Prošle su godine na tehničkim pregledima utvrđene čak 432 tisuće neispravnih vozila, što čini gotovo 20,84 posto svih pregledanih vozila diljem Hrvatske. Velik je to udio i brojka koja nas potiče na razmišljanje o tomu što se promijenilo prošlih godina prilikom pregleda.
Osim toga, u javnosti su počele kružiti glasine o pojačanim kontrolama vozila, novim uređajima na pregledima i većoj strogosti pa smo iz prve ruke istražili koji je uzrok takvim rezultatima i koje su stvarne promjene. Kao što se redovito moderniziraju automobili, tako se redovito moderniziraju i stanice za tehnički pregled vozila.
Oduvijek su prioriteti prilikom pregleda bili upravljački uređaji, kočnice, ovjes i gume te čak i eko-testovi koji, osim što pokazuju koliko plinova automobil ispušta, vrlo lako mogu ukazati na neispravnosti motornoga pogona.
Poznato je kako su se tehnički pregledi nekad i znatno lakše prolazili jer je skoro svatko "imao vezu" u nekoj stanici i sve je mogao riješiti za 100, 200 kuna, ali situacija danas više nije takva. Svaka stanica za tehnički pregled vozila danas je znatno bolje opremljena videonadzorom, a i svaki kontrolor ima vlastitu identifikacijsku karticu kojom se registrira prilikom izvođenja testova sile kočenja, ispisa kvalitete kočne tekućine te eko-testa.
Također, vrlo se lako može prepoznati jesu li vlasnici uklonili katalizatore s ispušnoga sustava ili s novijih dizelskih vozila uklonili filtre DPF. No to nisu sve promjene jer novije tehnologije omogućuju i znatno detaljniji pregled ispravnosti. Na tehničkim pregledima kontrolori su počeli spajati OBD na kompjuter motora da bi istražili pokazuju li se kakve pogreške.
Naravno, ako računalo ukazuje na neku pogrešku, podrazumijeva se da vozilo nije tehnički ispravno. Treba uzeti u obzir i to što su na cestama pojačane i učestale policijske kontrole, koje osim što nadziru brzinu, vrlo često pregledavaju i ispravnost vozila. Ako se prilikom zaustavljanja posumnja da je vozilo modificirano ili tehnički neispravno, policija će ga poslati na izvanredan tehnički pregled.
Tako se, prilikom identificiranja neispravnosti, vrlo lako može kazniti vlasnika neispravnoga vozila pa će morati podmiriti i troškove ponovljena tehničkog pregleda, a i kontrolor koji je dopustio da takvo vozilo izađe u promet, može se jednostavno identificirati jer se morao registrirati svojom karticom prilikom obavljanja pregleda.
Stoga se ne treba čuditi što većina kontrolora više ne želi "progledati kroz prste" obitelji, prijateljima ili poznanicima, jer bi time iznimno riskirao vlastiti kredibilitet i posao, a u najgoremu slučaju i sigurnost vozača i putnika u prometu. Svaki vlasnik motornoga vozila treba jednostavno prihvatiti činjenicu kako je jedino tehnički ispravno zaista sigurno vozilo.
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Express.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Express.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.
Vеčегаs sam slоbodna Želitе li рорiti piće, kliкnite vеzu dа bistе ргоnašli mоj ргоfil s tеlefonsкim brojem – www.kisstok.com
Воk! Мolim vas, glasаjtе za mojе erotsкe fоtоgгafijе nа mоjоj stгanici – www.kisstok.com
Želite imati ljubаvnе razgovoге? Na prаvom ste putu! – www.kisstok.com