Top News
407 prikaza

Miro Kovač je Orbana molio da gradi nizinsku prugu sve do Rijeke...

Miro Kovač
Davor Puklavec (PIXSELL)
Kovač je kako doznajemo dogovorio i sastanak Orbana i Tihomira Oreškovića

Ministar vanjskih poslova Miro Kovač (HDZ) tijekom posjeta Mađarskoj nije samo “izglađivao” napete, pa i svađalačke odnose sa susjedima Mađarima, vezane uz izbjeglice, nego je u pozadini bio i vrlo konkretan zadatak - pridobiti Mađare da se okrenu nama za prijevoz svoje robe prvenstveno željeznicom. 

Od visokopozicioniranog izvora iz HDZ-a doznajemo da je ministar Kovač, nakon što se sam sastao s mađarskim premijerom Viktorom Orbanom na tu temu, za vrijeme svog posjeta dogovorio i konkretan sastanak Orbana s hrvatskim kolegom Tihomirom Oreškovićem te hrvatskim i mađarskim resornim ministrima prometa s ciljem, ne samo da se dogovori prijevoz mađarske robe preko naše luke, nego i konkretna podrška Mađarske u gradnji domaćeg projekta nizinske pruge. 

O njoj se već godinama priča, još od 2006. godine, ali ju je vlada Zorana Milanovića potiho gurnula pod tepih.

Tom bi se prugom povezala Rijeka sa Zagrebom i dalje s Mađarskom te bi Hrvatska dobila vrlo aktivan od devet najvažnijih željezničkih koridora u Europi te bi se skratio put robe od Jadranskog mora prema čitavoj Europskoj uniji. 

Zbog odgađanja tog projekta stagnira i Rijeka, koja godinama bilježi daleko skromniji rast tereta u odnosu na prve konkurente u talijanskom Trstu i slovenskom Kopru. 

Na godinu preko Rijeke prijeđe oko 4,5 milijuna tona tereta. Trenutačno se radi na projektima proširenja riječkih kapaciteta te bi promet trebao porasti na 11 milijuna tona, no to je i dalje puno skromnije od nama najbližih konkurentskih luka. 

Čini se kako sadašnja nova garnitura na vlasti gleda blagonaklono i na, također stari, projekt gradnje kontejnerskog terminala na Krku, čime bi se ukupni kapaciteti u Rijeci još više povećali. 

Time bi se bitno udarila jaka konkurencija Trstu i Kopru te bi se zaustavio njihov primat na jadranskoj obali.

U okviru ponovnog oživljavanja zamrle ideje o nizinskog pruzi, koja bi stavila Hrvatsku na geopolitičku kartu važnih prometnih pravaca u Europi, treba spomenuti i to da je poprilično nezamijećeno prošlo i to da je unazad mjesec dana HŽ Cargo izgubio natječaj za prijevoz Inina tereta. 

Radi se o oko 200.000 tona na godinu, odnosno o velikom poslu, koji je preuzeo mađarski prijevoznik. 

Naš sugovornik, koji ističe i da bi HŽ Cargo projektom nizinske pruge i jačanja kapaciteta Rijeke, HŽ Cargo dobio puno više poslova nego što ga ima sad.

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi se u raspravu.