Tehno
1038 prikaza

Fejs ima velike promjene, a ne znamo što će se dogoditi

Mark Zuckeberg
Borna Filic (PIXSELL)
Svi skupa ćemo evoluirati i vrijeme je da vidimo u kojem smjeru će ta evolucija ići

Nova godina donosi nove velike promjene na Facebooku. Odlučeno je da se u fokus vraćaju objave vaših prijatelja i obitelj, u odnosu na postove različitih brendova ili medija.

Riječima osnivača Marka Zuckerberga cilj je da ljudi na toj društvenoj mreži vode "smislenu interakciju" koja će pridonijeti "dobrobiti ljudi."

Reakcija ljudi iz digitalne industrije i medija bila je: DRAMA DRAMA DRAMA! RIP Newsfeed, RIP Publisheri, RIP brendovi. Naslovi, oprema tekstova, sve skupa je jedan veliki bombastični pokop medijske i marketinške industrije.

Ono što ekipa ne shvaća jest da upravo zbog toga i takvog ponašanja Fejs i radi ovo što radi.

Urbana desnica na Facebooku Hibridni rat Tehno Desnica i ljevica "ratuju" na novom bojnom polju

Fokus postaje interakcija s prijateljima, bez da ti smetaju brendovi i mediji. Super! Jesmo li sigurni da je to ono što želimo? Koliko vas zanima život vaših 500+ prijatelja? Mene ne zanima, zanima me njih možda 20-30. (bez uvrede ostalima)

Fokus postaje "people well being" i "meaningful interaction." Je l' to moguće sa svojih 500+ prijatelja? Mislim da nije, niti je većini ljudi to zanimljivo.

Tko bi trebao biti dovoljno zanimljiv, kreativan, zabavan, točan, objektivan da se pobrine za "people well being" i "meaningful interaction." Pa postoji netko/nešto tko se za to brine već stoljećima kroz različite platforme - mediji.

Jesmo li mi mediji u trci za klikovima i besmislenim interakcijama otišli u krivom smjeru? JESMO
Jesu li ostali brendovi slijedili naš loš smjer? JESU
Jesmo li svi zajedno jednu predivnu društvenu mrežu pretvorili u leglo memeova, retardiranih videa, klikbejt naslova i fake newsa? JESMO
Jesu li prosječni korisnici u velikoj većini slučajeva to objeručke prihvatili? JESU

Krivi smo svi zajedno i ekipa iz Fejsa je shvatila da je vrijeme za radikalne mjere. Što će te mjere donijeti? Mislim da to nitko ne zna niti može sada ovog trenutka znati.

IMHO, neko vrijeme možemo očekivati da će doseg i promet prema stranicama pasti. Međutim, ljudi će i dalje tražiti sadržaj na koji mogu tagirati svog najboljeg frenda, nasmijat se, zabaviti, informirati i prokomentirati nešto - "meaningful interaction." To znači da će takav sadržaj i dalje biti važan dio newsfeeda, a na nama je da smislimo način na koji ćemo kreirati takav sadržaj bez da ih tražimo i prisiljavamo da se tagiraju. Na nešto dobro i zanimljivo to će doći samo od sebe.

Priče s kojima se ljudi mogu poistovjetiti i dalje će biti shareane što znači ako je fokus na frendovima da će i dalje biti prikazane u newsfeedu. Ista je stvar sa pričama koje će poticati na debatu, bilo zato jer su kontroverzne ili zato jer je to nešto važno/zanimljivo. I tu će se komentirati, tu će postojati "meaningful interaction" i to će biti priče koje će se brinuti za "people well being."

Facebook Dok odrastu Tehno Facebook: Novi messenger za djecu od 6 do 12

Mislim da ćemo samo morati više testirati, pažljivije birati/raditi priče i vidjeti što se uklapa u novu viziju ove zajednice, ali to je ono u čemu smo kao mediji najbolji. Vidjeti na koji način izazvati reakciju, bez da tražimo tu reakciju.

Ljepota i prokletstvo digitala je u tome što ga realno diktiraju Google i Facebook. Naravno da ovo Fejs radi kako bi nas prisilio da se više oglašavamo, naravno da im je bitno povećati prihode i osigurati stalni rast dionica i da dobar dio ovih promjena vodi pohlepa. Međutim, sami smo se stavili u poziciju da većinu toga diktiraju 2 velika igrača, pa zašto ne iskoristiti cijelu priču najbolje što možemo.

Neki će sigurno izgorjeti u ovim promjenama, napravit će se selekcija najboljih, svi skupa ćemo evoluirati ako to bude potrebno. I umjesto da kmečimo možda je vrijeme da dodatno promislimo što/kako/zašto radimo nešto i vidimo što može bolje ili drugačije.

Možda umjesto toga da se najavljuje apokalipsa ovo bude najbolja stvar koja se dogodila medijima/brendovima u zadnjih nekoliko godina.

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi se u raspravu.