Tehno
283 prikaza

Što je Steve Jobs rekao o kreativnosti

Steve Jobs
DPA/PIXSELL
Kreativnost možete smatrati vrhunskim darom ili raširenom osobinom koju treba vježbati, no većina kreativaca dijeli sličnu definiciju

Nancy Andreasen, neuroznanstvenica koja je desetljećima proučavala kreativnost, napisala je da su kreativni ljudi bolji u prepoznavanju veza, stvaranja asocijacija i veza, te u gledanju stvari na originalan način. 

"Oni mogu vidjeti stvari koje drugi ne vide. Ali i previše ideja može biti opasno. Ono što dolazi u paketu s tim da vidite veze koje nitko drugi ne vidi jest činjenica da neke od tih veza ustvari ne postoje", objasnila je Andreasen.

Gotovo isti stav dijelio je i James Webb Young, jedan od prvih marketinških stručnjaka koji je mnogo godina ranije napisao: "Ideja nije ništa više ni manje od nove kombinacije starih elemenata, a sposobnost da stare elemente uvedete u nove kombinacije uveilke ovisi o vašoj mogućnosti da vidite vezu između njih".

Mnogo kreativaca gleda na kreativnost na isti način. Steve Jobs je jedan od onih koji je imao puno toga za reći o toj temi.

Knjiga 'I, Steve' | Author: Amazon Amazon

U knjizi 'I, Steve: Steve Jobs in His Own Words', urednik George Beahm izvukao je iz više od 30 godina medijskog praćenja Jobsa njegove najprovokativnije crtice o životu i kreativnosti.

U jednoj posebno dojmljivoj, Jobs kaže: "Kreativnost je tek povezivanje stvari. Kad pitate kreativnu osobu kako je nešto učinila, ona će se osjećati pomalo krivom jer nije to zaista učinila, nego je tek vidjela nešto. Njoj se to nakon nekog vremena činilo prilično očitim. Kreativne osobe mogu povezati iskustva koja su imala i sintetizirati nove stvari. A razlog zašto to mogu učiniti jest zbog toga što su imali više iskustva ili su više promišljali o svojim iskustvima od drugih ljudi. Nažalost, to rijetkima uspijeva. Mnogo ljudi u našoj industriji nije doživjelo raznolika iskustva, pa nemaju puno točaka koje mogu spojiti i na kraju završe s vrlo linearnim iskustvima, bez šireg pogleda na problem. Što je šire nečije razumijevanje ljudskog iskustva, to će biti bolji krajnji dizajn".

Što više učite, to više točaka možete spojiti. To je postao argument za obrazovanje šireg spektra. U svojem obraćanju studentima na Stanfordu 2005. godine, Jobs je tvrdio da bi trebalo učiti i stvari koje, u danom trenutku, ne nude naoko nikakve praktične dobrobiti. No tijekom vremena, one mogu pružiti šire osnovno znanje zahvljajući kojem ćete moći spojiti ideje.

"Diljem kampusa, svaki poster, svaka oznaka i naziv na ladici bio je ispisan krasopisom. Budući da sam se ja ispisao i nisam pohađao normalna predavanja, odlučio sam pohađati nastavu kaligrafije kako bih naučio tako pisati. Naučio sam sve o serifu i san serifu, o variranju količine prostora između različitih kombinacija slova i o tome što čini tipografiju sjajnom. Bila je lijepa, povijesna, umjetnički suptilna na način koji znanost ne može uhvatiti, i meni je bila fascinantna.

Ništa od toga nije imalo praktičnu primjenu u mojem životu. No, deset godina kasnije, kad smo bili dizajnirali prvo Macintosh računalo, sve mi se vratilo."

Iako je obrazovanje važno za izgradnju 'spremišta' u kojem ćete moći povezivati stvari, ono nije dovoljno, piše Time. Trebat ćete naime proširiti i životna iskustva. Stoga im se počnite prepuštati i otvarati, jer nema boljeg trenutka od sadašnjeg.

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi se u raspravu.