Tehno
2930 prikaza

Appleov novi proizvod bit će naočale, ali ne bilo kakve

Siluete prolaznika pred Apple trgovinom
LUCAS JACKSON/REUTERS/PIXSELL
Apple radi na razvoju niza novih koncepata što se čini u tajnosti i daleko od znatiželjne javnosti

Apple je kompanija koja veliki dio svog poslovanja posvećuje razvoju novih proizvoda i koncepata koji će zaživjeti u budućnosti. Planovi i programi za razvoj novih proizvoda obuhvaćaju razdoblja od tri do pet godina i vjerojatno će izmijeniti način na koji koristimo i doživljavamo računala. 

Među novostima koje planiraju predstaviti zasigurno su i pametne naočale koje bi trebale uz pomoć naprednih leća poboljšati korištenje digitalnih informacija u stvarnom svijetu. Većina koncepata i njihovog razvoja odvija se u tajnosti, no čini se kako bi dokaz da se nešto novo i revolucionarno sprema u Appleu mogao biti kupovanje male tvornice Akonia Holographics sa sjedištem u Coloradu.

Kompanija nije jako poznata, a iako nije objavljena cijena po kojoj su ju kupili, vjeruje se kako je riječ o manjem iznosu koji ne bi trebao biti ni uključen u njihove izvještaje. No ta transakcija potvrđuje činjenicu kako Apple radi na razvoju nekakvog gadgeta koji se stavlja na glavu. Kao što i piše na samoj stranici kompanije, a posebno je vidljivo u rečenici kojom se opisuje čime se bave, piše Business Insider.  

"Razvoj jedinstvenih tankih i transparentnih pametnih leća za naočale", stoji, između ostalog, u opisu njihovog poslovanja. A među njihovim proizvodima navedena je izrada leća za pametne naočale. 

Naočale za virtualnu stvarnost | Author: Monika Skolimowska/DPA/PIXSELL Monika Skolimowska/DPA/PIXSELL

Apple tako često kupuje kompanije s dobrim idejama ili tehnologijama, a čini se kako je ova posebno fokusirana na izradu jednog važnog elementa tih naočala, leća. No ova činjenica neće iznenaditi nikoga, posebno ne investitore. Appleov šef Tim Cook još je 2016. godine predstavio njihove planove za razvoj tehnologije proširene stvarnosti (AR)  i prije nego su najavili bilo kakvu mogućnost takvog softvera.

"Mislim da će veliki dio populacije razvijenih zemalja a moguće i ostalih, imati mogućnost koristiti proširenu stvarnost (AR) na svakodnevnoj bazi, i da će to biti nešto uobičajeno poput doručka, ručka i večere. Postat će to dio nas, kao što je danas i pametni mobitel, iPhone. Nadam se da će to tako biti i da će AR postati jako velik", rekao je tada. 

Apple je kupio niz drugih kompanija koje se bave razvojem proširene stvarnosti, a između ostalog i jednu prošle godine koja se bavi praćenjem oka, što je još jedna tehnologija potrebna za razvoj naočala. U protekle dvije godine Apple potencira upotrebu sličnih aplikacija na iPhoneu uz ARKit, svoj softver koji plasira digitalne objekte u stvarni svijet. Appleov tim R&D od stotinu ljudi radi na razvoju prototipa i tehnologija koje bi naočale mogle koristiti.

To su sve poznate činjenice. Javno je poznato i kako njihovi rivali poput Googlea, Facebooka i Amazona rade na razboju svoje tehnologije za proširenu stvarnost. I milijardu dolara vrijedan startup Magic Leap počeo je slati svoje naočale. 

iPhone Priča iznutra Ekonomix Tvornica iPhonea: "Ako hoću na WC, moram dignuti ruku"

No ono što se još uvijek o tim naočala ne zna, zapravo je najzanimljivije. 

Ne zna se ni kakvu će formu imati. Bloomberg, koji je i pisao o ovim novim pothvatima Applea, izvještava kako će biti riječ o uređaju, asistentu iPhonea, slično kao što i Apple Watch ne može raditi bez iPhonea. 

 

Što Apple vidi kao osnovne značajke ovog uređaja? Hoće li to biti lagan uređaj namijenjen prikazu obavijesti, ili će imati više igara i grafike, poput nedavno objavljenog Magic Leap Onea?

Hoće li se Apple fokusirati na težinu, snagu ili korisnost?

Jedan analitičar smatra kako Apple proširenu stvarnost doživljava kao sljedeći korak u korisničkom sučelju, slično kao što je iPhone predstavio napredni ekran osjetljiv na dodir. Bit će to cjelovito i veliko iskustvo. 

"Predviđamo da je AR nova generacija revolucionarnog korisničkog sučelja i mislimo kako ne treba nikakvu posebnu 'killer app' budući da je sama po sebi takva aplikacija", napisao je Kuo. 

Apple Park Zabranjen pristup Tehno Čuvaju tajne - Apple zabranio ulazak u Apple Park

I dok mnoge kompanije mogu istraživati nove tehnologije, slagati dijelove na atraktivan način, i proizvod predstaviti na tržištu, Apple je poznat po svojim jedinstvenim dizajnerskim mogućnostima. Ostale kompanije najvjerojatnije će se manje fokusirati na takva posebna sučelja. Tako je npr. suosnivač Oculusa Palmer Luckey pokazao nezadovoljstvo sa sučeljem Magic Leap Onea. 

"Nadam se da će napraviti cool stvari u budućnosti, no sadašnje sučelje je gotovo poput menija Android Wear sata koji lebdi pred vama. Nadam se da će razviti bolju stvar u budućnosti", napisao je Luckey

Apple će najvjerojatnije izbjeći ovakve probleme. Počeli su zapošljavati inženjere koji se bave razvojem sučelja, a u opisu poslova može se naslutiti kako neki među najtalentiranijim ljudima u Appleu pokušavaju saznati kako razviti interakciju sa svijetom uz pomoć naočala i telefona. A već imaju i više od 3.000 AR aplikacija za iPhone. 

Čim krene Apple njegov primjer slijedit će i mnogi drugi, pa predstaviti i svoje verzije. I dok se mnogi bave pitanjem radi li Apple na razvoju toga, pravo je pitanje kako će takav uređaj funkcionirati. Uskoro bi trebali saznati, jer neki predviđaju da će Apple takav uređaj predstaviti 2020. godine. 

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi se u raspravu.