Fotografija Milorada Dodika ispred luksuzne trgovine u Rimu prošlog vikenda nije izazvala buru samo zbog optužbi da je na privatni šoping putovao vladinim zrakoplovom. Dok se u Bosni i Hercegovini vodila rasprava o trošenju javnog novca, modnim znalcima za oko je zapela jedna druga stvar - vrećica s prepoznatljivim logom konjanika koji igra polo.
Izbor Ralpha Laurena, čini se, nije nimalo slučajan. Ovaj američki brend postao je svojevrsna neslužbena uniforma političara u regiji.
Dodikov šoping u Rimu
Cijelu priču zakotrljao je Dodikov najglasniji kritičar, Nebojša Vukanović, objavivši fotografije na kojima se vidi ležerni Dodik ispred trgovine Polo Ralph Lauren u Rimu. Iako je Dodikova kći Gorica potvrdila da je otac bio na zasluženom odmoru sa suprugom, optužbe o korištenju službenog zrakoplova ostale su visjeti u zraku.
No, neovisno o načinu prijevoza, sam čin kupovine u Ralph Lauren trgovini šalje snažnu poruku. Nije to samo odjeća, to je ulaznica u svijet koji brend personificira već više od 50 godina: svijet tradicije, uspjeha i aspiracijskog američkog sna. Od svog osnutka 1967. godine, Ralph Lauren je stvorio univerzalni jezik stila koji podjednako razumiju aristokrati s ladanjskih imanja, reperi iz Bronxa i, očito, političari s Balkana.
Plenković kao modna ikona HDZ-a
Priča o ljubavi političara prema konjaniku na košulji ne staje na Dodiku. U Hrvatskoj je već odavno postala javna tajna da je HDZ, kao stranka čvrste hijerarhije, sklona slijediti primjer svog vođe, i to ne samo u političkim odlukama, već i u modnom izričaju. Premijer Andrej Plenković godinama gaji vjernost prema Ralph Lauren košuljama, koje su postale neizostavan dio njegove garderobe.
Njegovi stranački kolege, od ministara do lokalnih dužnosnika, brzo su usvojili taj stilski kod. Plava ili bijela košulja s decentnim logom postala je znak prepoznavanja, dio uniforme koja komunicira pripadnost, ozbiljnost i klasične vrijednosti. Zanimljivo je da istraživanja, poput onog koje je proveo YouGov u SAD-u, pokazuju kako su klasični i "preppy" brendovi poput Ralpha Laurena daleko popularniji među konzervativnim biračima, koji preferiraju tradiciju i provjerene vrijednosti, za razliku od liberala sklonijih eksperimentiranju s trendovima.
Američki san
Zašto je baš ovaj brend postao globalni fenomen? Sam osnivač, Ralph Lauren, jednom je rekao: "Nikada se nije radilo o majici, već o načinu života". I u tome je kljuć - brend je toliko raznolik da uvijek ostaje relevantan s linijama prepoznativljivog američkog sveučilišnog stila 80-ih i 90-ih.
Ta svestranost omogućila je da ga nose svi, od Diane Keaton u filmu "Annie Hall" i Willa Smitha u "Princu iz Bel Aira" do princeze Diane i današnjih "cool klinaca" koji vintage komade pronalaze na internetu. Taj fenomen, nazvan "Ralphcore", dokaz je da brend ima "neuništiv život - kao što sunce uvijek negdje sja".
Njegova privlačnost leži u sposobnosti da istovremeno bude i simbol elite i komad odjeće dostupan širokim masama, odjevni predmet za odlazak u pub vikendom u radničkim četvrtima Londona, ali i za sastanak u Banskim dvorima.
Odabirom Ralpha Laurena, političari ne kupuju samo kvalitetnu odjeću, već i dio američkog nasljeđa. Brend utjelovljuje ideju uspjeha, optimizma i klasične, nenametljive elegancije. To je slika koju žele projicirati: stabilnost, pouzdanost i pripadnost zapadnom, pobjedničkom svijetu.
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Express.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Express.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.
I tata bi sine, da imam placu oko 5000€ kao doticni