stvari kupuje debitnom kativom koja ne nosi njegovo ime.
3. Nosi gotovinu
Najbolji način kako ostati anoniman je, naravno, stalno koristiti gotovinu. Lopp kaže kako za dnevne potrebe koristi gotovinu.
4. Nabavi novi telefonski broj
Naši telefonski podaci i računi znače da telekomunikacijske kompanije, kao i svi koji traže od njih podatke, mogu vrlo lako doći do nas i vidjeti kada smo, koliko i s kime pričali. Lopp je prestao koristiti stari telefonski broj, koji je bio povezan s njegovim stvarnim imenom, i napravio novi vezan uz njegov korporativni identitet.
Također, počeo je koristiti nove, odbacive brojeve koji "maskiraju" njegov glavni račun. Za razgovor s medijima koristio je broj koji ima predbroj 917.
"Sad sam stvorio ovaj broj, i izbrisati ću ga nakon razgovora. A sve me to koštalo samo nekoliko dolara."
5. Ne koristiti telefonski GPS
Kako bi se pobrinuo da nitko nze zna gdje je, isključio je sve geolokacijske servise na svom telefonu, a koristi GPS koji nije povezan s njime.
6. Preseliti se
Loppova je kuća nešto od čega se ne bi mogao "odvojiti" bez da je proda, pa je morao potražiti novi dom za sebe i svog psa (nije htio odati živi li sa još nekime, a djece nema). Kada je našao nekretninu koju je htio platio je čekom sa L.L.C. računa, i nikakav kredit nije dolazio u obzir.
7. Izmisliti novo ime za susjede
Lopp nije htio da ga susjedi odaju. Kada se upoznavao sa nekime, koristio je pseudonim. Prvo mu je, kaže, bilo čudno, a danas mu je neobičnije reći njegovo "pravo" ime.
8. V.P.N. za kućni internet
Ranije u svojoj karijeri Lopp je radio za online marketinšku kompaniju koja je povezivala intenernetske adrese sa klijentima koji bi nešto kupovali.
Kako bi zaštitio svoju internetsku adresu i lokaciju, svoj je kućni ruter prevorio u privatnu mrežu, ili V.P.N., što znači da se čini kako sav njegov internetski promet dolazi sa različitih adresa na različitim lokacijama.
9. Kupi dosadan automobil
Motor i sportski automobil koji su bili registrirani na njega morali su nestati. Kada je kupovao novi automobil, kupio je nešto posve obično, rekli bi dosadno, i opet koristio L.L.C. za potpisati papire.
10. Imaj još jednu, "mamac" kuću
Kada je kupovao auto inzistirali su na stvarnom imenu i adresi. Kako bi im udovoljio bez da im da pravu adresu kupio je sitnu drugu nekretninu.
"To je najjadnija rupetina na svijetu, ali ima adresu i poštanski sandučić", kaže.
11. Nova ruta pošte
Lopp nije htio da njegova adresa gdje stanuje bude na ičijoj mailing listi, makar i bila pod imenom L.L.C.-a. Za to je, kada treba poštu ili dostavu, napravio privatni poštanski sandučić nedaleko novog doma.
I oko toga je bio paranoičan pa sada poštu i pakete šalje kroz servis koji sve to radi kroz drugu saveznu državu i bez otkrivanja adrese pošiljatelja.
12. Neprepoznatljivost
Kamere su svugdje oko nas, neke s tehnologijom prepoznavanja lica. Lopp nije htio ići plastičnom kirurgu da mu do kraja izmijeni izgled, ali van ne izlazi bez naočala i kape. Odrezao je i prepoznatljivu dugačku bradu i sada ima generičku bradu koja se uklapa u gomilu.
13. Radi izdaleka
Ne odlazi na sastanke, već s klijentima razgovara preko Skypea na način da se nikada u pozadini ne vidi gdje je on, kako ga nitko ne bi našao.
14. Enkripcija kada putuje
Kada je nedavno išao u Tokijo nije imao drugog izbora nego da pokaže putovnicu sa svojim imenom. No, pogasio je sve digitalne sprave i pobrinuo se da bude uključena enkripcija, tako da ako netko nešto i uključi (recimo na carini) njegovi su podaci i dalje sigurni.
15. Unajmi privatnog istražitelja
Kako bi bio siguran da nije napravio nikakve greške, Lopp je platio privatnog detektiva da ga pronađe. Upravo mu je on pomogao s time da riješi problem kupnje automobila i druge adrese, jer ga je to činilo ranjivim.
Čitav pothvat koštao ga je 30.000 dolara. Ne očekuje da će mnogi slijediti njegov primjer, ali svoj primjer vidi kao pokus kako "povratiti svoju privatnost u modernom svijetu".