Tijekom proteklih nekoliko godina virtualna stvarnost i proširena stvarnost postale su dio naše svakodnevice. No za većinu danas dostupnih tehnologija za virtualnu i proširenu stvarnost spajanje fizičkih, stvarnih pokreta i okruženja sa simuliranim virtualnim predmetima, okruženjima i radnjama predstavlja izazov.
Intel je u utorak na vlastitoj developerskoj konferenciji otkrio kako oni vide virtualnu stvarnost, odnosno 'spojenu stvarnost', kako su je nazvali. Project Alloy je rješenje koje spaja virtualnu i proširenu stvarnost, a radi se o bežičnom uređaju koje u sebi ima sve potrebne sustave da bi nesmetano uživali u virtualnom iskustvu. To znači da su tu dovoljno snažni procesor i grafički čip te baterija, ali i 3D kamere s RealSense tehnologijom. Svi ti senzori omogućuju stapanje virtualnog svijeta sa stvarnim okruženjem.
U demou koji su prikazali tako smo mogli vidjeti vlastitu ruku kako se mijenja pod virtualnim rendgenom, ali i kako vlastitim rukama možemo aktivirati predmete u igri. Kamere na uređaju mapiraju prostor u stvarnom vremenu, a Brian Krzanich iz Intela kaže da bi ovakav sustav trebao ukloniti brige onih oko kretanja u stvarnom svijetu i potencijalnih opasnih situacija. Uz to, nema potrebe ni za senzorima ili kontrolerima.
No, s druge strane, Alloy ne izgleda toliko precizno ili kvalitetno kao HTC Vive i njihov laserski sustav praćenja, ali predstavlja korak naprijed u mogućnostima. Gleda li se sam uređaj, on je ipak bliži Microsoftovu Hololensu po stapanju stvarnog i virtualnog, ali glavna razlika je u tome što se Hololens fokusira na ubacivanje virtualnih slika u stvarno okruženje, dok je ovdje donekle obrnuta situacija. Alloy bi sljedeće godine trebali ponuditi kao otvorenu platformu za proizvođače koji bi mogli proizvoditi vlastiti hardver i druga rješenja.
Spojena stvarnost temelji se na pet novih tehnologija koje će uskoro biti dostupne razvojnim inženjerima, stvarateljima i izumiteljima.
Šest stupnjeva pokretljivosti
Spojena stvarnost prepoznavanjem stvarnog svijeta znatno povećava slobodu pokreta u 3D virtualnim prostorima. Drugim riječima, njezin su temelj tehnologije za prepoznavanje okruženja, zahvaljujući kojima se ne sudarate s predmetima u stvarnom svijetu dok jezdite onim virtualnim.
Integrirano praćenje
Spojena stvarnost smanjuje potrebu za složenim i skupim vanjskim senzorima koji pretvaraju stvarna okruženja u digitalne prikaze. To se postiže povezivanjem tehnologija za prepoznavanje okruženja, npr. kamera s tehnologijom Intel RealSense, s vašim slušalicama te drugim pametnim i povezanim uređajima. Rezultat će biti još veća popularnost, dostupnost i prenosivost doživljaja u virtualnoj i naglašenoj stvarnosti.
Prirodnije rukovanje
Misao vodilja spojene stvarnosti jest postići prirodniji način interakcije s virtualnim okruženjima i manipulacije njima jer ona vas oslobađa upravljača i kontrolera kojima obiluju današnji sustavi za virtualnu stvarnost te vam, zahvaljujući novim tehnologijama za prepoznavanje okruženja, omogućuje da uronite ruke (prave ruke) u simulirane doživljaje.
Nema više kabela
Spojena stvarnost "prekida vezu" te vam omogućuje da se potpuno oslobodite kabela kojima se povezuju konzole i upravljači. Naravno, oni najagresivniji, napredni igrači kojima je važna niska latencija ožičenih sustava i dalje će se koristiti njima, a ti će se sustavi i dalje poboljšavati i napredovati. No nama ostalima sada je na raspolaganju prilika za uživanje u virtualnim svjetovima na većim prostorima bez dosadnih kabela. Nema više grubog buđenja iz virtualne stvarnosti zato što ste stigli do kraja kabela.
Digitalizirani sadržaj iz stvarnog svijeta
Spojena stvarnost nije ograničena na računalno generirani sadržaj. Njome se stvarni fizički svijet u stvarnom vremenu uvodi u digitalni prostor, koji se zatim oblikuje računalnom snagom. Ograničenost na jednu perspektivu postala je prošlost: nove tehnologije, npr. Intelova tehnologija Replay za ponovljenu snimku u 360 stupnjeva, koriste kodirane videozapise i napredne kompozicijske algoritme prikupljene s mreže kamera kako bi digitalizirale čitave stadione i druge javne prostore – iz svih položaja, iz različitih perspektiva i uz napredne mogućnosti interakcije. To je prekretnica za čitavu kategoriju virtualne i naglašene stvarnosti. Vi birate doživljaj i vi upravljate sadržajem iz stvarnog svijeta na nove načine.
Da bi već danas mogli ponuditi istinski imerzivna računalna okruženja sutrašnjice, razvojni inženjeri, stvaratelji i izumitelji trebaju takve naprednije strojne i programske tehnologije za spojenu stvarnost. Zbog toga je Intel sklopio partnerstva s drugim vodećim tehnološkim tvrtkama kako bi omogućio zajedničko korištenje tehnologija kao što su Intel RealSense i Replay.