Ekonomix
861 prikaza

Filmski hitovi iz 1980-ih koje bi trebao pogledati svaki današnji poduzetnik

Scarface
The Mirisch Company/United Artists
Iako 80-e nisu bile zlatno doba poslovanja, neki od poduzetničkih koraka i ličnosti onog doba su vječni

Poduzetnici pronalaze inspiraciju na najnevjerojatnijim mjestima. Jedno od njih može biti i televizija, točnije filmovi koje ste vjerojatno pogledali još u vrijeme kad su prvi put prikazani (ako ste stasali u 80-ima), a ne bi bilo loše da ih se podsjetimo.

Scarface (1983.)

Nema sumnje da je vođa lokalnih trgovaca drogom nepriličan poslovni uzor, ali rijetko u kojem drugom filmu ćete naći takav primjer odlučnosti glavnog lika kakvu pokazuje Tony Montana. Poduzetnici mogu naučiti puno iz njegove snage volje, ako već ne i proizvoda zahvaljujući kojem postiže uspjeh.

Risky Business | Author: The Mirisch Company/United Artists The Mirisch Company/United Artists

Risky Business (1983.)

Ovo bi mogao biti glavni primjer (bar iz 80-ih) što znači poduzeti rizike. Iako je i ovo, kao i lice s ožiljkom, loš primjer poslovnog modela (prostitucija vs droga), svejedno film morate pogledati. Poduzetnici će se sigurno u početku prepoznati u dijelu kad se rađa entuzijazam i uzbuđenje zbog rizične situacije u koju se bacate naglavačke.

Tucker (1988.)

Tucker je sjajna istinita priča o Prestonu Tuckeru koji je bezuspješno pokušao izgraditi veliku američku automobilsku kompaniju. Iako je u mnogočemu bio dobar, sve to na kraju nije bilo dovoljno za uspjeh, što je put na kojem se većina poduzetnika u nekom trenutku našla, pa se može prisjetiti kako je to, ali i pronaći inspiraciju.

Wall Street (1987.)

Ako želite povratiti vjeru u kapitalizam, pogledajte ovaj film. U njemu možemo naći citat: "Pohlepa je dobra". I fascinantno je gledati korporacijsku kulturu iz 1980-ih, ili bar kakvima ih je vidio Hollywood. Seksi, pohlepna i poduzetničkog duha.

Glengarry Glen Ross | Author: The Mirisch Company/United Artists The Mirisch Company/United Artists

Glengarry Glen Ross ( 1992.)

Iako je film tehnički iz 1990-ih, djelo na kojem se temelji potječe iz 1984. godine. A i riječ je o blockbusteru. Govor Aleca Baldwina o prodaji je pravi klasik. Mračan je, depresivan i pokazuje tamnu stranu posla i koliko je mučenje prodaja proizvoda. 

Iako nitko ne savjetuje da se ponašate kao Scarface na sljedećem sastanku ili da se prema zaposlenicima ponašate kao u Glengarryju, zabavno je i pomalo prosvjetljujuće pogledati ove filmove, piše Inc.com.

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi se u raspravu.