Izraelska podmornica Dakar, sa 69 članova posade, nestala je 25. siječnja 1968. nitko je više nije vidio. Točna sudbina ovog broda ostaje misterij do danas.
Dakar je sagrađen na vrhuncu Drugog svjetskog rata u Velikoj Britaniji, a porinuta je pod nazivom HMS Totem 1943. godine. Nakon rata, podmornica je prošle temeljite izmjene pa je produljena za nekoliko metara. Izrael je kupio podmornicu, zajedno s još dvije slične, id Velike Britanije 1965. godine. Dana 10. studenog 1967. izraelska mornarica službeno je porinula sada izraelsku podmornicu Dakar. Nakon testiranja u blizini Škotske, Dakar je trebao putovati u izraelsku luku Haifu na službenu ceremoniju početkom veljače.
Kako je Dakar krenuo prema Haifi, trebao je svaki dan javiti svoj položaj u zapovjedni centar u Izraelu. Nakon što je prošao Gibraltar i prebacio se u Sredozemno more, poručnik Yaacov Ra'anan, zadužen za Dakar, zatražio je dopuštenje da dođe 28. siječnja u Haifu. Međutim, 24. siječnja Dakar je prošao pokraj Krete i posljednji put se javio.
Dodatni signal iz Dakara zabilježen je tek nakon ponoći 25. siječnja i otada - ništa. Nakon što je Yaacov propustio svoje zakazano signaliziranje, neuspješno su pokušali uspostaviti kontakte s Dakarom tijekom dana. Sljedećeg dana započela je međunarodna operacija traganja i spašavanja. Snage iz Sjedinjenih Država, Grčke, Turske i Libanona pokušale su pronaći Dakar pet dana prije odustajanja. Izrael je nastavio samostalno traženje do 4. veljače. Unatoč nekoj spekulaciji da je podmornica namjerno potonula, Dakarovo posljednje počivalište i dalje ostaje misterij.
Prije nekoliko godina javno je objavljeno izvješće izraelske mornarice o mogućim uzrocima potonuća podmornice.
Izvješće je prvo dostavljeno obiteljima stradalih. Mornarica je ispričala da izvješće kombinira sve podatke prikupljene tijekom godina od strane odbora i istraživanja relevantnih za nestanak podmornice.
"Suzili smo istragu na dvije mogućnosti koje su možda odgovorne za nestanak podmornice Dakar", rekao je šef mornarice Ram Rothberg. "Prvo, tehnički problemi mogli su dovesti do gubitka kontrole sve dok podmornica nije pala na morsko dno na dubini od 3000 metara, a drugo moguće rješenje je da je došlo do sudara s otpadom ili drugom plovilom u olujnoj noći u siječnju ... što dovodi do prodiranja vode u podmornicu."
Po prvi put je to izvješće donijelo cijelu priču Dakarovog pogubnog putovanja na moru.
Posada podmornice zatražila je od dužnosnika da se vrate u luku u Haifi prije planiranog sudjelovanja u vojnoj ceremoniji. Mornarica je odbila.
Podmornica je bila nakrcana hranom i potrepštinama dostatnima za četiri tjedna i plovila je bez ikakvog oružja.
Dakar je bio opremljen novim sustavom detekcije radara kojeg je razvila izraelska mornarica, ali nova oprema još nije bila testirana. Benny Maimon, inženjer koji je razvio novu tehnologiju bio je na brodu sa svojom dragocjenom opremom. Novinar Eran Shorar također je bio na putovanju, ali je izbjegao katastrofu iskrcavanjem tijekom stanke za uzimanje goriva u Gibraltaru 15. siječnja.
Slijedom uspostavljenog protokola, Dakar je morao kontaktirati zapovjedništvo i kontrolu mornarice jednom svakih 24 sata i poslati provjeru sustava svakih šest sati.
Podmornica je planira putovati na 5,5 čvorova zbog olujnih mora, ali posada je odlučila malo se požuriti i krstarili su brzinom 7-8 čvorova pa su zbog toga podnijeli zahtjev za ranim pristajanjem. Mornarica je odbila, navodeći da je bilo od ključne važnosti njihovo uplovljavanje u Haifu točno na dan promocije novih kapetana.
Dakaru je ostalo 24 sata da ih potroše kako znaju i umiju.
Posljednje izvješće o lokaciji primljeno od Dakara bilo je 24. siječnja 1968. u 6:10 sati, samo pedesetak kilometara južno od otoka Kreta. Tri su dodatne provjere sustava primljene kako je i planirano. Posljednja je pristigla od podmornice nešto nakon ponoći 25. siječnja. Sljedeće zakazano u 8 sati nikad nije primljeno.
Dana 25. i 26. rujna, mornarica je dobila izvještaje o sustavu za koje se najprije smatralo da su iz Dakara. Potraga za nestalim plovilom počela je tek kad su u mornarici shvatili da su pogriješili.
Izraelskim brodovima i zrakoplovima pomagali su britanski, američki, grčki, turski i libanonski brodovi u potrazi za Dakarom.
Bilo je razloga nadati se da će pronaći posadu čak i 27. siječnja kada su snage na Cipru presrele Morseov kod koji je mogao doći s Dakara, pozivajući u pomoć. Kôd je emitiran više od sat vremena, ali potrage su se nastavile uzaludno.
Strani timovi su se povukli nakon četiri dana i Britanci su objavili da posada nije mogla preživjeti tako dugo vremena. Do 1. veljače izraelske posade za traganje i spašavanje bile su jedine koje su ostale aktivne.
Ali čak i Izraelci su odustali od traženja 4. veljače, 10 dana nakon nestanka.
Istražni odbor formiran nakon katastrofe ustanovio je kako je Morseov kod poslan iz nepoznatih izvora te postoji mogućnost da je netko namjerno sabotirao potragu.
Podmornica je pronađena krajem devedesetih godina na dubini od tri kilometra, ali uzrok potonuća ni danas nije razjašnjen.