Tehno
1072 prikaza

Umjetna inteligencija preuzima Facebook

Facebook
Dado Ruvić/Reuters/Pixsell
Facebook ostvaruje nevjerojatan rast i paralelno razvijaju tehnologije koje će im pomoći s održavanjem tog rasta

Najveća društvena mreža na svijetu nadmašila je očekivanja s ukupnim prihodom povećanim 45% u odnosu na isto razdoblje prethodne godine (YoY) na 9,3 milijarde dolara za kvartal, a ukupni prihodi od oglašavanja narasli su 47% na 9,2 milijarde dolara. Prihodi od mobilnog oglašavanja činili su 87% ukupnog prihoda od oglasa, što je povećanje od 84% u drugom tromjesečju 2016. Na korisničkom frontu Facebook je dosegao 2 milijarde mjesečnih aktivnih korisnika (MAU), a dnevni aktivni korisnici (DAU) došao je na 1,32 milijarde. Obje brojke porasle su za 17% na godišnjoj razini, stoji u obavijesti Business Insidera

Facebookov "footprint" je ogroman, još uvijek raste i ima ljudstvo i prihod potrebne za istraživanje novih tehnoloških proizvoda. Tvrtka je sposobna ostvariti dvoznamenkasti rast nakon dosezanja milijarde korisnika što ističe zamah koji Facebook ima kao često upotrebljavani proizvod na razvijenim tržištima i popularan izbor u novonastalim tržištima.

Kako tvrtka i dalje nastavlja napredak, postoje tri ključne stvari kojima se direktor tvrtke Facebook Mark Zuckerberg posvećuje: neposrednu potrebu za poboljšanjem postojećih usluga, potrebu za izgradnjom manje korištenih proizvoda u robusnim ekosustavima i udvostručavanjem stvaranja i održavajući razvojne tehnologije kako bi nastavio rasti tijekom sljedećeg desetljeća. Evo nekoliko glavnih segmenata koje Facebook usredotočuje na nastavak širenja svoje platforme:

Zarađivanje preko Messengera i WhatsAppa. Iako su nevjerojatne popularne komunikacijske platforme, niti jedna ni druga aplikacija ne donosi prihode kakve bi se moglo očekivati od mreža s više od milijardu korisnika. Preko Messengera nudio je Facebook razne chatbotove koji su korisnicima trebali ponuditi kakvu-takvu interakciju s tvrtkama, ali nisu se pokazali kao pretjerano uspješni ili popularni. Zasad se pojavila ideja da bi mogli nuditi oglase preko Messengera, ali ništa se nije iskristaliziralo. Sličnu muku imaju i s WhatsAppom gdje razmišljaju o boljem povezivanju kompanija i potrošača, ali još nije jasno kako to žele uraditi.

Druga bitna stavka je virtualna stvarnost i uvođenje VR-a u što šira tržišta pa su zbog toga i snizili cijene Oculus Rifta na 499 dolara što bi im trebalo pomoći zato što je jedno nedavno istraživanje pokazalo da manje od četvrtine zainteresiranih za tehnologiju želi platiti više od 600 dolara za istu.

Možda i najvažnija stavka bit će umjetna inteligencija zato što programe polako uvode u mnoge segmente funkcioniranja Facebooka. Naime, već sada postoje programi moderatori koji automatski brišu nepoželjan sadržaj i za očekivati je da će preuzimati sve više i više utjecaja. Nedavno su omogućili programerima korištenje dijelova umjetne inteligencije Facebooka kako bi razvijali što bolje i uvjerljivije chatbotove.

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi se u raspravu.